SAN JOSE, Calif., June 10, 2022 (GLOBE NEWSWIRE) -- As part of its drought management and response plan, California Water Service (Cal Water) officially enters Stage 2 of its Water Shortage Contingency Plan today in its Antelope Valley, Dixon, King City, Salinas, and Selma Districts. This brings all of Cal Water’s districts throughout the state into Stage 2, and is in alignment with Gov. Gavin Newsom’s March 28, 2022, Executive Order and the State Water Resources Control Board’s Emergency Water Conservation Regulation. Stage 2 includes additional outdoor watering limits and higher water waste penalties.
The utility regularly monitors and evaluates local water supply conditions, and began moving its service areas into Stage 2 as early as late last year as circumstances warranted it.
“Our customers did a great job stepping up and saving water during the last drought—a 26.8% reduction from summer 2015 to 2016, in fact—and we urge our customers to once again heed the call to reduce water use given these exceptionally dry conditions,” said Martin A. Kropelnicki, President and CEO.
In most of Cal Water’s service areas, outdoor landscape irrigation is now limited to two days per week as follows, between 6 p.m. and 8 a.m., unless local ordinances state otherwise:
The utility’s Livermore and Westlake districts have different watering requirements in alignment with their other local water agencies.
Additionally, penalties for violating the prohibited uses of water have doubled in all districts. Some of the common requirements include:
“This drought has become even more severe than the last drought. As we did then, we are taking a customer-first approach and partnering with our customers to achieve the needed savings,” Kropelnicki said. “We offer our customers a variety of conservation programs and encourage them to take advantage of these resources to help save water every day.”
Cal Water’s industry-leading conservation programs include:
To find more information about conservation programs, drought resources, and a full list of the prohibited uses of water, please visit calwater.com/drought.
Cal Water serves approximately 2 million people through 494,500 service connections in California. The utility has provided water service in the state since 1926. Additional information may be obtained online at www.calwater.com.
САН-ХОСЕ, Калифорния, 10 июня 2022 г. (GLOBE NEWSWIRE) -- В рамках своего плана борьбы с засухой и реагирования на нее California Water Service (Cal Water) сегодня официально переходит ко 2-му этапу своего Плана действий в случае нехватки воды в районах Антилопа-Вэлли, Диксон, Кинг-Сити, Салинас и Сельма. Это переводит все районы Cal Water по всему штату на этап 2 и согласуется с правительством. Распоряжение Гэвина Ньюсома от 28 марта 2022 года и Постановление Государственного совета по контролю за водными ресурсами о чрезвычайном водосбережении. Этап 2 включает в себя дополнительные ограничения по поливу на открытом воздухе и более высокие штрафы за потерю воды.
Коммунальное предприятие регулярно проводит мониторинг и оценку местных условий водоснабжения и начало переводить свои зоны обслуживания на этап 2 еще в конце прошлого года, поскольку этого требовали обстоятельства.
“Наши клиенты проделали большую работу по увеличению и экономии воды во время последней засухи — фактически сокращение на 26,8% с лета 2015 по 2016 год — и мы призываем наших клиентов еще раз прислушаться к призыву сократить потребление воды, учитывая эти исключительно засушливые условия”, - сказал Мартин А. Кропельницки, президент и главный исполнительный директор..
В большинстве зон обслуживания Cal Water орошение ландшафта на открытом воздухе теперь ограничено двумя днями в неделю следующим образом: с 6 вечера до 8 утра, если в местных постановлениях не указано иное.:
В районах Ливермор и Уэстлейк коммунальные службы предъявляют разные требования к поливу в соответствии с требованиями других местных служб водоснабжения.
Кроме того, во всех округах удвоились штрафы за нарушение правил запрещенного использования воды. Некоторые из общих требований включают:
“Эта засуха стала еще более сильной, чем предыдущая засуха. Как и тогда, мы придерживаемся подхода, ориентированного на клиента, и сотрудничаем с нашими клиентами для достижения необходимой экономии”, - сказал Кропельницки. “Мы предлагаем нашим клиентам разнообразные программы по сохранению и поощряем их использовать эти ресурсы, чтобы помочь экономить воду каждый день”.
Ведущие в отрасли природоохранные программы Cal Water включают:
Для получения дополнительной информации о программах сохранения, ресурсах для борьбы с засухой и полном списке запрещенных видов использования воды, пожалуйста, посетите calwater.com/drought .
Cal Water обслуживает около 2 миллионов человек через 494 500 сервисных подключений в Калифорнии. Коммунальное предприятие обеспечивает водоснабжение в штате с 1926 года. Дополнительную информацию можно получить онлайн по адресу www.calwater.com .
Показать большеПоказать меньше