Pic

Corsair Gaming, Inc.

$CRSR
$16.71
Капитализция: $1.3B
Показать больше информации о компании

О компании

Corsair Gaming, Inc. вместе со своими дочерними компаниями разрабатывает, продает и распространяет периферийные устройства, компоненты и системы для игр и потоковой передачи в Северной и Южной Америке, Европе, на Ближнем показать больше
Востоке и в Азиатско-Тихоокеанском регионе. Компания предлагает периферийные устройства для геймеров и авторов, включая игровые клавиатуры, мыши, гарнитуры и контроллеры, а также карты захвата, потоковые деки, USB-микрофоны, студийные аксессуары и программное обеспечение EpocCam. Он также предоставляет игровые компоненты и системы, включающие блоки питания, решения для охлаждения, компьютерные корпуса и модули DRAM, а также готовые и изготовленные на заказ игровые ПК и другие; и игровое программное обеспечение для ПК, включающее iCUE для геймеров и потоковый пакет Elgato для создателей контента. Кроме того, компания предлагает коучинг и тренинги, а также другие услуги. Он продает свою продукцию через сеть дистрибьюторов и розничных продавцов, включая интернет-магазины, а также напрямую потребителям через свои веб-сайты. Corsair Gaming, Inc. была зарегистрирована в 1994 году, ее штаб-квартира находится во Фремонте, Калифорния. Corsair Gaming, Inc. действует как дочерняя компания Corsair Group (Cayman), LP.
Corsair Gaming, Inc., together with its subsidiaries, designs, markets, and distributes gaming and streaming peripherals, components and systems in the Americas, Europe, the Middle East, and the Asia Pacific. The company offers gamer and creator peripherals, including gaming keyboards, mice, headsets, and controllers, as well as capture cards, stream decks, USB microphones, studio accessories, and EpocCam software. It also provides gaming components and systems comprising power supply units, cooling solutions, computer cases, and DRAM modules, as well as prebuilt and custom-built gaming PCs, and others; and PC gaming software comprising iCUE for gamers and Elgato's streaming suite for content creators. In addition, the company offers coaching and training, and other services. It sells its products through a network of distributors and retailers, including online retailers, as well as directly to consumers through its websites. Corsair Gaming, Inc. was incorporated in 1994 and is headquartered in Fremont, California. Corsair Gaming, Inc. operates as a subsidiary of Corsair Group (Cayman), LP.
Перевод автоматический

показать меньше

Отчетность

03.11.2021, 23:08 EPS за 3 квартал составил ХХ, консенсус YY

04.08.2021, 23:12 Прибыль на акцию за 2 квартал XX, консенсус-прогноз YY
Квартальная отчетность будет доступна после Регистрации

Прогнозы аналитиков

Аналитик Аарон Кесслер поддерживает с сильной покупкой и снижает целевую цену со xxx до yyy долларов.

25.10.2021, 16:02 Аналитик Berenberg Сунил Райгопал инициирует освещение на GoDaddy с рейтингом «Покупать» и объявляет целевую цену в xxx долларов.
Прогнозы аналитиков будут доступны после Регистрации

Corsair Gaming Reports First Quarter 2022 Financial Results

Corsair Gaming сообщает о финансовых результатах за первый квартал 2022 г.

5 мая 2022 г.

FREMONT, Calif.--(BUSINESS WIRE)--Corsair Gaming, Inc. (Nasdaq:CRSR) (“Corsair”), a leading global provider and innovator of high-performance gear for gamers and content creators, today announced financial results for the quarter ended March 31, 2022.

First Quarter 2022 Highlights

  • Net revenue was $380.7 million, in line with the Company’s preliminary revenue provided on April 21, 2022. This represents an increase of 23.4% compared to the pre-pandemic first quarter of 2020, and a decrease of 28.1% compared to the first quarter of 2021, which included stimulus checks and pent-up demand.
  • Gamer and creator peripherals segment revenue was $134.1 million, an increase of 76.8% compared to the pre-pandemic first quarter of 2020, and a decrease of 23.7% compared to the first quarter of 2021.
  • GAAP operating income declined 103.7% to a loss of $2.5 million compared to $67.3 million in the first quarter of 2021. Adjusted operating income declined 83.4% to $13.3 million compared to $80.4 million in the first quarter of 2021.
  • Adjusted EBITDA was $15.4 million, compared to $80.4 million in the first quarter of 2021.
  • GAAP net loss per diluted share was $0.05 compared to $0.47 GAAP net income per diluted share in the first quarter of 2021. Adjusted net income per diluted share was $0.09 compared to $0.58 in the first quarter of 2021.

Definitions of the non-GAAP financial measures used in this press release and reconciliations of such measures to their nearest GAAP equivalents are included below under the heading “Use and Reconciliation of Non-GAAP Financial Measures.”

Andy Paul, Chief Executive Officer of Corsair, stated, “While we faced headwinds in Q1, with inflation, the continued Russia and Ukraine conflict, and high freight costs, we continue to see positive underlying growth trends in the gaming hardware sector. During Q1, GPU cards, which are the most expensive item in a gaming PC, were still at a high premium, roughly 150% of MSRP, and even with this premium we saw gaming PC build activity slightly higher than pre-pandemic and pre-GPU shortage levels. Our components segment grew by 6% in Q1 2022 compared with Q1 2020, the last Q1 before the pandemic and shelter at home. The surge of activity that we saw during the shelter at home period does not appear to have caused a pull forward in builds, more so an entrance of new gamers building for the first time. We expect that GPU cards will be back to MSRP in the near term, perhaps discounted below MSRP. We expect that with GPU and CPU products becoming available and reasonably priced, we will see a surge of self-built gaming PC activity in 2H22 and 2023. We see a similar positive trend with Peripherals. While the market appears to be generally down some 15% to 25%, compared to last year’s peak, it is still substantially above pre-pandemic levels. We grew 77% from Q1 2020 to Q1 2022, and as we outlined in our investor day presentations, we think that the peripheral market will continue to drive 20% to 25% annual growth. We also believe that with our expanding iCUE control software, and innovative new products pipeline, we will continue to take market share. Our latest market share data for Q1 from the United States and Europe, shows that we are in the #1 position in every major category of component that we offer that are used to build gaming PCs, and substantially ahead of our nearest competitors.”

Michael G. Potter, Chief Financial Officer of Corsair, said, “We expect that Q1 2022 was the peak of pandemic-related high freight cost and promotional headwinds, and that gross margins will improve in the second half of the year. We ended the quarter in a strong liquidity position with our entire revolver undrawn, leaving us in position to continue to pursue growth opportunities and to continue to invest in product development. We continue to be active in pursuing growth investments with iDisplay being the most recent example.”

Financial Outlook

For the full year 2022, we currently expect:

  • Net revenue to be in the range of $1.6 billion to $1.8 billion.
  • Adjusted operating income to be in the range of $100 million to $120 million.
  • Adjusted EBITDA to be in the range of $110 million to $130 million.

Certain non-GAAP measures included in our financial outlook were not reconciled to the comparable GAAP financial measures because the GAAP measures are not accessible on a forward-looking basis. We are unable to reconcile these forward-looking non-GAAP financial measures to the most directly comparable GAAP measures without unreasonable efforts because we are currently unable to predict with a reasonable degree of certainty the type and extent of certain items that would be expected to impact GAAP measures for these periods but would not impact the non-GAAP measures. Such items may include stock-based compensation charges, depreciation and amortization, and other items. The unavailable information could have a significant impact on our GAAP financial results.

The foregoing forward-looking statements reflect our expectations as of today's date. Given the number of risk factors, uncertainties and assumptions discussed below, actual results may differ materially. We do not intend to update our financial outlook until our next quarterly results announcement.

Recent Developments

  • Elgato announced the launch of HD60 X, a powerful new external capture card. Sporting state-of-the-art specs and seamless compatibility with the newest generation of game consoles, HD60 X equips anyone to stream and record their gameplay in the highest quality without limitations. You can then play high-fidelity games while livestreaming to Twitch or YouTube in Full HD 1080p60 quality, while simultaneously recording 1080p60 HDR10 footage to your hard drive. Instant Gameview technology syncs your broadcast with your gameplay, allowing you to monitor your capture feed with ultra-low latency.
  • Corsair announced a partnership with world-renowned publisher 2K, bringing immersive in-game RGB lighting integration for all CORSAIR iCUE RGB devices to Gearbox Software’s highly anticipated Tiny Tina’s Wonderlands ®. PC players with CORSAIR iCUE products can enjoy exclusive real-time lighting effects that extend the game’s action across their entire iCUE setup in the upcoming spinoff of the Borderlands ® franchise.
  • Corsair announced the new CORSAIR iCUE 5000T RGB PC case. Boasting a unique contoured design in black or white and 208 individually addressable RGB LEDs, the 5000T RGB has the most integrated lighting ever built into a CORSAIR case. High-airflow mesh panels and room for up to two simultaneous 360mm radiators for outstanding cooling ensure the 5000T RGB makes an immediate and lasting impression.
  • Corsair unveiled the newest entry in the best-selling K70 series: the CORSAIR K70 RGB PRO Mechanical Gaming Keyboard. Uniting the acclaimed design and aluminum build of a full-size K70 with renowned CORSAIR RGB lighting and tournament-grade performance, the K70 RGB PRO sets a new standard for a full-size gaming keyboard. Available with a wide array of trusted CHERRY MX mechanical switches and loaded with features to help gamers get the most from their setup, anyone can find a K70 RGB PRO to fit their style of play.

Conference Call and Webcast Information

Corsair will host a conference call to discuss the first quarter 2022 financial results today at 3:00 p.m. Pacific Time. The conference call will be accessible on Corsair’s Investor Relations website at https://ir.corsair.com, or by dialing 1-877-407-0784 (USA) or 1-201-689-8560 (International) with conference ID 13728886. A replay will be available approximately 2 hours after the live call ends on Corsair's Investor Relations website, or through May 12, 2022 by dialing 1-844-512-2921 (USA) or 1-412-317-6671 (International), with passcode 13728886.

The call will also be webcast live from our investor relations website at https://ir.corsair.com. Following completion of the call, a recorded replay of the webcast will be available on the website.

About Corsair Gaming, Inc.

Corsair Gaming, Inc. (Nasdaq:CRSR) is a leading global developer and manufacturer of high-performance gear and technology for gamers, content creators, and PC enthusiasts. From award-winning PC components and peripherals to premium streaming equipment, smart ambient lighting and esports coaching services, Corsair delivers a full ecosystem of products that work together to enable everyone, from casual gamers to committed professionals, to perform at their very best.

Corsair also includes subsidiary brands Elgato, which provides premium studio equipment and accessories for content creators, SCUF Gaming, which builds custom-designed controllers for competitive gamers, ORIGIN PC, a builder of custom gaming and workstation desktop PCs and laptops and Gamer Sensei brand, an esports coaching platform.

Forward Looking Statements

Except for the historical information contained herein, the matters set forth in this press release are forward-looking statements within the meaning of the "safe harbor" provisions of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995, including, but not limited to, our expectations regarding growth trends in the gaming hardware sector; our expectations regarding GPU and CPU prices and availability; the potential surge in self-built gaming PC activity in the second half of 2022 and 2023; our belief that with our expanding iCUE control software, and innovative new products pipeline, we will continue to take market share; our belief that Q1 2022 was the peak of pandemic-related high freight cost and that gross margins will improve in the second half of the year; whether we will be able to execute on M&A opportunities and or reduce our debt, as well as the timing of the foregoing; and our estimated full year 2022 net revenue, adjusted operating income and adjusted EBITDA; and our estimated 2026 net revenue target. Forward-looking statements are based on our management’s beliefs, as well as assumptions made by, and information currently available to them. Because such statements are based on expectations as to future financial and operating results and are not statements of fact, actual results may differ materially from those projected. Factors which may cause actual results to differ materially from current expectations include, but are not limited to: the impact the COVID-19 pandemic, including the potential end of the pandemic and the cessation of pandemic-related restrictions, will have on demand for our products as well as its impact on our operations and the operations of our manufacturers, retailers and other partners, and its impact on the economy overall, including capital markets; our ability to build and maintain the strength of our brand among gaming and streaming enthusiasts and our ability to continuously develop and successfully market new gear and improvements to existing gear; the introduction and success of new third-party high-performance computer hardware, particularly graphics processing units and central processing units as well as sophisticated new video games; fluctuations in operating results; the risk that we are not able to compete with competitors and/or that the gaming industry, including streaming and esports, does not grow as expected or declines; the loss or inability to attract and retain key management; the impact of global instability, such as the war between Russia and Ukraine, and any sanctions or other geopolitical tensions that may result therefrom; delays or disruptions at our or third-parties’ manufacturing and distribution facilities; currency exchange rate fluctuations or international trade disputes resulting in our gear becoming relatively more expensive to our overseas customers or resulting in an increase in our manufacturing costs; the impact of the coronavirus on our business; general economic conditions that adversely effect, among other things, the financial markets and consumer confidence and spending; and the other factors described under the heading “Risk Factors” in our Quarterly Report on Form 10-Q for the quarter ended March 31, 2022 filed with the Securities and Exchange Commission (“SEC”) on or about the date hereof and our subsequent filings with the SEC. Copies of each filing may be obtained from us or the SEC. All forward-looking statements reflect our beliefs and assumptions only as of the date of this press release. We undertake no obligation to update forward-looking statements to reflect future events or circumstances. Our results for the quarter ended March 31, 2022 are not necessarily indicative of our operating results for any future periods.

Use and Reconciliation of Non-GAAP Financial Measures

To supplement the financial results presented in accordance with GAAP, this earnings release presents certain non-GAAP financial information, including adjusted operating income, adjusted net income, adjusted net income per diluted share and adjusted EBITDA. These are important financial performance measures for us, but are not financial measures as defined by GAAP. The presentation of this non-GAAP financial information is not intended to be considered in isolation of or as a substitute for, or superior to, the financial information prepared and presented in accordance with GAAP.

We use adjusted operating income, adjusted net income, adjusted net income per diluted share and adjusted EBITDA to evaluate our operating performance and trends and make planning decisions. We believe that these non-GAAP measures help identify underlying trends in our business that could otherwise be masked by the effect of the expenses and other items that we exclude in such non-GAAP measures. Accordingly, we believe that adjusted operating income, adjusted net income, adjusted net income per diluted share and adjusted EBITDA provide useful information to investors and others in understanding and evaluating our operating results, enhancing the overall understanding of our past performance and future prospects, and allowing for greater transparency with respect to the key financial metrics used by our management in our financial and operational decision-making. We also present these non-GAAP financial performance measures because we believe investors, analysts and rating agencies consider them useful in measuring our ability to meet our debt service obligations.

Our use of these terms may vary from that of others in our industry. These non-GAAP financial measures should not be considered as an alternative to revenues, operating income, net income, cash provided by operating activities, or any other measures derived in accordance with GAAP as measures of operating performance or liquidity. Reconciliations of these measures to the most directly comparable GAAP financial measures are presented in the attached schedules.

We calculate these non-GAAP financial measures as follows:

  • Adjusted operating income, non-GAAP, is determined by adding back to GAAP operating income (loss) the acquisition accounting impact related to recognizing acquired inventory at fair value, change in fair value of contingent consideration for business acquisitions, stock-based compensation, intangible asset amortization, certain acquisition-related and integration-related expenses, and non-deferred secondary offering costs.
  • Adjusted net income, non-GAAP, is determined by adding back to GAAP net income (loss) the acquisition accounting impact related to recognizing acquired inventory at fair value, change in fair value of contingent consideration for business acquisitions, stock-based compensation, intangible asset amortization, certain acquisition-related and integration-related expenses, non-deferred secondary offering costs, loss on extinguishment of debt, and the related tax effects of each of these adjustments.
  • Adjusted net income per diluted share, non-GAAP, is determined by dividing adjusted net income, non-GAAP by the respective weighted average shares outstanding, inclusive of the impact of other dilutive securities.
  • Adjusted EBITDA is determined by adding back to GAAP net income (loss) the acquisition accounting impact related to recognizing acquired inventory at fair value, change in fair value of contingent consideration for business acquisitions, stock-based compensation, certain acquisition-related and integration-related expenses, non-deferred secondary offering costs, intangible asset amortization, depreciation, interest expense (including loss on extinguishment of debt) and tax expense (benefit).

We encourage investors and others to review our financial information in its entirety, not to rely on any single financial measure and to view these non-GAAP financial measures in conjunction with the related GAAP financial measures.

 

Corsair Gaming, Inc.
Condensed Consolidated Statements of Operations
(Unaudited, in thousands, except per share amounts)

 

 

 

Three Months Ended

March 31,

 

 

 

2022

 

 

2021

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Net revenue

 

$

380,691

 

 

$

529,414

 

Cost of revenue

 

 

289,935

 

 

 

369,086

 

Gross profit

 

 

90,756

 

 

 

160,328

 

Operating expenses:

 

 

 

 

 

 

 

 

Sales, general and administrative

 

 

76,131

 

 

 

77,853

 

Product development

 

 

17,110

 

 

 

15,186

 

Total operating expenses

 

 

93,241

 

 

 

93,039

 

Operating income (loss)

 

 

(2,485

)

 

 

67,289

 

Other (expense) income:

 

 

 

 

 

 

 

 

Interest expense

 

 

(1,279

)

 

 

(4,946

)

Other expense, net

 

 

(499

)

 

 

(2,425

)

Total other expense, net

 

 

(1,778

)

 

 

(7,371

)

Income (loss) before income taxes

 

 

(4,263

)

 

 

59,918

 

Income tax benefit (expense)

 

 

983

 

 

 

(13,195

)

Net income (loss)

 

 

(3,280

)

 

 

46,723

 

Less: Net loss attributable to noncontrolling interests

 

 

(407

)

 

 

 

Net income (loss) attributable to Corsair Gaming, Inc.

 

$

(2,873

)

 

$

46,723

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Calculation of net income (loss) per share attributable to common stockholders of Corsair Gaming, Inc.:

 

 

 

 

 

 

 

 

Net income (loss) attributable to Corsair Gaming, Inc.

 

$

(2,873

)

 

$

46,723

 

Change in redemption value of redeemable noncontrolling interests

 

 

(2,261

)

 

 

 

Net income (loss) attributable to common stockholders of Corsair Gaming, Inc.

 

$

(5,134

)

 

$

46,723

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Net income (loss) per share attributable to common stockholders of Corsair Gaming, Inc.:

 

 

 

 

 

 

 

 

Basic

 

$

(0.05

)

 

$

0.51

 

Diluted

 

$

(0.05

)

 

$

0.47

 

Weighted-average common shares outstanding:

 

 

 

 

 

 

 

 

Basic

 

 

95,275

 

 

 

91,951

 

Diluted

 

 

95,275

 

 

 

100,211

 

 

Corsair Gaming, Inc.
Segment Information
(Unaudited, in thousands, except percentages)

 

 

 

Three Months Ended March 31,

 

 

 

2022

 

 

2021

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Net revenue:

 

 

 

 

 

 

 

 

Gamer and Creator Peripherals

 

$

134,148

 

 

$

175,912

 

Gaming Components and Systems

 

 

246,543

 

 

 

353,502

 

Total Net revenue

 

$

380,691

 

 

$

529,414

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Gross Profit:

 

 

 

 

 

 

 

 

Gamer and Creator Peripherals

 

$

43,057

 

 

$

68,866

 

Gaming Components and Systems

 

 

47,699

 

 

 

91,462

 

Total Gross Profit

 

$

90,756

 

 

$

160,328

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Gross Margin:

 

 

 

 

 

 

 

 

Gamer and Creator Peripherals

 

 

32.1

%

 

 

39.1

%

Gaming Components and Systems

 

 

19.3

%

 

 

25.9

%

Total Gross Margin

 

 

23.8

%

 

 

30.3

%

 

Corsair Gaming, Inc.
Condensed Consolidated Balance Sheets
(Unaudited, in thousands)

 

 

 

March 31,
2022

 

 

December 31,
2021

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Assets

 

 

 

 

 

 

 

 

Current assets:

 

 

 

 

 

 

 

 

Cash and restricted cash

 

$

31,754

 

 

$

65,149

 

Accounts receivable, net

 

 

236,472

 

 

 

291,287

 

Inventories

 

 

300,423

 

 

 

298,315

 

Prepaid expenses and other current assets

 

 

57,877

 

 

 

51,024

 

Total current assets

 

 

626,526

 

 

 

705,775

 

Restricted cash, noncurrent

 

 

231

 

 

 

231

 

Property and equipment, net

 

 

19,607

 

 

 

16,819

 

Goodwill

 

 

348,424

 

 

 

317,054

 

Intangibles assets, net

 

 

249,841

 

 

 

225,709

 

Other assets

 

 

74,796

 

 

 

71,808

 

Total assets

 

$

1,319,425

 

 

$

1,337,396

 

Liabilities

 

 

 

 

 

 

 

 

Current liabilities:

 

 

 

 

 

 

 

 

Debt maturing within one year, net

 

$

4,754

 

 

$

4,753

 

Accounts payable

 

 

203,454

 

 

 

236,120

 

Other liabilities and accrued expenses

 

 

176,556

 

 

 

205,874

 

Total current liabilities

 

 

384,764

 

 

 

446,747

 

Long-term debt, net

 

 

241,709

 

 

 

242,898

 

Deferred tax liabilities

 

 

29,241

 

 

 

25,700

 

Other liabilities, noncurrent

 

 

52,176

 

 

 

53,871

 

Total liabilities

 

 

707,890

 

 

 

769,216

 

Temporary equity

 

 

 

 

 

 

 

 

Redeemable noncontrolling interests

 

 

19,424

 

 

 

 

Permanent equity

 

 

 

 

 

 

 

 

Corsair Gaming, Inc. stockholders’ equity:

 

 

 

 

 

 

 

 

Common stock and additional paid-in capital

 

 

489,755

 

 

 

470,373

 

Retained earnings

 

 

93,013

 

 

 

98,147

 

Accumulated other comprehensive loss

 

 

(2,494

)

 

 

(340

)

Total Corsair Gaming, Inc. stockholders' equity

 

 

580,274

 

 

 

568,180

 

Nonredeemable noncontrolling interests

 

 

11,837

 

 

 

 

Total permanent equity

 

 

592,111

 

 

 

568,180

 

Total liabilities, temporary equity and permanent equity

 

$

1,319,425

 

 

$

1,337,396

 

 

Corsair Gaming, Inc.
Condensed Consolidated Statements of Cash Flows
(Unaudited, in thousands)

 

 

 

Three Months Ended

March 31,

 

 

 

2022

 

 

2021

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Cash flows from operating activities:

 

 

 

 

 

 

 

 

Net income (loss)

 

$

(3,280

)

 

$

46,723

 

Adjustments to reconcile net income (loss) to net cash

provided by (used in) operating activities:

 

 

 

 

 

 

 

 

Stock-based compensation

 

 

5,147

 

 

 

3,076

 

Depreciation

 

 

2,604

 

 

 

2,436

 

Amortization of intangible assets

 

 

10,138

 

 

 

8,702

 

Debt issuance costs amortization

 

 

86

 

 

 

537

 

Loss on debt extinguishment

 

 

 

 

 

439

 

Deferred income taxes

 

 

(4,078

)

 

 

(3,005

)

Other

 

 

567

 

 

 

1,316

 

Changes in operating assets and liabilities:

 

 

 

 

 

 

 

 

Accounts receivable

 

 

54,434

 

 

 

(13,416

)

Inventories

 

 

(662

)

 

 

(13,508

)

Prepaid expenses and other assets

 

 

(8,147

)

 

 

(4,419

)

Accounts payable

 

 

(35,308

)

 

 

(26,988

)

Other liabilities and accrued expenses

 

 

(27,607

)

 

 

25,875

 

Net cash provided by (used in) operating activities

 

 

(6,106

)

 

 

27,768

 

Cash flows from investing activities:

 

 

 

 

 

 

 

 

Acquisition of business, net of cash acquired

 

 

(19,534

)

 

 

(1,684

)

Payment of deferred consideration

 

 

 

 

 

(4,353

)

Purchase of property and equipment

 

 

(4,365

)

 

 

(2,036

)

Net cash used in investing activities

 

 

(23,899

)

 

 

(8,073

)

Cash flows from financing activities:

 

 

 

 

 

 

 

 

Repayment of debt

 

 

(1,250

)

 

 

(28,000

)

Borrowing from line of credit

 

 

293,000

 

 

 

 

Repayment of line of credit

 

 

(293,000

)

 

 

 

Payment of contingent consideration

 

 

(292

)

 

 

 

Proceeds from issuance of shares through employee equity incentive plans

 

 

523

 

 

 

185

 

Payment of taxes related to net share settlement of equity awards

 

 

(887

)

 

 

 

Net cash used in financing activities

 

 

(1,906

)

 

 

(27,815

)

Effect of exchange rate changes on cash

 

 

(1,484

)

 

 

134

 

Net decrease in cash and restricted cash

 

 

(33,395

)

 

 

(7,986

)

Cash and restricted cash at the beginning of the period

 

 

65,380

 

 

 

133,568

 

Cash and restricted cash at the end of the period

 

$

31,985

 

 

$

125,582

 

 

Corsair Gaming, Inc.
GAAP to Non-GAAP Reconciliations
Non-GAAP Operating Income Reconciliations
(Unaudited, in thousands, except percentages)

 

 

 

Three Months Ended
March 31,

 

 

 

2022

 

 

2021

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Operating Income (loss) - GAAP

 

$

(2,485

)

 

$

67,289

 

Acquisition accounting impact related to recognizing acquired

inventory at fair value

 

 

275

 

 

 

 

Change in fair value of contingent consideration for business

acquisitions

 

 

 

 

 

72

 

Stock-based compensation

 

 

5,147

 

 

 

3,076

 

Intangible asset amortization

 

 

10,138

 

 

 

8,702

 

Acquisition-related and integration-related costs

 

 

243

 

 

 

208

 

Non-deferred secondary offering costs

 

 

 

 

 

1,031

 

Adjusted Operating Income - Non-GAAP

 

$

13,318

 

 

$

80,378

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

As a % of net revenue - GAAP

 

 

-0.7

%

 

 

12.7

%

As a % of net revenue - Non-GAAP

 

 

3.5

%

 

 

15.2

%

 

Non-GAAP Net Income and Net Income Per Share Reconciliations
(Unaudited, in thousands, except per share amounts and percentages)

 

 

 

Three Months Ended
March 31,

 

 

 

2022

 

 

2021

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Net income (loss) - GAAP

 

$

(3,280

)

 

$

46,723

 

Acquisition accounting impact related to recognizing acquired

inventory at fair value

 

 

275

 

 

 

 

Change in fair value of contingent consideration for business

acquisitions

 

 

 

 

 

72

 

Stock-based compensation

 

 

5,147

 

 

 

3,076

 

Intangible asset amortization

 

 

10,138

 

 

 

8,702

 

Acquisition-related and integration-related costs

 

 

243

 

 

 

208

 

Non-deferred secondary offering costs

 

 

 

 

 

1,031

 

Loss on debt extinguishment

 

 

 

 

 

439

 

Non-GAAP income tax adjustment

 

 

(3,349

)

 

 

(2,089

)

Adjusted Net Income - Non-GAAP

 

$

9,174

 

 

$

58,162

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Diluted net income per share:

 

 

 

 

 

 

 

 

Adjusted, Non-GAAP

 

$

0.09

 

 

$

0.58

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Weighted-average common shares outstanding:

 

 

 

 

 

 

 

 

Adjusted, Non-GAAP

 

 

100,290

 

 

 

100,211

 

 

Corsair Gaming, Inc.
Adjusted EBITDA Reconciliations
(Unaudited, in thousands, except percentages)

 

 

 

Three Months Ended
March 31,

 

 

 

2022

 

 

2021

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Net Income (loss) - GAAP

 

$

(3,280

)

 

$

46,723

 

Acquisition accounting impact related to recognizing acquired

inventory at fair value

 

 

275

 

 

 

 

Change in fair value of contingent consideration for business

acquisitions

 

 

 

 

 

72

 

Stock-based compensation

 

 

5,147

 

 

 

3,076

 

Acquisition-related and integration-related costs

 

 

243

 

 

 

208

 

Non-deferred secondary offering costs

 

 

 

 

 

1,031

 

Intangible asset amortization

 

 

10,138

 

 

 

8,702

 

Depreciation

 

 

2,604

 

 

 

2,436

 

Interest expense (includes loss on debt extinguishment)

 

 

1,279

 

 

 

4,946

 

Income tax expense (benefit)

 

 

(983

)

 

 

13,195

 

Adjusted EBITDA - Non-GAAP

 

$

15,423

 

 

$

80,389

 

Adjusted EBITDA margin - Non-GAAP

 

 

4.1

%

 

 

15.2

%

ФРИМОНТ, Калифорния. - (ДЕЛОВАЯ ПЕРЕПИСКА) -Corsair Gaming, Inc. (Nasdaq:CRSR) (“Corsair”), ведущий мировой поставщик и новатор высокопроизводительного оборудования для геймеров и создателей контента, сегодня объявила финансовые результаты за квартал, закончившийся 31 марта 2022 года.

Основные моменты первого квартала 2022 года

  • Чистая выручка составила 380,7 миллиона долларов, что соответствует предварительной выручке Компании, представленной 21 апреля 2022 года. Это представляет собой увеличение на 23,4% по сравнению с первым кварталом 2020 года, предшествовавшим пандемии, и снижение на 28,1% по сравнению с первым кварталом 2021 года, которое включало проверки стимулирования и отложенный спрос.
  • Выручка сегмента периферийных устройств для геймеров и создателей составила 134,1 миллиона долларов, увеличившись на 76,8% по сравнению с первым кварталом 2020 года, предшествовавшим пандемии, и снизившись на 23,7% по сравнению с первым кварталом 2021 года.
  • Операционная прибыль по GAAP снизилась на 103,7% до убытка в размере 2,5 млн долларов по сравнению с 67,3 млн долларов в первом квартале 2021 года. Скорректированный операционный доход снизился на 83,4% до 13,3 млн долларов по сравнению с 80,4 млн долларов в первом квартале 2021 года.
  • Скорректированная EBITDA составила $15,4 млн по сравнению с $80,4 млн в первом квартале 2021 года.
  • Чистый убыток по ОПБУ на разводненную акцию составил $0,05 по сравнению с чистой прибылью по ОПБУ в размере $0,47 на разводненную акцию в первом квартале 2021 года. Скорректированная чистая прибыль на разводненную акцию составила 0,09 доллара по сравнению с 0,58 доллара в первом квартале 2021 года.

Определения финансовых показателей, не относящихся к GAAP, используемых в настоящем пресс-релизе, и сверки таких показателей с их ближайшими эквивалентами по GAAP приведены ниже в разделе “Использование и сверка финансовых показателей, не относящихся к GAAP”.

Энди Пол, главный исполнительный директор Corsair, заявил: “Несмотря на то, что в первом квартале мы столкнулись с трудностями, связанными с инфляцией, продолжающимся конфликтом между Россией и Украиной и высокими затратами на перевозку, мы продолжаем наблюдать позитивные тенденции роста в секторе игрового оборудования. В течение первого квартала видеокарты с графическим процессором, которые являются самым дорогим элементом игрового ПК, по-прежнему стоили с высокой надбавкой, примерно 150% от MSRP, и даже с этой надбавкой мы наблюдали, что активность сборки игровых ПК была немного выше, чем до пандемии и до дефицита GPU. уровни. Наш сегмент компонентов вырос на 6% в 1 квартале 2022 года по сравнению с 1 кварталом 2020 года, последним кварталом перед пандемией и приютом дома. Всплеск активности, который мы наблюдали во время периода shelter at home, похоже, не вызвал резкого увеличения количества сборок, тем более что впервые появились новые геймеры. Мы ожидаем, что видеокарты с графическим процессором вернутся к MSRP в ближайшем будущем, возможно, со скидкой ниже MSRP. Мы ожидаем, что с появлением продуктов с графическими процессорами и процессорами, доступных по разумным ценам, мы увидим всплеск активности самодельных игровых ПК во 2П22 и 2023 годах. Аналогичную положительную тенденцию мы наблюдаем и в отношении периферийных устройств. Несмотря на то, что рынок, по-видимому, в целом сократился примерно на 15-25% по сравнению с прошлогодним пиком, он по-прежнему существенно выше уровня, существовавшего до пандемии. Мы выросли на 77% с 1 квартала 2020 года по 1 квартал 2022 года, и, как мы отмечали в наших презентациях на день инвестора, мы считаем, что периферийный рынок продолжит демонстрировать ежегодный рост от 20% до 25%. Мы также верим, что благодаря нашему расширяющемуся программному обеспечению для управления iCUE и линейке инновационных новых продуктов мы продолжим завоевывать долю рынка. Наши последние данные о доле рынка за 1 квартал в Соединенных Штатах и Европе показывают, что мы занимаем позицию № 1 во всех основных категориях предлагаемых нами компонентов, используемых для сборки игровых ПК, и значительно опережаем наших ближайших конкурентов”.

Майкл Г. Поттер, финансовый директор Corsair, сказал: “Мы ожидаем, что 1 квартал 2022 года стал пиком связанных с пандемией высоких затрат на перевозку и рекламных препятствий, и что валовая прибыль улучшится во второй половине года. Мы завершили квартал с сильной позицией ликвидности, при этом весь наш revolver не был задействован, что позволило нам продолжать использовать возможности роста и продолжать инвестировать в разработку продуктов. Мы продолжаем активно инвестировать в развитие, и iDisplay является самым последним примером”.

Финансовые перспективы

В течение всего 2022 года мы в настоящее время ожидаем:

  • Чистая выручка составит от 1,6 до 1,8 миллиарда долларов.
  • Скорректированный операционный доход составит от 100 до 120 миллионов долларов.
  • Скорректированная EBITDA составит от 110 до 130 миллионов долларов.

Некоторые показатели, не относящиеся к GAAP, включенные в наш финансовый прогноз, не были согласованы с сопоставимыми финансовыми показателями GAAP, поскольку показатели GAAP недоступны на прогнозной основе. Мы не в состоянии согласовать эти прогнозные финансовые показатели, не относящиеся к GAAP, с наиболее непосредственно сопоставимыми показателями GAAP без необоснованных усилий, поскольку в настоящее время мы не можем с достаточной степенью уверенности предсказать тип и объем определенных статей, которые, как ожидается, повлияют на показатели GAAP за эти периоды, но не повлияют на показатели, не относящиеся к GAAP. Такие статьи могут включать в себя расходы на компенсацию на основе запасов, износ и амортизацию и другие статьи. Недоступная информация может оказать существенное влияние на наши финансовые результаты по ОПБУ.

Приведенные выше прогнозные заявления отражают наши ожидания по состоянию на сегодняшнюю дату. Учитывая ряд факторов риска, неопределенностей и допущений, обсуждаемых ниже, фактические результаты могут существенно отличаться. Мы не намерены обновлять наш финансовый прогноз до следующего объявления квартальных результатов.

Последние события

  • Elgato объявила о выпуске HD60 X, новой мощной карты внешнего захвата. Обладая самыми современными характеристиками и безупречной совместимостью с игровыми консолями новейшего поколения, HD60 X позволяет любому пользователю транслировать и записывать свой игровой процесс в высочайшем качестве без ограничений. Затем вы можете играть в высококачественные игры во время прямой трансляции на Twitch или YouTube в качестве Full HD 1080p60, одновременно записывая отснятый материал 1080p60 HDR10 на свой жесткий диск. Технология Instant Gameview синхронизирует вашу трансляцию с вашим игровым процессом, позволяя вам отслеживать ленту захвата со сверхнизкой задержкой.
  • Corsair объявила о партнерстве со всемирно известным издателем 2K, благодаря которому в долгожданную игру Tiny Tina's Wonderlands ® от Gearbox Software встроена иммерсивная интеграция RGB-подсветки для всех устройств CORSAIR iCUE RGB. Игроки на ПК с продуктами CORSAIR iCUE могут наслаждаться эксклюзивными световыми эффектами в реальном времени, которые расширяют действие игры по всей их настройке iCUE в предстоящем дополнительном выпуске франшизы Borderlands ®.
  • Компания Corsair анонсировала новый корпус для ПК CORSAIR iCUE 5000T RGB. Благодаря уникальному контурному дизайну в черном или белом цвете и 208 индивидуально адресуемым светодиодам RGB, 5000T RGB имеет самое интегрированное освещение, когда-либо встроенное в корпус CORSAIR. Сетчатые панели с высоким потоком воздуха и место для одновременного размещения до двух 360-миллиметровых радиаторов для превосходного охлаждения гарантируют, что 5000T RGB производит немедленное и неизгладимое впечатление.
  • Компания Corsair представила новейшую модель из самой продаваемой серии K70: механическую игровую клавиатуру CORSAIR K70 RGB PRO. Объединяя известный дизайн и алюминиевую конструкцию полноразмерной K70 с известной подсветкой CORSAIR RGB и производительностью турнирного уровня, K70 RGB PRO устанавливает новый стандарт для полноразмерной игровой клавиатуры. Доступный с широким спектром надежных механических переключателей CHERRY MX и оснащенный функциями, которые помогут геймерам получить максимальную отдачу от своих настроек, любой может найти K70 RGB PRO в соответствии со своим стилем игры.

Конференц-связь и информация о веб-трансляции

Corsair проведет телефонную конференцию для обсуждения финансовых результатов за первый квартал 2022 года сегодня в 15:00 по тихоокеанскому времени. Конференц-связь будет доступна на веб-сайте Corsair по связям с инвесторами по адресу https://ir.corsair.com , или набрав 1-877-407-0784 (США) или 1-201-689-8560 (международный) с идентификатором конференции 13728886. Повтор будет доступен примерно через 2 часа после окончания прямой трансляции на веб-сайте Corsair по связям с инвесторами или до 12 мая 2022 года по номеру 1-844-512-2921 (США) или 1-412-317-6671 (международный) с паролем 13728886.

Звонок также будет транслироваться в прямом эфире с нашего веб-сайта по связям с инвесторами по адресу https://ir.corsair.com . После завершения разговора записанный повтор веб-трансляции будет доступен на веб-сайте.

О компании Corsair Gaming, Inc.

Corsair Gaming, Inc. (Nasdaq: CRSR) - ведущий мировой разработчик и производитель высокопроизводительного оборудования и технологий для геймеров, создателей контента и энтузиастов ПК. От отмеченных наградами компонентов ПК и периферийных устройств до первоклассного потокового оборудования, интеллектуального окружающего освещения и услуг киберспортивного коучинга Corsair предлагает полную экосистему продуктов, которые работают вместе, позволяя всем, от обычных игроков до преданных профессионалов, выступать с наилучшей стороны.

Corsair также включает дочерние бренды Elgato, которые предоставляют студийное оборудование премиум-класса и аксессуары для создателей контента, SCUF Gaming, которая создает контроллеры по индивидуальному заказу для конкурентоспособных геймеров, ORIGIN PC, создатель пользовательских игровых и настольных ПК и ноутбуков для рабочих станций, а также бренд Gamer Sensei, киберспортивную тренерскую платформу.

Прогнозные Заявления

За исключением исторической информации, содержащейся в настоящем документе, вопросы, изложенные в этом пресс-релизе, являются прогнозными заявлениями по смыслу положений "безопасной гавани" Закона о реформе судебных разбирательств по частным ценным бумагам 1995 года, включая, но не ограничиваясь, наши ожидания относительно тенденций роста в секторе игрового оборудования; наши ожидания относительно цен и доступности графических процессоров и процессоров; потенциальный всплеск активности самодельных игровых ПК во второй половине 2022 и 2023 годов; наша уверенность в том, что благодаря нашему расширяющемуся программному обеспечению для управления iCUE и линейке инновационных новых продуктов мы продолжим занимать долю рынка; наша уверенность в том, что 1 квартал 2022 года стал пиком связанных с пандемией высоких затрат на перевозку и что валовая прибыль улучшится во второй половине года; сможем ли мы реализовать возможности слияний и поглощений и / или сократить наш долг, а также сроки вышеуказанного; и наш предполагаемый чистый доход за весь 2022 год, скорректированный операционный доход и скорректированная EBITDA; и наш предполагаемый целевой показатель чистой выручки на 2026 год. Прогнозные заявления основаны на убеждениях нашего руководства, а также на допущениях, сделанных им, и информации, доступной им в настоящее время. Поскольку такие заявления основаны на ожиданиях относительно будущих финансовых и операционных результатов и не являются констатацией факта, фактические результаты могут существенно отличаться от прогнозируемых. Факторы, которые могут вызвать фактические результаты будут существенно отличаться от текущих ожиданий включать в себя, но не ограничиваются следующим: влияние COVID-19 пандемией, в том числе потенциальной конца пандемии и прекращения пандемии ограничений, будут иметь спрос на нашу продукцию, а также ее воздействие на нашу деятельность и работу наших производителей, розничных торговцев и прочих своих партнеров, и его влияние на экономику в целом, в том числе на рынках капитала; наша способность создавать и поддерживать в силе нашего бренда среди азартных игр и потокового энтузиастов, и наша способность постоянно развиваться и успешно рынка нового оборудования и усовершенствования существующих поворота; внедрение и успех новых сторонних высокопроизводительной компьютерной техники, в частности графических процессоров и центральных процессоров, а также новых сложных видеоигр; колебания операционных результатов; риск того, что мы не можем конкурировать с конкурентами и/или игровой индустрии, в том числе потокового и киберспорт не растет, как ожидалось, или падение; потеря или невозможность привлекать и удерживать клавишу управления; влияние глобальной нестабильности, как, например, война между Россией и Украиной, и никаких санкций и других геополитических трений, которые могут возникнуть в его результате; из-за задержек или сбоев на наших или сторонних организаций производства и сбыта продукции; колебания валютных курсов и международных торговых споров в результате наши вещи становятся относительно более дорогими для наших зарубежных клиентов или в результате к увеличению наших производственных затрат; влияние коронавируса на бизнес; общие экономические условия, неблагоприятное влияние, среди прочего, финансовых рынков и потребительского доверия и расходов; а также другими факторами, указанными в разделе “Факторы риска” в нашем квартальном отчете по форме 10-Q за квартал, закончившийся 31 марта 2022 подано по ценным бумагам и биржам (“КЦБ”), или о дате настоящего Договора и последующих заявок в SEC. Копии каждой заявки можно получить у нас или в SEC. Все прогнозные заявления отражают наши убеждения и предположения только на дату настоящего пресс-релиза. Мы не берем на себя никаких обязательств по обновлению прогнозных заявлений, чтобы отразить будущие события или обстоятельства. Наши результаты за квартал, закончившийся 31 марта 2022 года, не обязательно отражают наши операционные результаты за какие-либо будущие периоды.

Использование и согласование финансовых показателей, не относящихся к ОПБУ

В дополнение к финансовым результатам, представленным в соответствии с GAAP, в этом отчете о прибылях и убытках представлена определенная финансовая информация, не относящаяся к GAAP, включая скорректированную операционную прибыль, скорректированную чистую прибыль, скорректированную чистую прибыль на разводненную акцию и скорректированную EBITDA. Для нас это важные показатели финансовой эффективности, но они не являются финансовыми показателями, определенными GAAP. Представление этой финансовой информации, не относящейся к ОПБУ, не предназначено для рассмотрения отдельно или в качестве замены или превосходства финансовой информации, подготовленной и представленной в соответствии с ОПБУ.

Мы используем скорректированную операционную прибыль, скорректированную чистую прибыль, скорректированную чистую прибыль на разводненную акцию и скорректированную EBITDA для оценки наших операционных показателей и тенденций и принятия решений по планированию. Мы считаем, что эти показатели, не относящиеся к GAAP, помогают выявить основные тенденции в нашем бизнесе, которые в противном случае могли бы быть замаскированы влиянием расходов и других статей, которые мы исключаем из таких показателей, не относящихся к GAAP. Соответственно, мы считаем, что скорректированный операционный доход, скорректированный чистый доход, скорректированный чистый доход на разводненную акцию и скорректированный показатель EBITDA предоставляют инвесторам и другим лицам полезную информацию для понимания и оценки наших операционных результатов, улучшая общее понимание наших прошлых результатов и будущих перспектив, а также обеспечивая большую прозрачность в отношении ключевых финансовых показатели, используемые нашим руководством при принятии финансовых и операционных решений. Мы также представляем эти показатели финансовой деятельности, не относящиеся к GAAP, поскольку считаем, что инвесторы, аналитики и рейтинговые агентства считают их полезными для оценки нашей способности выполнять наши обязательства по обслуживанию долга.

Наше использование этих условий может отличаться от использования другими пользователями в нашей отрасли. Эти финансовые показатели, не относящиеся к GAAP, не следует рассматривать в качестве альтернативы выручке, операционному доходу, чистому доходу, денежным средствам, полученным от операционной деятельности, или любым другим показателям, полученным в соответствии с GAAP в качестве показателей операционной эффективности или ликвидности. Сверка этих показателей с наиболее непосредственно сопоставимыми финансовыми показателями GAAP представлена в прилагаемых таблицах.

Мы рассчитываем эти финансовые показатели, не относящиеся к GAAP, следующим образом:

  • Скорректированный операционный доход, не относящийся к GAAP, определяется путем добавления обратно к операционному доходу (убытку) GAAP влияния приобретения на учет, связанного с признанием приобретенных запасов по справедливой стоимости, изменением справедливой стоимости условного вознаграждения за приобретение бизнеса, компенсацией на основе акций, амортизацией нематериальных активов, некоторыми связанными с приобретением и интеграцией-сопутствующие расходы, а также расходы на вторичное размещение, не связанные с отсрочкой.
  • Скорректированная чистая прибыль, не относящаяся к GAAP, определяется путем добавления обратно к чистой прибыли (убытку) GAAP влияния приобретения на учет, связанного с признанием приобретенных запасов по справедливой стоимости, изменением справедливой стоимости условного вознаграждения за приобретение бизнеса, компенсацией на основе акций, амортизацией нематериальных активов, некоторыми связанными с приобретением и интеграцией-соответствующие расходы, затраты на вторичное размещение, не связанные с отсрочкой, убыток от погашения долга и соответствующие налоговые последствия каждой из этих корректировок.
  • Скорректированная чистая прибыль на разводненную акцию, не относящуюся к GAAP, определяется путем деления скорректированной чистой прибыли, не относящейся к GAAP, на соответствующие средневзвешенные акции в обращении, включая влияние других разводняющих ценных бумаг.
  • Скорректированный показатель EBITDA определяется путем добавления обратно к чистой прибыли (убытку) по GAAP влияния на учет приобретения, связанного с признанием приобретенных запасов по справедливой стоимости, изменением справедливой стоимости условного вознаграждения за приобретение бизнеса, компенсацией на основе акций, определенными расходами, связанными с приобретением и интеграцией, непроизводными расходами на вторичное размещение, амортизация нематериальных активов, амортизация, процентные расходы (включая убыток от погашения долга) и налоговые расходы (льготы).

Мы призываем инвесторов и других лиц просматривать нашу финансовую информацию в полном объеме, не полагаться на какой-либо отдельный финансовый показатель и рассматривать эти финансовые показатели, не относящиеся к GAAP, в сочетании с соответствующими финансовыми показателями GAAP.

 

Corsair Gaming, Inc.
Condensed Consolidated Statements of Operations
(Unaudited, in thousands, except per share amounts)

 

 

 

Three Months Ended

March 31,

 

 

 

2022

 

 

2021

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Net revenue

 

$

380,691

 

 

$

529,414

 

Cost of revenue

 

 

289,935

 

 

 

369,086

 

Gross profit

 

 

90,756

 

 

 

160,328

 

Operating expenses:

 

 

 

 

 

 

 

 

Sales, general and administrative

 

 

76,131

 

 

 

77,853

 

Product development

 

 

17,110

 

 

 

15,186

 

Total operating expenses

 

 

93,241

 

 

 

93,039

 

Operating income (loss)

 

 

(2,485

)

 

 

67,289

 

Other (expense) income:

 

 

 

 

 

 

 

 

Interest expense

 

 

(1,279

)

 

 

(4,946

)

Other expense, net

 

 

(499

)

 

 

(2,425

)

Total other expense, net

 

 

(1,778

)

 

 

(7,371

)

Income (loss) before income taxes

 

 

(4,263

)

 

 

59,918

 

Income tax benefit (expense)

 

 

983

 

 

 

(13,195

)

Net income (loss)

 

 

(3,280

)

 

 

46,723

 

Less: Net loss attributable to noncontrolling interests

 

 

(407

)

 

 

 

Net income (loss) attributable to Corsair Gaming, Inc.

 

$

(2,873

)

 

$

46,723

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Calculation of net income (loss) per share attributable to common stockholders of Corsair Gaming, Inc.:

 

 

 

 

 

 

 

 

Net income (loss) attributable to Corsair Gaming, Inc.

 

$

(2,873

)

 

$

46,723

 

Change in redemption value of redeemable noncontrolling interests

 

 

(2,261

)

 

 

 

Net income (loss) attributable to common stockholders of Corsair Gaming, Inc.

 

$

(5,134

)

 

$

46,723

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Net income (loss) per share attributable to common stockholders of Corsair Gaming, Inc.:

 

 

 

 

 

 

 

 

Basic

 

$

(0.05

)

 

$

0.51

 

Diluted

 

$

(0.05

)

 

$

0.47

 

Weighted-average common shares outstanding:

 

 

 

 

 

 

 

 

Basic

 

 

95,275

 

 

 

91,951

 

Diluted

 

 

95,275

 

 

 

100,211

 

 

Corsair Gaming, Inc.
Segment Information
(Unaudited, in thousands, except percentages)

 

 

 

Three Months Ended March 31,

 

 

 

2022

 

 

2021

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Net revenue:

 

 

 

 

 

 

 

 

Gamer and Creator Peripherals

 

$

134,148

 

 

$

175,912

 

Gaming Components and Systems

 

 

246,543

 

 

 

353,502

 

Total Net revenue

 

$

380,691

 

 

$

529,414

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Gross Profit:

 

 

 

 

 

 

 

 

Gamer and Creator Peripherals

 

$

43,057

 

 

$

68,866

 

Gaming Components and Systems

 

 

47,699

 

 

 

91,462

 

Total Gross Profit

 

$

90,756

 

 

$

160,328

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Gross Margin:

 

 

 

 

 

 

 

 

Gamer and Creator Peripherals

 

 

32.1

%

 

 

39.1

%

Gaming Components and Systems

 

 

19.3

%

 

 

25.9

%

Total Gross Margin

 

 

23.8

%

 

 

30.3

%

 

Corsair Gaming, Inc.
Condensed Consolidated Balance Sheets
(Unaudited, in thousands)

 

 

 

March 31,
2022

 

 

December 31,
2021

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Assets

 

 

 

 

 

 

 

 

Current assets:

 

 

 

 

 

 

 

 

Cash and restricted cash

 

$

31,754

 

 

$

65,149

 

Accounts receivable, net

 

 

236,472

 

 

 

291,287

 

Inventories

 

 

300,423

 

 

 

298,315

 

Prepaid expenses and other current assets

 

 

57,877

 

 

 

51,024

 

Total current assets

 

 

626,526

 

 

 

705,775

 

Restricted cash, noncurrent

 

 

231

 

 

 

231

 

Property and equipment, net

 

 

19,607

 

 

 

16,819

 

Goodwill

 

 

348,424

 

 

 

317,054

 

Intangibles assets, net

 

 

249,841

 

 

 

225,709

 

Other assets

 

 

74,796

 

 

 

71,808

 

Total assets

 

$

1,319,425

 

 

$

1,337,396

 

Liabilities

 

 

 

 

 

 

 

 

Current liabilities:

 

 

 

 

 

 

 

 

Debt maturing within one year, net

 

$

4,754

 

 

$

4,753

 

Accounts payable

 

 

203,454

 

 

 

236,120

 

Other liabilities and accrued expenses

 

 

176,556

 

 

 

205,874

 

Total current liabilities

 

 

384,764

 

 

 

446,747

 

Long-term debt, net

 

 

241,709

 

 

 

242,898

 

Deferred tax liabilities

 

 

29,241

 

 

 

25,700

 

Other liabilities, noncurrent

 

 

52,176

 

 

 

53,871

 

Total liabilities

 

 

707,890

 

 

 

769,216

 

Temporary equity

 

 

 

 

 

 

 

 

Redeemable noncontrolling interests

 

 

19,424

 

 

 

 

Permanent equity

 

 

 

 

 

 

 

 

Corsair Gaming, Inc. stockholders’ equity:

 

 

 

 

 

 

 

 

Common stock and additional paid-in capital

 

 

489,755

 

 

 

470,373

 

Retained earnings

 

 

93,013

 

 

 

98,147

 

Accumulated other comprehensive loss

 

 

(2,494

)

 

 

(340

)

Total Corsair Gaming, Inc. stockholders' equity

 

 

580,274

 

 

 

568,180

 

Nonredeemable noncontrolling interests

 

 

11,837

 

 

 

 

Total permanent equity

 

 

592,111

 

 

 

568,180

 

Total liabilities, temporary equity and permanent equity

 

$

1,319,425

 

 

$

1,337,396

 

 

Corsair Gaming, Inc.
Condensed Consolidated Statements of Cash Flows
(Unaudited, in thousands)

 

 

 

Three Months Ended

March 31,

 

 

 

2022

 

 

2021

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Cash flows from operating activities:

 

 

 

 

 

 

 

 

Net income (loss)

 

$

(3,280

)

 

$

46,723

 

Adjustments to reconcile net income (loss) to net cash

provided by (used in) operating activities:

 

 

 

 

 

 

 

 

Stock-based compensation

 

 

5,147

 

 

 

3,076

 

Depreciation

 

 

2,604

 

 

 

2,436

 

Amortization of intangible assets

 

 

10,138

 

 

 

8,702

 

Debt issuance costs amortization

 

 

86

 

 

 

537

 

Loss on debt extinguishment

 

 

 

 

 

439

 

Deferred income taxes

 

 

(4,078

)

 

 

(3,005

)

Other

 

 

567

 

 

 

1,316

 

Changes in operating assets and liabilities:

 

 

 

 

 

 

 

 

Accounts receivable

 

 

54,434

 

 

 

(13,416

)

Inventories

 

 

(662

)

 

 

(13,508

)

Prepaid expenses and other assets

 

 

(8,147

)

 

 

(4,419

)

Accounts payable

 

 

(35,308

)

 

 

(26,988

)

Other liabilities and accrued expenses

 

 

(27,607

)

 

 

25,875

 

Net cash provided by (used in) operating activities

 

 

(6,106

)

 

 

27,768

 

Cash flows from investing activities:

 

 

 

 

 

 

 

 

Acquisition of business, net of cash acquired

 

 

(19,534

)

 

 

(1,684

)

Payment of deferred consideration

 

 

 

 

 

(4,353

)

Purchase of property and equipment

 

 

(4,365

)

 

 

(2,036

)

Net cash used in investing activities

 

 

(23,899

)

 

 

(8,073

)

Cash flows from financing activities:

 

 

 

 

 

 

 

 

Repayment of debt

 

 

(1,250

)

 

 

(28,000

)

Borrowing from line of credit

 

 

293,000

 

 

 

 

Repayment of line of credit

 

 

(293,000

)

 

 

 

Payment of contingent consideration

 

 

(292

)

 

 

 

Proceeds from issuance of shares through employee equity incentive plans

 

 

523

 

 

 

185

 

Payment of taxes related to net share settlement of equity awards

 

 

(887

)

 

 

 

Net cash used in financing activities

 

 

(1,906

)

 

 

(27,815

)

Effect of exchange rate changes on cash

 

 

(1,484

)

 

 

134

 

Net decrease in cash and restricted cash

 

 

(33,395

)

 

 

(7,986

)

Cash and restricted cash at the beginning of the period

 

 

65,380

 

 

 

133,568

 

Cash and restricted cash at the end of the period

 

$

31,985

 

 

$

125,582

 

 

Corsair Gaming, Inc.
GAAP to Non-GAAP Reconciliations
Non-GAAP Operating Income Reconciliations
(Unaudited, in thousands, except percentages)

 

 

 

Three Months Ended
March 31,

 

 

 

2022

 

 

2021

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Operating Income (loss) - GAAP

 

$

(2,485

)

 

$

67,289

 

Acquisition accounting impact related to recognizing acquired

inventory at fair value

 

 

275

 

 

 

 

Change in fair value of contingent consideration for business

acquisitions

 

 

 

 

 

72

 

Stock-based compensation

 

 

5,147

 

 

 

3,076

 

Intangible asset amortization

 

 

10,138

 

 

 

8,702

 

Acquisition-related and integration-related costs

 

 

243

 

 

 

208

 

Non-deferred secondary offering costs

 

 

 

 

 

1,031

 

Adjusted Operating Income - Non-GAAP

 

$

13,318

 

 

$

80,378

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

As a % of net revenue - GAAP

 

 

-0.7

%

 

 

12.7

%

As a % of net revenue - Non-GAAP

 

 

3.5

%

 

 

15.2

%

 

Non-GAAP Net Income and Net Income Per Share Reconciliations
(Unaudited, in thousands, except per share amounts and percentages)

 

 

 

Three Months Ended
March 31,

 

 

 

2022

 

 

2021

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Net income (loss) - GAAP

 

$

(3,280

)

 

$

46,723

 

Acquisition accounting impact related to recognizing acquired

inventory at fair value

 

 

275

 

 

 

 

Change in fair value of contingent consideration for business

acquisitions

 

 

 

 

 

72

 

Stock-based compensation

 

 

5,147

 

 

 

3,076

 

Intangible asset amortization

 

 

10,138

 

 

 

8,702

 

Acquisition-related and integration-related costs

 

 

243

 

 

 

208

 

Non-deferred secondary offering costs

 

 

 

 

 

1,031

 

Loss on debt extinguishment

 

 

 

 

 

439

 

Non-GAAP income tax adjustment

 

 

(3,349

)

 

 

(2,089

)

Adjusted Net Income - Non-GAAP

 

$

9,174

 

 

$

58,162

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Diluted net income per share:

 

 

 

 

 

 

 

 

Adjusted, Non-GAAP

 

$

0.09

 

 

$

0.58

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Weighted-average common shares outstanding:

 

 

 

 

 

 

 

 

Adjusted, Non-GAAP

 

 

100,290

 

 

 

100,211

 

 

Corsair Gaming, Inc.
Adjusted EBITDA Reconciliations
(Unaudited, in thousands, except percentages)

 

 

 

Three Months Ended
March 31,

 

 

 

2022

 

 

2021

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Net Income (loss) - GAAP

 

$

(3,280

)

 

$

46,723

 

Acquisition accounting impact related to recognizing acquired

inventory at fair value

 

 

275

 

 

 

 

Change in fair value of contingent consideration for business

acquisitions

 

 

 

 

 

72

 

Stock-based compensation

 

 

5,147

 

 

 

3,076

 

Acquisition-related and integration-related costs

 

 

243

 

 

 

208

 

Non-deferred secondary offering costs

 

 

 

 

 

1,031

 

Intangible asset amortization

 

 

10,138

 

 

 

8,702

 

Depreciation

 

 

2,604

 

 

 

2,436

 

Interest expense (includes loss on debt extinguishment)

 

 

1,279

 

 

 

4,946

 

Income tax expense (benefit)

 

 

(983

)

 

 

13,195

 

Adjusted EBITDA - Non-GAAP

 

$

15,423

 

 

$

80,389

 

Adjusted EBITDA margin - Non-GAAP

 

 

4.1

%

 

 

15.2

%

Показать большеПоказать меньше

Источник www.businesswire.com
Показать переводПоказать оригинал
Новость переведена автоматически
Установите Telegram-бота от сервиса Tradesense, чтобы моментально получать новости с официальных сайтов компаний
Установить Бота

Другие новости компании Corsair Gaming

Новости переведены автоматически

Остальные 44 новости будут доступны после Регистрации

Попробуйте все возможности сервиса Tradesense

Моментальные уведомления об измемении цен акций
Новости с официальных сайтов компаний
Отчётности компаний
События с FDA, SEC
Прогнозы аналитиков и банков
Регистрация в сервисе
Tradesense доступен на мобильных платформах