Pic

Alaska Air Group, Inc.

$ALK
$37.56
Капитализция: $4B
Показать больше информации о компании

О компании

Alaska Air Group Inc. (ALK) является холдинговой компанией, объединяющая авиакомпании Alaska Airlines (Аляска), Virgin America Inc., Horizon Air. Основные маршруты находятся в США, Канаде и Мексике. По количеству перевезенных пассажиров показать больше
в 2016 году занимает 6-е место в США и 31-е место в мире с показателем 22,9 млн. человек. Компания совершает около 1200 ежедневных рейсов в 118 пунктов назначения по всей территории Соединенных Штатов, Канады, Мексики, Коста-Рики и Кубы. В декабре 2016 года Alaska Air Group Inc. закрыла сделку по приобретению Virgin America. Сумма сделки составила около 2,6 млрд. долл. США. До 2019 года Alaska Air Group Inc. будет управлять авиакомпаниями Alaska Airlines и Virgin America в качестве отдельных авиакомпаний и будет продолжать выполнять программы лояльности обеих групп. Полное слияние компаний под единым брендом произойдет в 2019 году. По состоянию на апрель 2016 года флот авиакомпании состоял из 153 реактивных самолетов и 52 турбовинтовых самолетов. После приобретения Virgin America объединенный флот под управлением холдинговой компании насчитывает 286 самолетов. Средний возраст воздушных судов на конец 2016 года составлял 9,4 года. Выручка компании от перевозки пассажиров составляет 92,3% от общей выручки, за счет перевозок груза и почты авиакомпания получает 4,9% выручки. Холдинг Alaska Air Group Inc. был образован в 1985 году на базе авиаперевозчика Alaska Airlines, а год спустя приобрёл авиакомпанию местного значения Jet America Airlines и работающую на рынке воздушных перевозок штата Аляска Horizon Air. Сама авиакомпания Alaska Airlines была основана в 1932 году и базируется в Сиэтле, штат Вашингтон. По состоянию на начало 2017 года большинство акций Alaska Air Group находятся у институциональных инвесторов (T. Rowe Price, The Vanguard Group и др).
Alaska Air Group, Inc., through its subsidiaries, provides passenger and cargo air transportation services. The company operates through three segments: Mainline, Regional, and Horizon. It flies to approximately 115 destinations throughout the United States and North America. The company was founded in 1932 and is based in Seattle, Washington.
Перевод автоматический

показать меньше

Отчетность

03.11.2021, 23:08 EPS за 3 квартал составил ХХ, консенсус YY

04.08.2021, 23:12 Прибыль на акцию за 2 квартал XX, консенсус-прогноз YY
Квартальная отчетность будет доступна после Регистрации

Прогнозы аналитиков

Аналитик Аарон Кесслер поддерживает с сильной покупкой и снижает целевую цену со xxx до yyy долларов.

25.10.2021, 16:02 Аналитик Berenberg Сунил Райгопал инициирует освещение на GoDaddy с рейтингом «Покупать» и объявляет целевую цену в xxx долларов.
Прогнозы аналитиков будут доступны после Регистрации

Alaska Air Group reports first quarter 2022 results

Alaska Air Group сообщает результаты за первый квартал 2022 г.

21 апр. 2022 г.

SEATTLE, April 21, 2022 /PRNewswire/ -- Alaska Air Group (NYSE: ALK) today reported financial results for its first quarter ending March 31, 2022 and provided outlook for the second quarter ending June 30, 2022.

"Alaska has a proven track record and a resilient business model that delivers in good times and through challenging ones. We are on course to deliver 6% to 9% adjusted pre-tax margins in 2022, as we recently announced at our investor day," said Alaska Airlines CEO Ben Minicucci. "March results were particularly strong, marked by our highest cash sales month in history and revenues that exceeded 2019 levels for the first time since the pandemic began. Our people are working hard to get our airline back to its pre-COVID size and to return to growth from there, all while delivering the operational excellence that we're known for. It's an honor to have our company's hard work recognized by Air Transport World as the 2022 Global Airline of the Year."

Financial Results:

  • Reported net loss for the first quarter of 2022 under Generally Accepted Accounting Principles (GAAP) of $143 million, or $1.14 per share, compared to a net loss of $131 million, or $1.05 per share in the first quarter of 2021.
  • Reported net loss for the first quarter of 2022, excluding special items and mark-to-market fuel hedge accounting adjustments, of $167 million, or $1.33 per share, compared to a net loss, excluding special items and mark-to-market fuel hedge accounting adjustments, of $436 million or $3.51 per share, in the first quarter of 2021.
  • Generated $287 million in operating cash flow for the first quarter, driven by increased advance bookings as both leisure and business demand for air travel continue to recover.
  • Held $2.9 billion in unrestricted cash and marketable securities as of March 31, 2022.
  • Ended the quarter with a debt-to-capitalization ratio of 50%, within our target range of 40% to 50%.

Operational Updates:

  • Announced plans to accelerate the transition of Alaska's mainline fleet to all-Boeing and introduced new plans to transition Horizon's regional fleet to all-Embraer jets by the end of 2023. This transition is expected to drive significant economic benefits through cost savings, operational simplicity and better fuel efficiency.
  • Extended the co-branded Mileage Plan credit card agreement with Bank of America through 2030, providing expanded guest benefits and accelerating Alaska's strategic growth plans in the West Coast.
  • Modified the Boeing aircraft order to include six firm and 41 option 737-10 aircraft and 10 firm 737-8 aircraft. The new mix of aircraft types provides an optimal fleet for our network and anticipated growth.
  • Announced plans to renovate and expand Alaska lounges in Seattle and Portland to provide additional capacity and enhanced amenities, with both expected to open by 2026.
  • Received nine Boeing 737-9 aircraft, bringing the total number of 737-9s in our fleet to 20.
  • Added Air Tahiti Nui as a new global Mileage Plan partner, allowing our guests to earn miles flying nonstop between Seattle or Los Angeles and French Polynesia.
  • Expanded codeshare agreement with Finnair, bringing total codeshare growth to more than 250 routes since Alaska's entrance into the oneworld alliance in 2021.

Recognition and Awards:

  • Awarded the 2022 Airline of the Year by Air Transport World, given to an airline each year in recognition of outstanding performance, innovation and superior service.
  • Named to the TIME100 Most Influential Companies list, highlighting Alaska's commitment to make meaningful changes in the climate impact of aviation.

Environmental, Social and Governance Updates:

  • Announced Patricia Bedient as the next chair of Alaska Air Group's Board of Directors, replacing Brad Tilden effective May 5, 2022.
  • Launched the Ascend Pilot Academy in partnership with Hillsboro Aero Academy, providing aspiring pilots a simpler and more financially accessible path to become a commercial pilot at Horizon and Alaska.
  • Alongside other oneworld partners, signed two offtake agreements to procure sustainable aviation fuel for California operations, beginning in 2024.

The following table reconciles the company's reported GAAP net loss per share (EPS) for the three months ended March 31, 2022 and 2021 to adjusted amounts.


Three Months Ended March 31,


2022


2021

(in millions, except per-share amounts)

Dollars


EPS


Dollars


EPS

GAAP net loss per share

$             (143)


$            (1.14)


$             (131)


$            (1.05)

Payroll Support Program grant wage offset



(411)


(3.31)

Mark-to-market fuel hedge adjustments

(107)


(0.85)


(22)


(0.18)

Special items - fleet transition and related charges(a)

75


0.60


18


0.14

Special items - restructuring charges(b)



11


0.09

Income tax effect of reconciling items above

8


0.06


99


0.80

Non-GAAP adjusted net loss per share

$             (167)


$            (1.33)


$             (436)


$            (3.51)



(a)

Special items - fleet transition and related charges in the three months ended March 31, 2022 are primarily comprised of impairment charges associated on the Q400 fleet that will be retired from the operating service by the end of 2023.

(b)

Special items - restructuring charges in the three months ended March 31, 2021 represent adjustments to total estimated cost for pilot incentive leaves as a result of updated recall timing from what was previously anticipated due to schedule changes, training limitations and other factors.





Statistical data, as well as a reconciliation of the reported non-GAAP financial measures, can be found in the accompanying tables. A glossary of financial terms can be found on the last page of this release.

A conference call regarding the first quarter results will be streamed online at 8:30 a.m. PDT on April 21, 2022. It can be accessed at www.alaskaair.com/investors. For those unable to listen to the live broadcast, a replay will be available after the conclusion of the call.

Second Quarter and Full Year 2022 Outlook



Q2 Expectation(a)

Capacity (ASMs) % change versus 2019(a)


Down 6% to 9%

Revenue passengers % change versus 2019(a)


Down 10% to 12%

Passenger load factor


85% to 88%

Total revenue % change versus 2019(a)


Up 5% to 8%

Cost per ASM excluding fuel and special items (CASMex) % change versus 2019(a)


Up 16% to 19%

Economic fuel cost per gallon


$3.25 to $3.30

Non-operating expense


$7 million to $9 million

Adjusted tax rate


~24% to 25%

(a)

Due to the unusual nature of 2021 and 2020, all 2022 comparisons are versus the second quarter of 2019.



We recently reduced Q2 scheduled capacity in response to shortfalls in throughput from our pilot training department versus what was originally planned. For this reason, coupled with our commitment to exit the Airbus A320 fleet on an accelerated timeline, as well as persistent high oil prices, we have reduced our planned capacity growth modestly as compared to previous expectations. 

For these reasons, we've also reduced our full year 2022 capacity expectations from up 1% to 3% versus 2019, to flat to down 3% versus 2019. As a direct result of the reduction in full year capacity expectations, we expect full year 2022 CASMex to be up 6% to 8% compared to our prior expectation of up 3% to 5%. We continue to expect full year 2022 adjusted pre-tax margins between 6% and 9%.

References in this update to "Air Group," "Company," "we," "us," and "our" refer to Alaska Air Group, Inc. and its subsidiaries, unless otherwise specified.

This news release may contain forward-looking statements subject to the safe harbor protection provided by Section 27A of the Securities Act of 1933, Section 21E of the Securities Exchange Act of 1934, and the Private Securities Litigation Reform Act of 1995. These statements relate to future events and involve known and unknown risks and uncertainties that may cause actual outcomes to be materially different from those indicated by our forward-looking statements, assumptions or beliefs. For a comprehensive discussion of potential risk factors, see Item 1A of the Company's Annual Report on Form 10-K for the year ended December 31, 2021. Some of these risks include competition, labor costs, relations and availability, general economic conditions including those associated with pandemic recovery, increases in operating costs including fuel, inability to meet cost reduction, ESG and other strategic goals, seasonal fluctuations in demand and financial results, supply chain risks, events that negatively impact aviation safety and security, and changes in laws and regulations that impact our business. All of the forward-looking statements are qualified in their entirety by reference to the risk factors discussed in our most recent Form 10-K and in our subsequent SEC filings. We operate in a continually changing business environment, and new risk factors emerge from time to time. Management cannot predict such new risk factors, nor can it assess the impact, if any, of such new risk factors on our business or events described in any forward-looking statements. We expressly disclaim any obligation to publicly update or revise any forward-looking statements made today to conform them to actual results. Over time, our actual results, performance or achievements may differ from the anticipated results, performance or achievements that are expressed or implied by our forward-looking statements, assumptions or beliefs and such differences might be significant and materially adverse.

Alaska Airlines and its regional partners serve more than 120 destinations across the United States, Belize, Canada, Costa Rica, and Mexico. The airline emphasizes Next-Level Care for its guests, along with providing low fares, award-winning customer service, and sustainability efforts. Alaska is a member of the oneworld global alliance. With the alliance and the airline's additional partners, guests can travel to more than 1,000 destinations on more than 20 airlines while earning and redeeming miles on flights to locations around the world. Learn more about Alaska at newsroom.alaskaair.com. Alaska Airlines and Horizon Air are subsidiaries of Alaska Air Group (NYSE: ALK).

CONDENSED CONSOLIDATED STATEMENTS OF OPERATIONS (unaudited)

Alaska Air Group, Inc.







Three Months Ended March 31,

(in millions, except per share amounts)

2022


2021


Change

Operating Revenues






Passenger revenue

$                    1,511


$                        659


129 %

Mileage Plan other revenue

112


94


19 %

Cargo and other

58


44


32 %

Total Operating Revenues

1,681


797


111 %







Operating Expenses






Wages and benefits

606


493


23 %

Variable incentive pay

36


33


9  %

Payroll Support Program grant wage offset


(411)


NM

Aircraft fuel, including hedging gains and losses

347


203


71 %

Aircraft maintenance

135


81


67 %

Aircraft rent

73


62


18 %

Landing fees and other rentals

138


129


7 %

Contracted services

78


51


53 %

Selling expenses

58


33


76 %

Depreciation and amortization

102


97


5 %

Food and beverage service

41


23


78 %

Third-party regional carrier expense

42


30


40 %

Other

152


105


45 %

Special items - fleet transition and related charges

75


18


NM

Special items - restructuring charges


11

.

NM

Total Operating Expenses

1,883


958


97 %

Operating Loss

(202)


(161)


25 %

Non-operating Income (Expense)






Interest income

7


7


— %

Interest expense

(27)


(32)


(16) %

Interest capitalized

2


3


(33) %

Other - net

14


10


40 %

Total Non-operating Expense

(4)


(12)


(67) %

Loss Before Income Tax

(206)


(173)



Income tax benefit

(63)


(42)



Net Loss

$                      (143)


$                      (131)









Basic Loss Per Share

$                     (1.14)


$                     (1.05)



Diluted Loss Per Share

$                     (1.14)


$                     (1.05)









Shares used for computation:






Basic

125.984


124.299



Diluted

125.984


124.299



CONDENSED CONSOLIDATED BALANCE SHEETS (unaudited)




Alaska Air Group, Inc.








(in millions)

March 31, 2022


December 31, 2021

ASSETS




Current Assets




Cash and cash equivalents

$                            628


$                            470

Marketable securities

2,262


2,646

   Total cash and marketable securities

2,890


3,116

Receivables - net

658


546

Inventories and supplies - net

78


62

Prepaid expenses and other current assets

348


196

Total Current Assets

3,974


3,920





Property and Equipment




Aircraft and other flight equipment

8,244


8,127

Other property and equipment

1,529


1,489

Deposits for future flight equipment

283


384


10,056


10,000

Less accumulated depreciation and amortization

3,814


3,862

Total Property and Equipment - Net

6,242


6,138





Other Assets




Operating lease assets

1,541


1,453

Goodwill and intangible assets

2,042


2,044

Other noncurrent assets

411


396

Other Assets

3,994


3,893





Total Assets

$                      14,210


$                      13,951

CONDENSED CONSOLIDATED BALANCE SHEETS (unaudited)




Alaska Air Group, Inc.








(in millions, except share amounts)

March 31, 2022


December 31, 2021

LIABILITIES AND SHAREHOLDERS' EQUITY




Current Liabilities




Accounts payable

$                            299


$                            200

Accrued wages, vacation and payroll taxes

367


457

Air traffic liability

1,643


1,163

Other accrued liabilities

659


625

Deferred revenue

1,038


912

Current portion of operating lease liabilities

272


268

Current portion of long-term debt

292


366

Total Current Liabilities

4,570


3,991





Long-Term Debt, Net of Current Portion

2,078


2,173





Noncurrent Liabilities




Long-term operating lease liabilities, net of current portion

1,357


1,279

Deferred income taxes

509


578

Deferred revenue

1,394


1,446

Obligation for pension and postretirement medical benefits

302


305

Other liabilities

363


378

Total Noncurrent Liabilities

3,925


3,986





Commitments and Contingencies








Shareholders' Equity




     Preferred stock, $0.01 par value, Authorized: 5,000,000 shares, none issued or outstanding


     Common stock, $0.01 par value, Authorized: 400,000,000 shares, Issued: 2022 -
     135,437,808 shares; 2021 - 135,255,808 shares, Outstanding: 2022 - 126,087,864
     shares; 2021 - 125,905,864 shares

1


1

     Capital in excess of par value

503


494

     Treasury stock (common), at cost: 2022 - 9,349,944 shares; 2021 - 9,349,944 shares

(674)


(674)

Accumulated other comprehensive loss

(292)


(262)

Retained earnings

4,099


4,242


3,637


3,801

Total Liabilities and Shareholders' Equity

$                      14,210


$                      13,951

SUMMARY CASH FLOW (unaudited)




Alaska Air Group, Inc.





Three Months Ended March 31,

(in millions)

2022


2021

Cash Flows from Operating Activities:




Net loss

$                           (143)


$                           (131)

Non-cash reconciling items

182


137

Changes in working capital

248


161

Net cash provided by operating activities

287


167





Cash Flows from Investing Activities:




Property and equipment additions

(288)


(27)

Other investing activities

327


(516)

Net cash provided by (used in) investing activities

39


(543)





Cash Flows from Financing Activities:

(168)


82





Net increase (decrease) in cash and cash equivalents

158


(294)

Cash, cash equivalents, and restricted cash at beginning of period

494


1,386

Cash, cash equivalents, and restricted cash at end of the period

$                            652


$                         1,092

OPERATING STATISTICS SUMMARY (unaudited)

Alaska Air Group, Inc.













Three Months Ended March 31,


2022


2021


Change

Consolidated Operating Statistics:(a)






Revenue passengers (000)

8,694


4,666


86.3%

RPMs (000,000) "traffic"

10,586


5,393


96.3%

ASMs (000,000) "capacity"

13,783


10,397


32.6%

Load factor

76.8%


51.9%


24.9 pts

Yield

14.27¢   


12.22¢   


16.8%

RASM

12.20¢   


7.67¢   


59.1%

CASMex(b)

10.61¢   


10.93¢   


(2.9)%

Economic fuel cost per gallon(b)

$2.62


$1.79


46.4%

Fuel gallons (000,000)

173


126


37.3%

ASMs per gallon

79.9


82.4


(3.0)%

Average full-time equivalent employees (FTEs)

21,582


17,140


25.9%

Mainline Operating Statistics:






Revenue passengers (000)

6,566


3,151


108.4%

RPMs (000,000) "traffic"

9,512


4,589


107.3%

ASMs (000,000) "capacity"

12,387


8,853


39.9%

Load factor

76.8%


51.8%


25.0 pts

Yield

13.06¢   


11.02¢   


18.5%

RASM

11.30¢   


7.11¢   


58.9%

CASMex(b)

9.64¢   


10.08¢   


(4.4)%

Economic fuel cost per gallon(b)

$2.61


$1.77


47.5%

Fuel gallons (000,000)

146


98


49.0%

ASMs per gallon

85.0


90.3


(5.9)%

Average number of FTEs

16,336


12,473


31.0%

Aircraft utilization

9.5


8.5


11.8%

Average aircraft stage length

1,334


1,303


2.4

Operating fleet(d)

225


201


24 a/c

Regional Operating Statistics:(c)






Revenue passengers (000)

2,128


1,515


40.5%

RPMs (000,000) "traffic"

1,075


804


33.7%

ASMs (000,000) "capacity"

1,396


1,544


(9.6)%

Load factor

77.0%


52.1%


24.9 pts

Yield

24.96¢   


19.04¢   


31.1%

RASM

20.04¢   


10.84¢   


84.9%

Operating fleet

98


94


4 a/c

(a)

Except for FTEs, data includes information related to third-party regional capacity purchase flying arrangements.

(b)

See a reconciliation of this non-GAAP measure and Note A for a discussion of the importance of this measure to investors in the accompanying pages.

(c)

Data presented includes information for flights operated by Horizon and third-party carriers.

(d)

Excludes all aircraft removed from operating service.



Given the unusual nature of 2021 and 2020, we believe that some analysis of specific financial and operational results compared to 2019 provides meaningful insight. The table below includes comparative results from 2022 to 2019.

FINANCIAL INFORMATION AND OPERATING STATISTICS - 2022 Compared to 2019 (unaudited)

Alaska Air Group, Inc.













Three Months Ended March 31,


2022


2019


Change

Passenger revenue

$                    1,511


$                    1,716


(12) %

Mileage plan other revenue

112


110


2 %

Cargo and other

58


50


16 %

Total operating revenues

$                    1,681


$                    1,876


(10) %







Operating expense, excluding fuel and special items

$                    1,461


$                    1,405


4 %

Aircraft fuel, including hedging gains and losses

347


420


(17) %

Special items

75


26


NM

Total operating expenses

$                    1,883


$                    1,851


2 %







Total non-operating expense

(4)


(19)


(79) %

Income (loss) before income tax

$                      (206)


$                            6


NM







Consolidated Operating Statistics:






Revenue passengers (000)

8,694


10,417


(17) %

RPMs (000,000) "traffic"

10,586


12,449


(15) %

ASMs (000,000) "capacity"

13,783


15,508


(11) %

Load Factor

76.8%


80.3%


                   (3.5) pts

Yield

14.27¢   


13.78¢   


4 %

RASM

12.20¢   


12.10¢   


1 %

CASMex

10.61¢   


9.06¢   


17 %

FTEs

21,582


21,832


(1) %

OPERATING SEGMENTS (unaudited)

Alaska Air Group, Inc.





























Three Months Ended March 31, 2022

(in millions)

Mainline


Regional


Horizon


Consolidating
& Other(a)


Air Group
Adjusted(b)


Special
Items(c)


Consolidated

Operating Revenues














Passenger revenues

$     1,243


$        268


$          —


$                  —


$     1,511


$          —


$        1,511

CPA revenues



94


(94)




Mileage Plan other revenue

100


12




112



112

Cargo and other

57




1


58



58

Total Operating Revenues

1,400


280


94


(93)


1,681



1,681

Operating Expenses














Operating expenses, excluding fuel

1,194


262


99


(94)


1,461


75


1,536

Economic Fuel

381


73




454


(107)


347

Total Operating Expenses

1,575


335


99


(94)


1,915


(32)


1,883

Non-operating Income (Expense)

1



(5)



(4)



(4)

Income (Loss) Before Income Tax

$       (174)


$         (55)


$         (10)


$                    1


$       (238)


$          32


$          (206)

Pre-tax Margin









(14.2) %




(12.3) %
















Three Months Ended March 31, 2021

(in millions)

Mainline


Regional


Horizon


Consolidating
& Other(a)


Air Group
Adjusted(b)


Special
Items(c)


Consolidated

Operating Revenues














Passenger revenues

$        506


$        153


$          —


$                  —


$        659


$          —


$           659

CPA revenues



104


(104)




Mileage Plan other revenue

80


14




94



94

Cargo and other

44





44



44

Total Operating Revenues

630


167


104


(104)


797



797

Operating Expenses














Operating expenses, excluding fuel

893


265


88


(109)


1,137


(382)


755

Economic Fuel

174


52



(1)


225


(22)


203

Total Operating Expenses

1,067


317


88


(110)


1,362


(404)


958

Non-operating Income (Expense)

(7)



(5)



(12)



(12)

Income (Loss) Before Income Tax

$       (444)


$       (150)


$          11


$                    6


$       (577)


$        404


$          (173)

Pre-tax Margin









(72.4) %




(21.7) %

(a)

Includes consolidating entries, Air Group parent company, McGee Air Services, and other immaterial business units.

(b)

The Air Group Adjusted column represents the financial information that is reviewed by management to assess performance of operations and determine capital allocation and excludes certain charges. See Note A in the accompanying pages for further information.

(c)

Includes Payroll Support Program wage offsets, special items and mark-to-market fuel hedge accounting adjustments.



GAAP TO NON-GAAP RECONCILIATIONS (unaudited)

Alaska Air Group, Inc.




CASM Excluding Fuel and Special Items Reconciliation


Three Months Ended March 31,

(in cents)

2022


2021

Consolidated:




CASM

                               13.66 ¢


                                  9.21 ¢

Less the following components:




     Payroll Support Program wage offset (benefit)


(3.95)

     Aircraft fuel, including hedging gains and losses

2.51


1.95

     Special items - fleet transition and related charges(a)

0.54


0.17

     Special items - restructuring charges(b)


0.11

CASM excluding fuel and special items

                               10.61 ¢


                               10.93 ¢





Mainline:




CASM

                               11.89  ¢


                                  8.07 ¢

Less the following components:




     Payroll Support Program wage offset (benefit)


(4.06)

     Aircraft fuel, including hedging gains and losses

2.21


1.72

     Special items - fleet transition and related charges(a)

0.04


0.20

     Special items - restructuring charges(b)


0.13

CASM excluding fuel and special items

                                  9.64 ¢


                               10.08 ¢

(a)

Special items - fleet transition and related charges in the three months ended March 31, 2022 are comprised of impairment charges associated with Q400 aircraft that will be retired from the fleet by the end of 2023.

(b)

Special items - restructuring charges in the three months ended March 31, 2021 represent adjustments to total estimated cost for pilot incentive leaves as a result of updated recall timing from what was previously anticipated due to schedule changes, training limitations and other factors.





Fuel Reconciliation


Three Months Ended March 31,


2022


2021

(in millions, except for per-gallon amounts)

Dollars


Cost/Gallon


Dollars


Cost/Gallon

Raw or "into-plane" fuel cost

$                   504


$                  2.91


$                   222


$                  1.77

Losses (gains) on settled hedges

(50)


(0.29)


3


0.02

Consolidated economic fuel expense

454


2.62


225


1.79

Mark-to-market fuel hedge adjustment

(107)


(0.62)


(22)


(0.18)

GAAP fuel expense

$                   347


$                  2.00


$                   203


$                  1.61

Fuel gallons



173




126

Debt-to-capitalization, including operating leases

(in millions)

March 31, 2022


December 31, 2021

Long-term debt, net of current portion

$                           2,078


$                            2,173

Long-term and current capitalized operating leases

1,629


1,547

Adjusted debt, net of current portion of long-term debt

3,707


3,720

Shareholders' equity

3,637


3,801

Total Invested Capital

$                           7,344


$                            7,521





Debt-to-capitalization ratio, including operating leases

50 %


49 %

Adjusted net debt to earnings before interest, taxes, depreciation, amortization, rent and special items

(in millions)

March 31, 2022


December 31, 2021

Current portion of long-term debt

$                                   292


$                                   366

Current portion of operating lease liabilities

272


268

Long-term debt

2,078


2,173

Long-term operating lease liabilities, net of current portion

1,357


1,279

     Total adjusted debt

3,999


4,086

Less: Total cash and marketable securities

(2,890)


(3,116)

     Adjusted net debt

$                               1,109


$                                   970





(in millions)

Twelve Months Ended
March 31, 2022


Twelve Months Ended
December 31, 2021

GAAP Operating Income (Loss)(a)

$                                   644


$                                   685

Adjusted for:




     Payroll Support Program grant wage offset and special items

(468)


(925)

     Mark-to-market fuel hedge adjustments

(132)


(47)

     Depreciation and amortization

399


394

     Aircraft rent

265


254

EBITDAR

$                                   708


$                                   361

Adjusted net debt to EBITDAR

1.6x


2.7x

(a)

Operating income (loss) can be reconciled using the trailing twelve month operating income as filed quarterly with the SEC.



Note A: Pursuant to Regulation G, we are providing reconciliations of reported non-GAAP financial measures to their most directly comparable financial measures reported on a GAAP basis. We believe that consideration of these non-GAAP financial measures may be important to investors for the following reasons:

  • By eliminating fuel expense and certain special items (including Payroll Support Program wage offset, fleet transition and related charges, and restructuring charges) from our unit metrics, we believe that we have better visibility into the results of operations. Our industry is highly competitive and is characterized by high fixed costs, so even a small reduction in non-fuel operating costs can result in a significant improvement in operating results. In addition, we believe that all domestic carriers are similarly impacted by changes in jet fuel costs over the long run, so it is important for management (and thus investors) to understand the impact of (and trends in) company-specific cost drivers such as labor rates and productivity, airport costs, maintenance costs, etc., which are more controllable by management.


  • Cost per ASM (CASM) excluding fuel and certain special items, such as Payroll Support Program wage offset, fleet transition and related charges, and restructuring charges, is one of the most important measures used by management and by the Air Group Board of Directors in assessing quarterly and annual cost performance.


  • Adjusted income before income tax (and other items as specified in our plan documents) is an important metric for the employee incentive plan, which covers the majority of Air Group employees.


  • CASM excluding fuel and certain special items is a measure commonly used by industry analysts, and we believe it is the basis by which they have historically compared our airline to others in the industry. The measure is also the subject of frequent questions from investors.


  • Disclosure of the individual impact of certain noted items provides investors the ability to measure and monitor performance both with and without these special items. We believe that disclosing the impact of these items as noted above. Industry analysts and investors consistently measure our performance without these items for better comparability between periods and among other airlines.


  • Although we disclose our passenger unit revenues, we do not (nor are we able to) evaluate unit revenues excluding the impact that changes in fuel costs have had on ticket prices. Fuel expense represents a large percentage of our total operating expenses. Fluctuations in fuel prices often drive changes in unit revenues in the mid-to-long term. Although we believe it is useful to evaluate non-fuel unit costs for the reasons noted above, we would caution readers of these financial statements not to place undue reliance on unit costs excluding fuel as a measure or predictor of future profitability because of the significant impact of fuel costs on our business.

GLOSSARY OF TERMS

Adjusted net debt - long-term debt, including current portion, plus capitalized operating leases, less cash and marketable securities

Adjusted net debt to EBITDAR - represents net adjusted debt divided by EBITDAR (trailing twelve months earnings before interest, taxes, depreciation, amortization, special items and rent)

Aircraft Utilization - block hours per day; this represents the average number of hours per day our aircraft are in transit

Aircraft Stage Length - represents the average miles flown per aircraft departure

ASMs - available seat miles, or "capacity"; represents total seats available across the fleet multiplied by the number of miles flown

CASM - operating costs per ASM, or "unit cost"; represents all operating expenses including fuel and special items

CASMex - operating costs excluding fuel and special items per ASM; this metric is used to help track progress toward reduction of non-fuel operating costs since fuel is largely out of our control

Debt-to-capitalization ratio - represents adjusted debt (long-term debt plus capitalized operating lease liabilities) divided by total equity plus adjusted debt

Diluted Earnings per Share - represents earnings per share (EPS) using fully diluted shares outstanding

Diluted Shares - represents the total number of shares that would be outstanding if all possible sources of conversion, such as stock options, were exercised

Economic Fuel - best estimate of the cash cost of fuel, net of the impact of our fuel-hedging program

Load Factor - RPMs as a percentage of ASMs; represents the number of available seats that were filled with paying passengers

Mainline - represents flying Boeing 737, Airbus 320 and Airbus 321neo family jets and all associated revenues and costs

Productivity - number of revenue passengers per full-time equivalent employee

RASM - operating revenue per ASMs, or "unit revenue"; operating revenue includes all passenger revenue, freight & mail, Mileage Plan and other ancillary revenue; represents the average total revenue for flying one seat one mile

Regional - represents capacity purchased by Alaska from Horizon and SkyWest. In this segment, Regional records actual on-board passenger revenue, less costs such as fuel, distribution costs, and payments made to Horizon and SkyWest under the respective capacity purchased arrangement (CPAs). Additionally, Regional includes an allocation of corporate overhead such as IT, finance, other administrative costs incurred by Alaska and on behalf of Horizon.

RPMs - revenue passenger miles, or "traffic"; represents the number of seats that were filled with paying passengers; one passenger traveling one mile is one RPM

Yield - passenger revenue per RPM; represents the average revenue for flying one passenger one mile

SOURCE Alaska Air Group

СИЭТЛ, 21 апреля 2022 г. /PRNewswire/ -- Alaska Air Group (NYSE: ALK) сегодня сообщила о финансовых результатах за первый квартал, закончившийся 31 марта 2022 г., и представила прогноз на второй квартал, заканчивающийся 30 июня 2022 г.

"У Alaska проверенный послужной список и устойчивая бизнес-модель, которая работает как в хорошие времена, так и в сложные. Мы находимся на пути к достижению скорректированной прибыли до налогообложения в размере от 6% до 9% в 2022 году, о чем мы недавно объявили на нашем дне инвестора", - сказал генеральный директор Alaska Airlines Бен Миникуччи. "Мартовские результаты были особенно сильными, отмеченными нашим самым высоким месяцем наличных продаж в истории и доходами, которые впервые с начала пандемии превысили уровень 2019 года. Наши сотрудники усердно работают над тем, чтобы вернуть нашу авиакомпанию к ее размерам, существовавшим до COVID, и вернуться к росту с этого момента, обеспечивая при этом высокое качество работы, которым мы известны. Для меня большая честь, что напряженная работа нашей компании признана Air Transport World Глобальной авиакомпанией года 2022 года".

Финансовые результаты:

  • Чистый убыток за первый квартал 2022 года в соответствии с общепринятыми принципами бухгалтерского учета (GAAP) составил 143 миллиона долларов, или 1,14 доллара на акцию, по сравнению с чистым убытком в размере 131 миллиона долларов, или 1,05 доллара на акцию в первом квартале 2021 года.
  • Чистый убыток за первый квартал 2022 года, без учета специальных статей и корректировок учета хеджирования цен на топливо, составил 167 миллионов долларов, или 1,33 доллара на акцию, по сравнению с чистым убытком, без учета специальных статей и корректировок учета хеджирования цен на топливо, в размере 436 миллионов долларов или $3,51 на акцию в первом квартале 2021 года.
  • Операционный денежный поток за первый квартал составил 287 миллионов долларов, что обусловлено увеличением предварительных бронирований, поскольку спрос на авиаперелеты как для отдыха, так и для бизнеса продолжает восстанавливаться.
  • По состоянию на 31 марта 2022 года располагал неограниченными денежными средствами и рыночными ценными бумагами на сумму 2,9 миллиарда долларов.
  • Завершили квартал с отношением долга к капитализации на уровне 50%, в пределах нашего целевого диапазона от 40% до 50%.

Оперативные обновления:

  • Объявила о планах ускорить переход магистрального парка Аляски на полностью Boeing и представила новые планы по переводу регионального парка Horizon на полностью реактивные самолеты Embraer к концу 2023 года. Ожидается, что этот переход принесет значительные экономические выгоды за счет экономии средств, простоты эксплуатации и повышения топливной экономичности.
  • Продлил соглашение с Bank of America о кобрендовой кредитной карте Mileage Plan до 2030 года, предоставив расширенные преимущества для гостей и ускорив стратегические планы развития Аляски на Западном побережье.
  • Изменен заказ самолетов Boeing, включив в него шесть самолетов фирмы и 41 самолет варианта 737-10 и 10 самолетов фирмы 737-8. Новое сочетание типов воздушных судов обеспечивает оптимальный парк для нашей сети и ожидаемый рост.
  • Объявлено о планах по реконструкции и расширению залов ожидания Alaska в Сиэтле и Портленде, чтобы обеспечить дополнительную вместимость и улучшенные удобства, и ожидается, что оба они откроются к 2026 году.
  • Получено девять самолетов Boeing 737-9, в результате чего общее количество самолетов 737-9 в нашем парке достигло 20.
  • Добавлена авиакомпания Air Tahiti Nui в качестве нового глобального партнера по тарифному плану, позволяющего нашим гостям зарабатывать мили, совершая беспосадочные рейсы между Сиэтлом или Лос-Анджелесом и Французской Полинезией.
  • Расширенное соглашение о код-шеринге с Finnair, в результате чего общий рост код-шеринга составил более 250 маршрутов с момента вступления Аляски в альянс one world в 2021 году.

Признание и награды:

  • Награжден премией Air Transport World "Авиакомпания года 2022 года", ежегодно присуждаемой авиакомпании в знак признания выдающихся результатов, инноваций и превосходного сервиса.
  • Включен в список 100 самых влиятельных компаний TIME100, что подчеркивает стремление Аляски внести существенные изменения в воздействие авиации на климат.

Обновления в области окружающей среды, социальной сферы и управления:

  • Объявил Патрисию Бедиент следующим председателем Совета директоров Alaska Air Group, заменив Брэда Тилдена с 5 мая 2022 года.
  • Запустил Академию пилотов Ascend в партнерстве с Hillsboro Aero Academy, предоставляя начинающим пилотам более простой и доступный с финансовой точки зрения путь к тому, чтобы стать коммерческим пилотом в Horizon и на Аляске.
  • Вместе с другими партнерами one world подписала два соглашения о поставках экологически чистого авиационного топлива для операций в Калифорнии, начиная с 2024 года.

В следующей таблице приведен отчет компании о чистом убытке на акцию (EPS) по GAAP за три месяца, закончившихся 31 марта 2022 и 2021 годов, с скорректированными суммами.


Three Months Ended March 31,


2022


2021

(in millions, except per-share amounts)

Dollars


EPS


Dollars


EPS

GAAP net loss per share

$             (143)


$            (1.14)


$             (131)


$            (1.05)

Payroll Support Program grant wage offset



(411)


(3.31)

Mark-to-market fuel hedge adjustments

(107)


(0.85)


(22)


(0.18)

Special items - fleet transition and related charges(a)

75


0.60


18


0.14

Special items - restructuring charges(b)



11


0.09

Income tax effect of reconciling items above

8


0.06


99


0.80

Non-GAAP adjusted net loss per share

$             (167)


$            (1.33)


$             (436)


$            (3.51)



(a)

Special items - fleet transition and related charges in the three months ended March 31, 2022 are primarily comprised of impairment charges associated on the Q400 fleet that will be retired from the operating service by the end of 2023.

(b)

Special items - restructuring charges in the three months ended March 31, 2021 represent adjustments to total estimated cost for pilot incentive leaves as a result of updated recall timing from what was previously anticipated due to schedule changes, training limitations and other factors.





Статистические данные, а также сверку финансовых показателей, не относящихся к GAAP, можно найти в прилагаемых таблицах. Глоссарий финансовых терминов можно найти на последней странице этого выпуска.

Телефонная конференция, посвященная результатам первого квартала, будет транслироваться онлайн в 8:30 утра по Гринвичу 21 апреля 2022 года. К нему можно получить доступ по адресу www.alaskaair.com/investors . Для тех, кто не может прослушать прямую трансляцию, повтор будет доступен после завершения разговора.

Прогноз на Второй квартал и весь 2022 год



Q2 Expectation(a)

Capacity (ASMs) % change versus 2019(a)


Down 6% to 9%

Revenue passengers % change versus 2019(a)


Down 10% to 12%

Passenger load factor


85% to 88%

Total revenue % change versus 2019(a)


Up 5% to 8%

Cost per ASM excluding fuel and special items (CASMex) % change versus 2019(a)


Up 16% to 19%

Economic fuel cost per gallon


$3.25 to $3.30

Non-operating expense


$7 million to $9 million

Adjusted tax rate


~24% to 25%

(a)

Due to the unusual nature of 2021 and 2020, all 2022 comparisons are versus the second quarter of 2019.



Недавно мы сократили запланированную пропускную способность во втором квартале в ответ на нехватку пропускной способности в нашем отделе подготовки пилотов по сравнению с первоначально запланированной. По этой причине, в сочетании с нашим стремлением в ускоренные сроки отказаться от парка самолетов Airbus A320, а также сохраняющимися высокими ценами на нефть, мы незначительно сократили запланированный рост мощностей по сравнению с предыдущими ожиданиями. 

По этим причинам мы также снизили наши ожидания по пропускной способности на весь 2022 год с увеличения на 1% до 3% по сравнению с 2019 годом, до неизменного снижения на 3% по сравнению с 2019 годом. Как прямой результат снижения ожидаемых производственных мощностей за весь год, мы ожидаем, что CASMex за весь 2022 год вырастет на 6-8% по сравнению с нашим предыдущим ожиданием роста на 3-5%. Мы по-прежнему ожидаем, что скорректированная маржа до налогообложения за весь 2022 год составит от 6% до 9%.

Ссылки в этом обновлении на "Air Group", "Компания", "мы", "нас" и "наш" относятся к Alaska Air Group, Inc. и ее дочерним компаниям, если не указано иное.

Этот пресс-релиз может содержать прогнозные заявления, подпадающие под действие защиты безопасной гавани, предусмотренной Разделом 27A Закона о ценных бумагах 1933 года, Разделом 21E Закона о ценных бумагах 1934 года и Законом о реформе судебных разбирательств по частным ценным бумагам 1995 года. Эти заявления относятся к будущим событиям и связаны с известными и неизвестными рисками и неопределенностями, которые могут привести к тому, что фактические результаты будут существенно отличаться от тех, которые указаны в наших прогнозных заявлениях, предположениях или убеждениях. Подробное обсуждение потенциальных факторов риска см. в пункте 1А Годового отчета Компании по форме 10-K за год, закончившийся 31 декабря 2021 года. Некоторые из этих рисков включают конкуренцию, затраты на рабочую силу, отношения и доступность, общие экономические условия, в том числе связанные с восстановлением после пандемии, увеличение эксплуатационных расходов, включая топливо, неспособность достичь снижения затрат, ESG и других стратегических целей, сезонные колебания спроса и финансовых результатов, риски цепочки поставок, события, которые негативно влияют на авиацию охрана и безопасность, а также изменения в законах и нормативных актах, влияющие на наш бизнес. Все прогнозные заявления квалифицируются в полном объеме со ссылкой на факторы риска, обсуждаемые в нашей последней форме 10-K и в наших последующих заявках SEC. Мы работаем в постоянно меняющейся бизнес-среде, и время от времени возникают новые факторы риска. Руководство не может предсказать такие новые факторы риска и не может оценить влияние, если таковое имеется, таких новых факторов риска на наш бизнес или события, описанные в каких-либо прогнозных заявлениях. Мы категорически отказываемся от каких-либо обязательств по публичному обновлению или пересмотру любых прогнозных заявлений, сделанных сегодня, чтобы привести их в соответствие с фактическими результатами. Со временем наши фактические результаты, показатели или достижения могут отличаться от ожидаемых результатов, показателей или достижений, которые выражены или подразумеваются в наших прогнозных заявлениях, предположениях или убеждениях, и такие различия могут быть значительными и существенно неблагоприятными.

Авиакомпания Alaska Airlines и ее региональные партнеры обслуживают более 120 направлений по всей территории Соединенных Штатов, Белиза, Канады, Коста-Рики и Мексики. Авиакомпания уделяет особое внимание заботе о своих гостях на высшем уровне, наряду с предоставлением низких тарифов, отмеченным наградами обслуживанием клиентов и усилиями по обеспечению устойчивого развития. Аляска является членом глобального альянса oneworld. Благодаря альянсу и дополнительным партнерам авиакомпании гости могут путешествовать по более чем 1000 направлениям более чем 20 авиакомпаниями, зарабатывая и используя мили на рейсах по всему миру. Узнайте больше об Аляске на newsroom.alaskaair.com . Alaska Airlines и Horizon Air являются дочерними компаниями Alaska Air Group (NYSE: ALK).

CONDENSED CONSOLIDATED STATEMENTS OF OPERATIONS (unaudited)

Alaska Air Group, Inc.







Three Months Ended March 31,

(in millions, except per share amounts)

2022


2021


Change

Operating Revenues






Passenger revenue

$                    1,511


$                        659


129 %

Mileage Plan other revenue

112


94


19 %

Cargo and other

58


44


32 %

Total Operating Revenues

1,681


797


111 %







Operating Expenses






Wages and benefits

606


493


23 %

Variable incentive pay

36


33


9  %

Payroll Support Program grant wage offset


(411)


NM

Aircraft fuel, including hedging gains and losses

347


203


71 %

Aircraft maintenance

135


81


67 %

Aircraft rent

73


62


18 %

Landing fees and other rentals

138


129


7 %

Contracted services

78


51


53 %

Selling expenses

58


33


76 %

Depreciation and amortization

102


97


5 %

Food and beverage service

41


23


78 %

Third-party regional carrier expense

42


30


40 %

Other

152


105


45 %

Special items - fleet transition and related charges

75


18


NM

Special items - restructuring charges


11

.

NM

Total Operating Expenses

1,883


958


97 %

Operating Loss

(202)


(161)


25 %

Non-operating Income (Expense)






Interest income

7


7


— %

Interest expense

(27)


(32)


(16) %

Interest capitalized

2


3


(33) %

Other - net

14


10


40 %

Total Non-operating Expense

(4)


(12)


(67) %

Loss Before Income Tax

(206)


(173)



Income tax benefit

(63)


(42)



Net Loss

$                      (143)


$                      (131)









Basic Loss Per Share

$                     (1.14)


$                     (1.05)



Diluted Loss Per Share

$                     (1.14)


$                     (1.05)









Shares used for computation:






Basic

125.984


124.299



Diluted

125.984


124.299



CONDENSED CONSOLIDATED BALANCE SHEETS (unaudited)




Alaska Air Group, Inc.








(in millions)

March 31, 2022


December 31, 2021

ASSETS




Current Assets




Cash and cash equivalents

$                            628


$                            470

Marketable securities

2,262


2,646

   Total cash and marketable securities

2,890


3,116

Receivables - net

658


546

Inventories and supplies - net

78


62

Prepaid expenses and other current assets

348


196

Total Current Assets

3,974


3,920





Property and Equipment




Aircraft and other flight equipment

8,244


8,127

Other property and equipment

1,529


1,489

Deposits for future flight equipment

283


384


10,056


10,000

Less accumulated depreciation and amortization

3,814


3,862

Total Property and Equipment - Net

6,242


6,138





Other Assets




Operating lease assets

1,541


1,453

Goodwill and intangible assets

2,042


2,044

Other noncurrent assets

411


396

Other Assets

3,994


3,893





Total Assets

$                      14,210


$                      13,951

CONDENSED CONSOLIDATED BALANCE SHEETS (unaudited)




Alaska Air Group, Inc.








(in millions, except share amounts)

March 31, 2022


December 31, 2021

LIABILITIES AND SHAREHOLDERS' EQUITY




Current Liabilities




Accounts payable

$                            299


$                            200

Accrued wages, vacation and payroll taxes

367


457

Air traffic liability

1,643


1,163

Other accrued liabilities

659


625

Deferred revenue

1,038


912

Current portion of operating lease liabilities

272


268

Current portion of long-term debt

292


366

Total Current Liabilities

4,570


3,991





Long-Term Debt, Net of Current Portion

2,078


2,173





Noncurrent Liabilities




Long-term operating lease liabilities, net of current portion

1,357


1,279

Deferred income taxes

509


578

Deferred revenue

1,394


1,446

Obligation for pension and postretirement medical benefits

302


305

Other liabilities

363


378

Total Noncurrent Liabilities

3,925


3,986





Commitments and Contingencies








Shareholders' Equity




     Preferred stock, $0.01 par value, Authorized: 5,000,000 shares, none issued or outstanding


     Common stock, $0.01 par value, Authorized: 400,000,000 shares, Issued: 2022 -
     135,437,808 shares; 2021 - 135,255,808 shares, Outstanding: 2022 - 126,087,864
     shares; 2021 - 125,905,864 shares

1


1

     Capital in excess of par value

503


494

     Treasury stock (common), at cost: 2022 - 9,349,944 shares; 2021 - 9,349,944 shares

(674)


(674)

Accumulated other comprehensive loss

(292)


(262)

Retained earnings

4,099


4,242


3,637


3,801

Total Liabilities and Shareholders' Equity

$                      14,210


$                      13,951

SUMMARY CASH FLOW (unaudited)




Alaska Air Group, Inc.





Three Months Ended March 31,

(in millions)

2022


2021

Cash Flows from Operating Activities:




Net loss

$                           (143)


$                           (131)

Non-cash reconciling items

182


137

Changes in working capital

248


161

Net cash provided by operating activities

287


167





Cash Flows from Investing Activities:




Property and equipment additions

(288)


(27)

Other investing activities

327


(516)

Net cash provided by (used in) investing activities

39


(543)





Cash Flows from Financing Activities:

(168)


82





Net increase (decrease) in cash and cash equivalents

158


(294)

Cash, cash equivalents, and restricted cash at beginning of period

494


1,386

Cash, cash equivalents, and restricted cash at end of the period

$                            652


$                         1,092

OPERATING STATISTICS SUMMARY (unaudited)

Alaska Air Group, Inc.













Three Months Ended March 31,


2022


2021


Change

Consolidated Operating Statistics:(a)






Revenue passengers (000)

8,694


4,666


86.3%

RPMs (000,000) "traffic"

10,586


5,393


96.3%

ASMs (000,000) "capacity"

13,783


10,397


32.6%

Load factor

76.8%


51.9%


24.9 pts

Yield

14.27¢   


12.22¢   


16.8%

RASM

12.20¢   


7.67¢   


59.1%

CASMex(b)

10.61¢   


10.93¢   


(2.9)%

Economic fuel cost per gallon(b)

$2.62


$1.79


46.4%

Fuel gallons (000,000)

173


126


37.3%

ASMs per gallon

79.9


82.4


(3.0)%

Average full-time equivalent employees (FTEs)

21,582


17,140


25.9%

Mainline Operating Statistics:






Revenue passengers (000)

6,566


3,151


108.4%

RPMs (000,000) "traffic"

9,512


4,589


107.3%

ASMs (000,000) "capacity"

12,387


8,853


39.9%

Load factor

76.8%


51.8%


25.0 pts

Yield

13.06¢   


11.02¢   


18.5%

RASM

11.30¢   


7.11¢   


58.9%

CASMex(b)

9.64¢   


10.08¢   


(4.4)%

Economic fuel cost per gallon(b)

$2.61


$1.77


47.5%

Fuel gallons (000,000)

146


98


49.0%

ASMs per gallon

85.0


90.3


(5.9)%

Average number of FTEs

16,336


12,473


31.0%

Aircraft utilization

9.5


8.5


11.8%

Average aircraft stage length

1,334


1,303


2.4

Operating fleet(d)

225


201


24 a/c

Regional Operating Statistics:(c)






Revenue passengers (000)

2,128


1,515


40.5%

RPMs (000,000) "traffic"

1,075


804


33.7%

ASMs (000,000) "capacity"

1,396


1,544


(9.6)%

Load factor

77.0%


52.1%


24.9 pts

Yield

24.96¢   


19.04¢   


31.1%

RASM

20.04¢   


10.84¢   


84.9%

Operating fleet

98


94


4 a/c

(a)

Except for FTEs, data includes information related to third-party regional capacity purchase flying arrangements.

(b)

See a reconciliation of this non-GAAP measure and Note A for a discussion of the importance of this measure to investors in the accompanying pages.

(c)

Data presented includes information for flights operated by Horizon and third-party carriers.

(d)

Excludes all aircraft removed from operating service.



Учитывая необычный характер 2021 и 2020 годов, мы считаем, что некоторый анализ конкретных финансовых и операционных результатов по сравнению с 2019 годом дает содержательную информацию. В таблице ниже приведены сравнительные результаты за период с 2022 по 2019 год.

FINANCIAL INFORMATION AND OPERATING STATISTICS - 2022 Compared to 2019 (unaudited)

Alaska Air Group, Inc.













Three Months Ended March 31,


2022


2019


Change

Passenger revenue

$                    1,511


$                    1,716


(12) %

Mileage plan other revenue

112


110


2 %

Cargo and other

58


50


16 %

Total operating revenues

$                    1,681


$                    1,876


(10) %







Operating expense, excluding fuel and special items

$                    1,461


$                    1,405


4 %

Aircraft fuel, including hedging gains and losses

347


420


(17) %

Special items

75


26


NM

Total operating expenses

$                    1,883


$                    1,851


2 %







Total non-operating expense

(4)


(19)


(79) %

Income (loss) before income tax

$                      (206)


$                            6


NM







Consolidated Operating Statistics:






Revenue passengers (000)

8,694


10,417


(17) %

RPMs (000,000) "traffic"

10,586


12,449


(15) %

ASMs (000,000) "capacity"

13,783


15,508


(11) %

Load Factor

76.8%


80.3%


                   (3.5) pts

Yield

14.27¢   


13.78¢   


4 %

RASM

12.20¢   


12.10¢   


1 %

CASMex

10.61¢   


9.06¢   


17 %

FTEs

21,582


21,832


(1) %

OPERATING SEGMENTS (unaudited)

Alaska Air Group, Inc.





























Three Months Ended March 31, 2022

(in millions)

Mainline


Regional


Horizon


Consolidating
& Other(a)


Air Group
Adjusted(b)


Special
Items(c)


Consolidated

Operating Revenues














Passenger revenues

$     1,243


$        268


$          —


$                  —


$     1,511


$          —


$        1,511

CPA revenues



94


(94)




Mileage Plan other revenue

100


12




112



112

Cargo and other

57




1


58



58

Total Operating Revenues

1,400


280


94


(93)


1,681



1,681

Operating Expenses














Operating expenses, excluding fuel

1,194


262


99


(94)


1,461


75


1,536

Economic Fuel

381


73




454


(107)


347

Total Operating Expenses

1,575


335


99


(94)


1,915


(32)


1,883

Non-operating Income (Expense)

1



(5)



(4)



(4)

Income (Loss) Before Income Tax

$       (174)


$         (55)


$         (10)


$                    1


$       (238)


$          32


$          (206)

Pre-tax Margin









(14.2) %




(12.3) %
















Three Months Ended March 31, 2021

(in millions)

Mainline


Regional


Horizon


Consolidating
& Other(a)


Air Group
Adjusted(b)


Special
Items(c)


Consolidated

Operating Revenues














Passenger revenues

$        506


$        153


$          —


$                  —


$        659


$          —


$           659

CPA revenues



104


(104)




Mileage Plan other revenue

80


14




94



94

Cargo and other

44





44



44

Total Operating Revenues

630


167


104


(104)


797



797

Operating Expenses














Operating expenses, excluding fuel

893


265


88


(109)


1,137


(382)


755

Economic Fuel

174


52



(1)


225


(22)


203

Total Operating Expenses

1,067


317


88


(110)


1,362


(404)


958

Non-operating Income (Expense)

(7)



(5)



(12)



(12)

Income (Loss) Before Income Tax

$       (444)


$       (150)


$          11


$                    6


$       (577)


$        404


$          (173)

Pre-tax Margin









(72.4) %




(21.7) %

(a)

Includes consolidating entries, Air Group parent company, McGee Air Services, and other immaterial business units.

(b)

The Air Group Adjusted column represents the financial information that is reviewed by management to assess performance of operations and determine capital allocation and excludes certain charges. See Note A in the accompanying pages for further information.

(c)

Includes Payroll Support Program wage offsets, special items and mark-to-market fuel hedge accounting adjustments.



GAAP TO NON-GAAP RECONCILIATIONS (unaudited)

Alaska Air Group, Inc.




CASM Excluding Fuel and Special Items Reconciliation


Three Months Ended March 31,

(in cents)

2022


2021

Consolidated:




CASM

                               13.66 ¢


                                  9.21 ¢

Less the following components:




     Payroll Support Program wage offset (benefit)


(3.95)

     Aircraft fuel, including hedging gains and losses

2.51


1.95

     Special items - fleet transition and related charges(a)

0.54


0.17

     Special items - restructuring charges(b)


0.11

CASM excluding fuel and special items

                               10.61 ¢


                               10.93 ¢





Mainline:




CASM

                               11.89  ¢


                                  8.07 ¢

Less the following components:




     Payroll Support Program wage offset (benefit)


(4.06)

     Aircraft fuel, including hedging gains and losses

2.21


1.72

     Special items - fleet transition and related charges(a)

0.04


0.20

     Special items - restructuring charges(b)


0.13

CASM excluding fuel and special items

                                  9.64 ¢


                               10.08 ¢

(a)

Special items - fleet transition and related charges in the three months ended March 31, 2022 are comprised of impairment charges associated with Q400 aircraft that will be retired from the fleet by the end of 2023.

(b)

Special items - restructuring charges in the three months ended March 31, 2021 represent adjustments to total estimated cost for pilot incentive leaves as a result of updated recall timing from what was previously anticipated due to schedule changes, training limitations and other factors.





Fuel Reconciliation


Three Months Ended March 31,


2022


2021

(in millions, except for per-gallon amounts)

Dollars


Cost/Gallon


Dollars


Cost/Gallon

Raw or "into-plane" fuel cost

$                   504


$                  2.91


$                   222


$                  1.77

Losses (gains) on settled hedges

(50)


(0.29)


3


0.02

Consolidated economic fuel expense

454


2.62


225


1.79

Mark-to-market fuel hedge adjustment

(107)


(0.62)


(22)


(0.18)

GAAP fuel expense

$                   347


$                  2.00


$                   203


$                  1.61

Fuel gallons



173




126

Debt-to-capitalization, including operating leases

(in millions)

March 31, 2022


December 31, 2021

Long-term debt, net of current portion

$                           2,078


$                            2,173

Long-term and current capitalized operating leases

1,629


1,547

Adjusted debt, net of current portion of long-term debt

3,707


3,720

Shareholders' equity

3,637


3,801

Total Invested Capital

$                           7,344


$                            7,521





Debt-to-capitalization ratio, including operating leases

50 %


49 %

Adjusted net debt to earnings before interest, taxes, depreciation, amortization, rent and special items

(in millions)

March 31, 2022


December 31, 2021

Current portion of long-term debt

$                                   292


$                                   366

Current portion of operating lease liabilities

272


268

Long-term debt

2,078


2,173

Long-term operating lease liabilities, net of current portion

1,357


1,279

     Total adjusted debt

3,999


4,086

Less: Total cash and marketable securities

(2,890)


(3,116)

     Adjusted net debt

$                               1,109


$                                   970





(in millions)

Twelve Months Ended
March 31, 2022


Twelve Months Ended
December 31, 2021

GAAP Operating Income (Loss)(a)

$                                   644


$                                   685

Adjusted for:




     Payroll Support Program grant wage offset and special items

(468)


(925)

     Mark-to-market fuel hedge adjustments

(132)


(47)

     Depreciation and amortization

399


394

     Aircraft rent

265


254

EBITDAR

$                                   708


$                                   361

Adjusted net debt to EBITDAR

1.6x


2.7x

(a)

Operating income (loss) can be reconciled using the trailing twelve month operating income as filed quarterly with the SEC.



Примечание А: В соответствии с Положением G мы проводим сверку финансовых показателей, не относящихся к GAAP, с их наиболее непосредственно сопоставимыми финансовыми показателями, представленными на основе GAAP. Мы считаем, что рассмотрение этих финансовых показателей, не относящихся к GAAP, может быть важным для инвесторов по следующим причинам:

  • Исключив расходы на топливо и некоторые специальные статьи (в том числе компенсацию заработной платы по Программе поддержки заработной платы, перевод автопарка и связанные с этим расходы, а также расходы на реструктуризацию) из наших показателей подразделения, мы считаем, что у нас есть лучшая видимость результатов операций. Наша отрасль является высококонкурентной и характеризуется высокими постоянными затратами, поэтому даже небольшое снижение нетопливных эксплуатационных расходов может привести к значительному улучшению операционных результатов. Кроме того, мы считаем, что все отечественные перевозчики одинаково подвержены влиянию изменений в стоимости авиатоплива в долгосрочной перспективе, поэтому руководству (и, следовательно, инвесторам) важно понимать влияние (и тенденции) факторов затрат, специфичных для конкретной компании, таких как ставки и производительность труда, аэропортовые расходы, техническое обслуживание затраты и т.д., которые в большей степени контролируются руководством.


  • Затраты на ASM (CASM) без учета топлива и некоторых специальных статей, таких как компенсация заработной платы по Программе поддержки заработной платы, переход парка и связанные с этим расходы, а также расходы на реструктуризацию, являются одним из наиболее важных показателей, используемых руководством и Советом директоров Air Group при оценке квартальных и годовых показателей затрат.


  • Скорректированный доход до вычета подоходного налога (и другие статьи, указанные в наших документах плана) является важным показателем для плана стимулирования сотрудников, который охватывает большинство сотрудников Air Group.


  • CASM без учета топлива и некоторых специальных товаров - это показатель, обычно используемый отраслевыми аналитиками, и мы считаем, что это основа, на которой они исторически сравнивали нашу авиакомпанию с другими авиакомпаниями отрасли. Эта мера также является предметом частых вопросов со стороны инвесторов.


  • Раскрытие информации об индивидуальном воздействии определенных отмеченных статей предоставляет инвесторам возможность измерять и отслеживать результаты как с этими специальными статьями, так и без них. Мы считаем, что раскрытие влияния этих пунктов, как отмечено выше. Отраслевые аналитики и инвесторы постоянно оценивают наши показатели без учета этих показателей для лучшей сопоставимости между периодами и между другими авиакомпаниями.


  • Несмотря на то, что мы раскрываем наши доходы от единицы перевозки пассажиров, мы не оцениваем (и не можем) доходы от единицы перевозки без учета влияния изменений в расходах на топливо на цены билетов. Расходы на топливо составляют большой процент от наших общих операционных расходов. Колебания цен на топливо часто приводят к изменению удельных доходов в среднесрочной и долгосрочной перспективе. Хотя мы считаем полезным оценивать удельные затраты, не связанные с топливом, по причинам, указанным выше, мы хотели бы предостеречь читателей данной финансовой отчетности от чрезмерного полагания на удельные затраты без учета топлива в качестве показателя или показателя будущей прибыльности из-за значительного влияния затрат на топливо на наш бизнес.

глоссарий терминов

Скорректированный чистый долг - долгосрочный долг, включая текущую часть, плюс капитализированная операционная аренда, за вычетом денежных средств и ценных бумаг, обращающихся на рынке.

Скорректированный чистый долг к EBITDA - представляет собой чистый скорректированный долг, деленный на EBITDA (прибыль за двенадцать месяцев до вычета процентов, налогов, износа, амортизации, специальных статей и арендной платы)

Загрузка воздушного судна - блок часов в день; это среднее количество часов в день, когда наши воздушные суда находятся в пути.

Длина этапа воздушного судна - представляет среднее количество миль, налетанных за вылет воздушного судна.

ASMs - доступные мили мест, или "вместимость"; представляет собой общее количество мест, доступных во всем парке, умноженное на количество пройденных миль.

CASM - эксплуатационные расходы на ASM, или "удельные затраты"; представляет все эксплуатационные расходы, включая топливо и специальные товары

CASMex - эксплуатационные расходы без учета топлива и специальных товаров на ASM; этот показатель используется для отслеживания прогресса в сокращении нетопливных эксплуатационных расходов, поскольку топливо в значительной степени находится вне нашего контроля.

Отношение долга к капитализации - представляет собой скорректированный долг (долгосрочный долг плюс капитализированные обязательства по операционной аренде), деленный на общий капитал плюс скорректированный долг

Разводненная прибыль на акцию - представляет прибыль на акцию (EPS) с использованием полностью разводненных акций в обращении.

Разводненные акции - представляет общее количество акций, которые были бы в обращении, если бы были использованы все возможные источники конвертации, такие как опционы на акции.

Экономичное топливо - наилучшая оценка денежной стоимости топлива за вычетом влияния нашей программы хеджирования топлива

Коэффициент загрузки - обороты в минуту в процентах от ASMs; представляет количество свободных мест, которые были заполнены платными пассажирами

Магистраль - представляет полеты на самолетах семейства Boeing 737, Airbus 320 и Airbus 321neo, а также все связанные с этим доходы и расходы.

Производительность - количество пассажиров с доходом на одного сотрудника, работающего полный рабочий день

RASM - операционный доход на ASMs, или "удельный доход"; операционный доход включает в себя все доходы от пассажиров, грузов и почты, План пробега и другие дополнительные доходы; представляет собой средний общий доход за перелет на одно место на одну милю

Региональный - представляет мощности, приобретенные Alaska у Horizon и SkyWest. В этом сегменте Regional регистрирует фактические доходы от пассажирских перевозок на борту за вычетом таких расходов, как топливо, расходы на распределение и платежи, произведенные Horizon и SkyWest в соответствии с соответствующим соглашением о приобретении пропускной способности (CPAS). Кроме того, Региональный включает распределение корпоративных накладных расходов, таких как ИТ, финансы, другие административные расходы, понесенные компанией Alaska и от имени Horizon.

Обороты в минуту - доходные пассажирские мили, или "трафик"; представляет количество мест, которые были заполнены платными пассажирами; один пассажир, проехавший одну милю, равен одному обороту в минуту.

Доходность - доход пассажира на обороты в минуту; представляет собой средний доход за полет одного пассажира на одну милю.

ИСХОДНЫЕ Alaska Air Group

Показать большеПоказать меньше

Источник www.prnewswire.com
Показать переводПоказать оригинал
Новость переведена автоматически
Установите Telegram-бота от сервиса Tradesense, чтобы моментально получать новости с официальных сайтов компаний
Установить Бота

Другие новости компании Alaska Air Group

Новости переведены автоматически

Остальные 19 новостей будут доступны после Регистрации

Попробуйте все возможности сервиса Tradesense

Моментальные уведомления об измемении цен акций
Новости с официальных сайтов компаний
Отчётности компаний
События с FDA, SEC
Прогнозы аналитиков и банков
Регистрация в сервисе
Tradesense доступен на мобильных платформах