Pic

Delta Air Lines, Inc.

$DAL
$31.25
Капитализция: $20.4B
Показать больше информации о компании

О компании

Компания Delta Air Lines, Inc. осуществляет регулярные воздушные пассажирские и грузовые перевозки по территории США и по всему миру. Благодаря своей глобальной сети маршрутов Компания присутствует на каждом внутреннем и показать больше
международном рынке перевозок. Маршрутная сеть Компании построена вокруг системы опорных и международных узловых аэропортов Амстердама, Атланты, Цинциннати, Детройта, Миннеаполис/Сент- Пол, Нью-Йорка (Ла Гуардия и JFK), Парижа (Шарль де Голль), Солт Лейк Сити, Сиэтла и Токио (Нарита). Из каждого из этих аэропортов Компания организует как внутрирегиональные, так и межународные рейсы, включая перелеты в другие опорные или узловые аэропорты. Для перевозок Компания использует парк самолетов различных размеров и грузоподъемности, что обеспечивает гибкость в выборе воздушных судов для обслуживания всей сети маршрутов. Компания была основана в 1924 году и затем была зарегистрирована в качестве корпорации, учрежденной в соответствии с законодательством штата Делавэр.
Delta Air Lines, Inc. provides scheduled air transportation for passengers and cargo in the United States and internationally. The company operates through two segments, Airline and Refinery. Its domestic network centered on core hubs in Atlanta, Minneapolis-St. Paul, Detroit, and Salt Lake City, as well as coastal hub positions in Boston, Los Angeles, New York-LaGuardia, New York-JFK, and Seattle and international network centered on hubs and market presence in Amsterdam, London-Heathrow, Mexico City, Paris-Charles de Gaulle, and Seoul-Incheon. The company sells its tickets through various distribution channels, including delta.com and the Fly Delta app, reservations, online travel agencies, traditional brick and mortar, and other agencies. It also provides aircraft maintenance, repair, and overhaul services and vacation packages to third-party consumers, as well as aircraft charters, and management and programs. The company operates through a fleet of approximately 1,100 aircraft. Delta Air Lines, Inc. was founded in 1924 and is based in Atlanta, Georgia.
Перевод автоматический

показать меньше

Отчетность

03.11.2021, 23:08 EPS за 3 квартал составил ХХ, консенсус YY

04.08.2021, 23:12 Прибыль на акцию за 2 квартал XX, консенсус-прогноз YY
Квартальная отчетность будет доступна после Регистрации

Прогнозы аналитиков

Аналитик Аарон Кесслер поддерживает с сильной покупкой и снижает целевую цену со xxx до yyy долларов.

25.10.2021, 16:02 Аналитик Berenberg Сунил Райгопал инициирует освещение на GoDaddy с рейтингом «Покупать» и объявляет целевую цену в xxx долларов.
Прогнозы аналитиков будут доступны после Регистрации

Delta Air Lines Announces March Quarter 2022 Financial Results

Delta Air Lines объявляет финансовые результаты за мартовский квартал 2022 г.

13 апр. 2022 г.

March quarter 2022 GAAP operating loss of $783 million and loss per share of $1.48 on total operating revenue of $9.3 billion

March quarter 2022 adjusted operating loss of $793 million and adjusted loss per share of $1.23 on adjusted operating revenue of $8.2 billion

With an improving demand environment, achieved a solid operating margin in the month of March

ATLANTA, April 13, 2022 /PRNewswire/ -- Delta Air Lines (NYSE:DAL) today reported financial results for the March quarter 2022 and provided its outlook for the June quarter 2022. Highlights of the March quarter 2022 results, including both GAAP and adjusted metrics, are on page five and are incorporated here.

"With a strong rebound in demand as omicron faded, we returned to profitability in the month of March, producing a solid adjusted operating margin of almost 10 percent.  As our brand preference and demand momentum grow, we are successfully recapturing higher fuel prices, driving our outlook for a 12 to 14 percent adjusted operating margin and strong free cash flow in the June quarter," said Ed Bastian, Delta's chief executive officer.  "I would like to thank the Delta people, who once again enabled our best-in-class operational performance, provided an unmatched customer experience and continue to power our industry leadership each and every day."

March Quarter 2022 Financial Results 

  • Adjusted operating loss of $793 million excludes a net gain of $9 million
  • Pre-tax loss of $1.2 billion with adjusted pre-tax loss of $1.0 billion, excluding a net expense of $164 million
  • Adjusted operating revenue of $8.2 billion, which excludes third-party refinery sales, was 79 percent recovered versus March quarter 2019 on capacity that was 83 percent restored
  • Total operating expense of $10.1 billion increased $679 million compared to the March quarter 2019
  • Adjusted for costs primarily from third-party refinery sales, total operating expense of $9.0 billion decreased $400 million or 4 percent in the March quarter 2022 versus the comparable 2019 period
  • Generated $1.8 billion of operating cash flow and $197 million of free cash flow, after investing $1.6 billion into the business, primarily related to aircraft purchases and modifications
  • At the end of the March quarter, the company had $12.8 billion in liquidity, including cash and cash equivalents, short-term investments and undrawn revolving credit facilities

June Quarter 2022 Outlook


2Q22 Forecast

Capacity 1

~84%

Total Revenue 1, 2

93% - 97%

CASM-Ex 1, 2

Up ~17%

Fuel Price ($/gal) 2, 3

$3.20 - $3.35

Operating Margin 2

12% - 14%

Gross Capital Expenditures 2

~$1.2 billion

Adjusted Net Debt 2

~$20 billion

1 Compared to June quarter 2019

2 Non-GAAP measure; Refer to Non-GAAP reconciliations for 2Q19 comparison figures

3 Fuel guidance based on prices as of April 8th  (Brent at $102, cracks at $30, $0.20 refinery contribution with RINS at $1.27)

Revenue Environment

"Delta is well-positioned to capitalize on robust consumer demand and an accelerating return of business and international travel. The strength of Delta's brand has never been more evident with record-setting performance for co-brand card acquisitions, co-brand spend and SkyMiles acquisitions in March," said Glen Hauenstein, Delta's president. "In the June quarter, we are successfully recapturing higher fuel prices and expect our revenue recovery to accelerate to 93 to 97 percent with unit revenue up double digits compared to 2019."

Adjusted operating revenue of $8.2 billion for the March quarter 2022 was 79 percent restored to March quarter 2019 levels, 5 points ahead of the mid-point of the company's initial guidance. Compared to the March quarter 2019, total passenger revenue was 75 percent recovered on system capacity that was 83 percent restored.  Domestic passenger revenue was 83 percent recovered, and international passenger revenue was 54 percent restored in the March quarter. 

Consumer demand accelerated through the quarter, highlighted by strong spring break performance.  As omicron faded, offices reopened and travel restrictions were lifted, resulting in an improvement in business travel demand and a stronger fare environment.

Revenue-related Highlights:

  • Unit revenue exceeds 2019 levels in March month for the first time in two years: March quarter adjusted total unit revenue (TRASM) was 5 percent lower than the same period in 2019. As demand improved, March month adjusted TRASM inflected to positive versus 2019, marking the first month of positive unit revenue versus 2019 since the start of the pandemic. This strength was led by premium revenue and diversified revenue streams, including loyalty and cargo.
  • Business travel recovery boosted by improvement in corporate: Domestic corporate sales* for the quarter were ~50 percent recovered, with March improving to ~70 percent versus 2019. International corporate sales for the quarter were ~35 percent recovered, with March improving to ~50 percent versus 2019. Internationally, Transatlantic improved the most as European countries reopened.
  • Premium cabin revenue recovery outpacing Main Cabin: Premium products continued to lead the recovery with Domestic premium revenue approximately 100 percent restored to 2019 levels in the month of March. Domestic and Latin premium product revenue recovery outpaced Main Cabin by approximately 10 points during the March quarter.
     
    *Corporate sales include tickets sold to corporate contracted customers, including tickets for travel during and beyond the referenced time period
  • American Express remuneration 25 percent higher than 2019 levels: American Express remuneration of $1.2 billion in the quarter was up 25 percent compared to March quarter 2019. Co-brand spend was up 35 percent compared to March quarter 2019, reflecting a significant increase in T&E spend, with air travel spend outpacing lodging in the month of March for the first time since 2019. Co-brand acquisitions were nearly 95 percent recovered compared to March quarter 2019.
  • Cargo strength continues with record revenue month in March: Cargo revenue was $289 million for the March quarter, a 51 percent increase compared to the same period in 2019 on strong demand and yields.

Cost Performance

"Thanks to the team's hard work, we maintained a competitive cost structure in the March quarter amid a dynamic operating environment, an important driver of our financial recovery," said Dan Janki, Delta's chief financial officer.  "As demand continues to recover and we restore additional capacity in the second half of the year, we expect our non-fuel unit cost comparisons to 2019 will improve to up mid-single digits, keeping us within our full year non-fuel unit cost guidance range. Our intense focus on non-fuel costs will serve us well moving ahead as we scale the airline and better utilize our fleet and our facilities."

Total adjusted operating expense of $9.0 billion in the March quarter 2022 increased 11 percent sequentially, driven by higher fuel prices and costs from the continued restoration of the airline. Adjusted fuel expense was $2.1 billion in the March quarter 2022. Adjusted fuel price of $2.79 per gallon was up 33 percent compared to the December quarter 2021 driven by higher market prices, including a 7¢ refinery contribution.

Adjusted non-fuel cost of $6.9 billion was up 6 percent sequentially. This was primarily driven by a normalization in maintenance expense. Compared to the March quarter of 2019, non-fuel unit costs (CASM-Ex) were 15 percent higher on 17 percent less capacity.

Balance Sheet, Cash and Liquidity

"During the March quarter we generated free cash flow, continued to pay down debt and finished the quarter with nearly $13 billion in liquidity," Janki said. "Reducing debt is our top financial priority as we target investment-grade metrics and $15 billion of adjusted net debt by the end of 2024."

At the end of the March quarter 2022, the company had total debt and finance lease obligations of $25.6 billion with adjusted net debt of $20.9 billion and a weighted average interest rate of 4.3 percent. During the quarter, the company repaid $1.4 billion of gross debt.

Operating cash flow during the March quarter 2022 was $1.8 billion. Free cash flow was $197 million for the quarter with $1.6 billion of gross capital expenditures reinvested in the business. The company's Air Traffic Liability was $9.1 billion at March quarter-end, up $2.8 billion compared to the end of the December quarter and up $2.5 billion compared to the March quarter 2019. 

Delta ended the March quarter with $12.8 billion in liquidity, including $2.9 billion in undrawn revolver capacity. 

Fleet and Partner Updates

In the March quarter, Aeroméxico emerged from its bankruptcy proceedings and in connection with the consummation of the transaction, Delta now holds a 20 percent equity stake in the reorganized company. Delta will recognize the 20 percent share of Aeroméxico's results under the equity accounting method within non-operating expense in the company's income statement beginning in the June quarter.

As part of Delta's fleet renewal initiatives, the company took delivery of its first A321neo aircraft at the end of March 2022 and expects to take delivery of 26 A321neos in total this year. The introduction of these next-generation aircraft to the fleet contributes to Delta's 2022 goal of using at least 6 percent less fuel per available seat mile compared to 2019. In total, Delta has committed to purchase 155 A321neos through 2027.

Other Highlights from the March Quarter 2022

Culture and People

  • Awarded a special profit-sharing payment of $1,250 to eligible employees in appreciation for extraordinary efforts resulting in a profitable second half of 2021
  • Announced a 4 percent base pay increase for eligible employees worldwide, effective May 1, 2022
  • Recognized by Glassdoor as one of its Best Places to Work for a 6th year in a row. Delta was the highest-ranking U.S. airline on the list and ranked No. 18 on the 2022 list of 100 large companies
  • Honored by Fortune as one of the World's Most Admired Companies for the 9th year in a row, and ranked higher than any other airline on the list
  • Hosted celebrations with employees and family of Team USA Olympic and Paralympic athletes traveling on Delta planes to and from the 2022 Winter Olympic Games in Beijing

Customer Experience and Loyalty

  • Ranked No. 1 U.S. airline by the Wall Street Journal, including the best performance in on-time arrivals, completion factor, preventing extreme delays and the lowest levels of U.S. DOT complaints
  • Unveiled major airport infrastructure milestones at Delta's Los Angeles and Seattle global hubs, as part of a $12 billion, decade-long effort to modernize and elevate the customer journey
  • Increased flexibility by extending ticket validity through year-end 2023 and rolling over all Medallion Qualification Miles from 2021 to 2022
  • Enhanced in-flight experience with the return of hot meals on flights over 900 miles in First Class, and introduced plant-based and vegetarian menu items
  • Reintroduced and refreshed Delta One services with multi-step, three-course meal service, more pre-departure beverage options, new cocktail bites and more dessert options
  • Announced summer service schedule to Europe, with more than 500 weekly flights to Europe, including new flights between New York-JFK and Stockholm, Salt Lake City and London-Heathrow and restarting service from New York-JFK to Zurich, Brussels, Edinburgh, Copenhagen and Prague

Environmental, Social and Governance

  • Released Diversity, Equity and Inclusion report outlining progress against the company's commitments to advancing racial justice and diversity within its business
  • Published a Climate Lobbying Report detailing global advocacy activities and policy engagements that support and complement Delta's Paris Agreement-aligned climate goals
  • Expanded partnership with sustainable aviation fuel (SAF) maker Gevo to increase supply of SAF and bring Delta closer to the goal of fueling 10 percent of its airline operation with SAF by the end of 2030
  • Announced collaboration with Airbus on industry-leading research to accelerate the development of hydrogen-powered aircraft
  • Created first Propel Collegiate Pilot Career Path Program with Hampton University, the airline's first such partnership with a historically Black university
  • Contributed $1 million to the American Red Cross and Global Red Cross Movement in support of humanitarian relief efforts in Ukraine
  • Launched new, more sustainable onboard products; together the new products are expected to reduce single-use plastic onboard by approximately 4.9 million pounds annually

March Quarter Results

March quarter results have been adjusted primarily for the unrealized losses on investments, loss on extinguishment of debt and third-party refinery sales as described in the reconciliations in Note A.


GAAP

$ Change

% Change

($ in millions except per share and unit costs)

1Q22

1Q19

Operating (loss)/income

(783)

1,020

(1,803)

NM

Pre-tax (loss)/income

(1,200)

946

(2,146)

NM

Net (loss)/income

(940)

730

(1,670)

NM

(Loss)/diluted earnings per share

(1.48)

1.09

(2.57)

NM

Operating revenue

9,348

10,472

(1,124)

(11) %

Total revenue per available seat mile (TRASM) (cents)

18.04

16.78

1.26

8 %

Operating expense

10,131

9,452

679

7 %

Operating cash flow

1,771

1,942

(171)

(9) %

Capital expenditures

1,766

1,360

406

30 %

Cost per available seat mile (CASM) (cents)

19.56

15.14

4.42

29 %

Fuel expense

2,092

1,978

114

6 %

Average fuel price per gallon

2.79

2.06

0.73

35 %

Total debt and finance lease obligations

25,557

10,764

14,793

NM







Adjusted

$ Change

% Change

($ in millions except per share and unit costs)

1Q22

1Q19

Operating (loss)/income

(793)

1,026

(1,819)

NM

Pre-tax (loss)/income

(1,037)

831

(1,868)

NM

Net (loss)/income

(784)

639

(1,423)

NM

(Loss)/diluted earnings per share

(1.23)

0.96

(2.19)

NM

Operating revenue

8,161

10,381

(2,219)

(21) %

TRASM (cents)

15.75

16.63

(0.88)

(5) %

Operating expense

8,954

9,354

(400)

(4) %

Free cash flow

197

751

(553)

(74) %

Gross capital expenditures

1,565

1,511

54

4 %

Non-fuel cost

6,858

7,171

(313)

(4) %

Consolidated unit cost (CASM-Ex) (cents)

13.24

11.49

1.75

15 %

Fuel expense

2,097

1,963

133

7 %

Average fuel price per gallon

2.79

2.04

0.75

37 %

Adjusted net debt

20,863

10,198

10,664

NM

About Delta Air Lines  More than 4,000 Delta Air Lines (NYSE: DAL) flights take off every day, connecting people across more than 275 destinations on six continents with award-winning operational excellence, customer service, safety and innovation. As the leading global airline, Delta's mission is to create opportunities, foster understanding and expand horizons by connecting people and communities to each other and their potential.

Delta's more than 75,000 employees believe our customers should never have to choose between seeing the world and saving the planet. Delta is leading the travel industry in building a foundation for sustainable aviation with its Flight to Net ZeroTM and its intention to set science-based targets for greenhouse gas emissions aligned with the Paris Agreement. And we are continuing to take action to advance diversity, equity and inclusion and to reflect the world and the passengers we serve.

Our people lead the way in delivering a world-class customer experience, and we're continuing to ensure the future of travel is personalized, enjoyable and stress-free. Our people's genuine and enduring motivation is to make every customer feel welcomed and respected across every point of their journey with us.

Forward Looking StatementsStatements made in this press release that are not historical facts, including statements regarding our estimates, expectations, beliefs, intentions, projections, goals, aspirations, commitments or strategies for the future, should be considered "forward-looking statements" under the Securities Act of 1933, as amended, the Securities Exchange Act of 1934, as amended, and the Private Securities Litigation Reform Act of 1995. Such statements are not guarantees or promised outcomes and should not be construed as such. All forward-looking statements involve a number of risks and uncertainties that could cause actual results to differ materially from the estimates, expectations, beliefs, intentions, projections, goals, aspirations, commitments and strategies reflected in or suggested by the forward-looking statements. These risks and uncertainties include, but are not limited to, the material adverse effect that the COVID-19 pandemic has had on our business; the impact of incurring significant debt in response to the pandemic; failure to comply with the financial and other covenants in our financing agreements; the possible effects of accidents involving our aircraft or aircraft of our airline partners; breaches or lapses in the security of technology systems on which we rely; disruptions in our information technology infrastructure; our dependence on technology in our operations; our commercial relationships with airlines in other parts of the world and the investments we have in certain of those airlines; the effects of a significant disruption in the operations or performance of third parties on which we rely; failure to realize the full value of intangible or long-lived assets; labor issues; the effects of weather, natural disasters and seasonality on our business; the cost of aircraft fuel; the availability of aircraft fuel; failure or inability of insurance to cover a significant liability at Monroe's Trainer refinery; failure to comply with existing and future environmental regulations to which Monroe's refinery operations are subject, including costs related to compliance with renewable fuel standard regulations; our ability to retain senior management and other key employees, and to maintain our company culture; significant damage to our reputation and brand, including from exposure to significant adverse publicity; the effects of terrorist attacks, geopolitical conflict or security events; competitive conditions in the airline industry; extended interruptions or disruptions in service at major airports at which we operate or significant problems associated with types of aircraft or engines we operate; the effects of extensive government regulation we are subject to; the impact of environmental regulation, including increased regulation to reduce emissions and other risks associated with climate change, on our business; and unfavorable economic or political conditions in the markets in which we operate or volatility in currency exchange rates.

Additional information concerning risks and uncertainties that could cause differences between actual results and forward-looking statements is contained in our Securities and Exchange Commission filings, including our Annual Report on Form 10-K for the fiscal year ended December 31, 2021. Caution should be taken not to place undue reliance on our forward-looking statements, which represent our views only as of the date of this press release, and which we undertake no obligation to update except to the extent required by law.

DELTA AIR LINES, INC.

Consolidated Statements of Operations

(Unaudited)







Three Months Ended




March 31,



(in millions, except per share data)

2022

2019

$ Change

% Change

Operating Revenue:





     Passenger

$                 6,907

$                 9,254

$                (2,347)

(25) %

     Cargo

289

192

97

51 %

     Other

2,152

1,026

1,126

NM

       Total operating revenue

9,348

10,472

(1,124)

(11) %






Operating Expense:





     Salaries and related costs

2,826

2,732

94

3 %

     Aircraft fuel and related taxes

2,092

1,978

114

6 %

     Ancillary businesses and refinery

1,382

351

1,031

NM

     Contracted services

753

709

44

6 %

     Depreciation and amortization

506

615

(109)

(18) %

     Landing fees and other rents

504

524

(20)

(4) %

     Regional carrier expense

491

538

(47)

(9) %

     Aircraft maintenance materials and outside repairs

465

476

(11)

(2) %

     Passenger commissions and other selling expenses

312

474

(162)

(34) %

     Passenger service

275

288

(13)

(5) %

     Aircraft rent

122

102

20

20 %

     Restructuring charges

(5)

(5)

NM

     Profit sharing

220

(220)

(100) %

     Other

408

445

(37)

(8) %

          Total operating expense

10,131

9,452

679

7 %






Operating (Loss)/Income

(783)

1,020

(1,803)

NM






Non-Operating Expense:





     Interest expense, net

(274)

(83)

(191)

NM

     Equity method results

(54)

54

(100) %

     Gain/(loss) on investments, net

(147)

100

(247)

NM

     Loss on extinguishment of debt

(25)

(25)

NM

     Pension and related benefit/(expense)

73

(15)

88

NM

     Miscellaneous, net

(44)

(22)

(22)

100 %

          Total non-operating expense, net

(417)

(74)

(343)

NM






(Loss)/Income Before Income Taxes

(1,200)

946

(2,146)

NM






Income Tax Benefit/(Provision)

260

(216)

476

NM






Net (Loss)/Income

$                   (940)

$                    730

$                (1,670)

NM






Basic (Loss)/Earnings Per Share

$                  (1.48)

$                   1.10



Diluted (Loss)/Earnings Per Share

$                  (1.48)

$                   1.09








Basic Weighted Average Shares Outstanding

637

665



Diluted Weighted Average Shares Outstanding

637

667









DELTA AIR LINES, INC.

Passenger Revenue

(Unaudited)







Three Months Ended




March 31,



(in millions)

2022

2019

$ Change

% Change

Ticket - Main cabin

$                    3,448

$                    4,680

$                   (1,232)

(26)  %

Ticket - Premium products

2,538

3,308

(770)

(23)  %

Loyalty travel awards

543

692

(149)

(22)  %

Travel-related services

378

574

(196)

(34)  %

Total passenger revenue

$                    6,907

$                    9,254

$                   (2,347)

(25)  %
















DELTA AIR LINES, INC.

Other Revenue

(Unaudited)







Three Months Ended




March 31,



(in millions)

2022

2019

$ Change

% Change

Refinery

$                    1,187

$                        48

$                    1,139

NM

Loyalty program

571

474

97

20   %

Ancillary businesses

209

321

(112)

(35)  %

Miscellaneous

185

183

2

1   %

Total other revenue

$                    2,152

$                    1,026

$                    1,126

NM






DELTA AIR LINES, INC.

Total Revenue

(Unaudited)













Increase (Decrease)





1Q22 vs 1Q19

Revenue


1Q22 ($M)


Change

Unit Revenue

Yield

Capacity

     Domestic

$

5,563


(17)%

(12)%

(6)%

(7)%

     Atlantic


539


(50)%

(25)%

(9)%

(33)%

     Latin America


680


(21)%

(10)%

(1)%

(12)%

     Pacific


125


(78)%

(31)%

72%

(69)%

Total Passenger

$

6,907


(25)%

(10)%

—%

(17)%

Cargo Revenue


289


51%




Other Revenue


2,152


NM




Total Revenue

$

9,348


(11)%

8%



       Third Party Refinery Sales


(1,187)






Total Revenue, adjusted

$

8,161


(21)%

(5)%











DELTA AIR LINES, INC.

Statistical Summary

(Unaudited)



Three Months Ended




March 31,




2022

2019

Change

Revenue passenger miles (millions)

38,700

51,617

(25)

%

Available seat miles (millions)

51,810

62,416

(17)

%

Passenger mile yield (cents)

17.85

17.93

%

Passenger revenue per available seat mile (cents)

13.33

14.83

(10)

%

Total revenue per available seat mile (cents)

18.04

16.78

8

%

TRASM, adjusted - see Note A (cents)

15.75

16.63

(5)

%

Cost per available seat mile (cents)

19.56

15.14

29

%

CASM-Ex  - see Note A (cents)

13.24

11.49

15

%

Passenger load factor

75 %

83 %

(8)

pts

Fuel gallons consumed (millions)

751

962

(22)

%

Average price per fuel gallon

$                 2.79

$                 2.06

35

%

Average price per fuel gallon, adjusted - see Note A

$                 2.79

$                 2.04

37

%

DELTA AIR LINES, INC.


Consolidated Statements of Cash Flows


(Unaudited)



Three Months Ended



March 31,


(in millions)

2022

2019


Cash Flows From Operating Activities:




Net (loss)/income

$                   (940)

$                    730


Depreciation and amortization

506

615


Changes in air traffic liability

2,751

1,938


Changes in balance sheet and other, net

(546)

(1,341)


     Net cash provided by operating activities

1,771

1,942






Cash Flows From Investing Activities:




Property and equipment additions:




     Flight equipment, including advance payments

(1,276)

(1,059)


     Ground property and equipment, including technology

(490)

(301)


Purchase of short-term investments

(226)


Redemption of short-term investments

1,346

206


Purchase of equity investments

(100)


Other, net

(3)

58


     Net cash used in investing activities

(749)

(1,096)






Cash Flows From Financing Activities:




Proceeds from short-term obligations

1,750


Proceeds from long-term obligations

500


Payments on debt and finance lease obligations

(1,443)

(1,285)


Repurchase of common stock

(1,325)


Cash dividends

(233)


Other, net

(13)

(16)


     Net cash used in by financing activities

(1,456)

(609)






Net (Decrease)/Increase in Cash, Cash Equivalents and Restricted Cash Equivalents

(434)

237


Cash, cash equivalents and restricted cash equivalents at beginning of period

$                  8,569

$                  2,748


Cash, cash equivalents and restricted cash equivalents at end of period

$                  8,135

$                  2,985






The following table provides a reconciliation of cash, cash equivalents and restricted cash reported within the Consolidated Balance Sheets to the total of the same such amounts shown above:







Current assets:




     Cash and cash equivalents

$                  7,705

$                  1,910


     Restricted cash included in prepaid expenses and other

170

57


Other assets:




     Restricted cash included in other noncurrent assets

260

1,018


Total cash, cash equivalents and restricted cash equivalents

$                  8,135

$                  2,985







DELTA AIR LINES, INC.

Consolidated Balance Sheets

(Unaudited)








March 31,


December 31,

(in millions)

2022


2021

ASSETS

Current Assets:





Cash and cash equivalents

$                        7,705


$                        7,933


Short-term investments

2,250


3,386


Accounts receivable, net

3,039


2,404


Fuel inventory, expendable parts and supplies inventories, net

1,292


1,098


Prepaid expenses and other

1,434


1,119


     Total current assets

15,720


15,940






Property and Equipment, Net:





Property and equipment, net

30,042


28,749






Other Assets:





Operating lease right-of-use assets

7,402


7,237


Goodwill

9,753


9,753


Identifiable intangibles, net

5,999


6,001


Equity investments

1,999


1,712


Deferred income taxes, net

1,534


1,294


Other noncurrent assets

1,299


1,773


     Total other assets

27,986


27,770

Total assets

$                      73,748


$                      72,459






LIABILITIES AND STOCKHOLDERS' EQUITY

Current Liabilities:





Current maturities of debt and finance leases

$                        1,116


$                        1,782


Current maturities of operating leases

744


703


Air traffic liability

8,809


6,228


Accounts payable

4,810


4,240


Accrued salaries and related benefits

2,288


2,457


Loyalty program deferred revenue

3,038


2,710


Fuel card obligation

1,100


1,100


Other accrued liabilities

2,155


1,746


     Total current liabilities

24,060


20,966






Noncurrent Liabilities:





Debt and finance leases

24,441


25,138


Noncurrent air traffic liability

300


130


Pension, postretirement and related benefits

5,862


6,035


Loyalty program deferred revenue

4,606


4,849


Noncurrent operating leases

7,199


7,056


Other noncurrent liabilities

4,289


4,398


     Total noncurrent liabilities

46,697


47,606






Commitments and Contingencies









Stockholders' Equity:

2,991


3,887

Total liabilities and stockholders' equity

$                      73,748


$                      72,459

Note A: The following tables show reconciliations of non-GAAP financial measures. The reasons Delta uses these measures are described below. Reconciliations may not calculate due to rounding. 

Delta sometimes uses information ("non-GAAP financial measures") that is derived from the Consolidated Financial Statements, but that is not presented in accordance with accounting principles generally accepted in the U.S. ("GAAP"). Under the Securities and Exchange Commission rules, non-GAAP financial measures may be considered in addition to results prepared in accordance with GAAP, but should not be considered a substitute for or superior to GAAP results. The tables below show reconciliations of non-GAAP financial measures used in this release to the most directly comparable GAAP financial measures.

Forward Looking Projections. Delta is not able to reconcile forward looking non-GAAP financial measures without unreasonable effort because the adjusting items such as those used in the reconciliations below will not be known until the end of the period and could be significant. 

Adjustments. These reconciliations include certain adjustments to GAAP measures, which are directly related to the impact of COVID-19 and our response. These adjustments are made to provide comparability between the reported periods, if applicable, as indicated below:

Restructuring charges. During 2020, we recorded restructuring charges for items such as fleet impairments and voluntary early retirement and separation programs following strategic business decisions in response to the COVID-19 pandemic. In the March quarter 2022 we recognized $5 million of net adjustments to certain of those restructuring charges, representing changes in our estimates.

Loss on extinguishment of debt. This adjustment relates to early termination of a portion of our debt.

Special profit-sharing payment. This adjustment is exclusive to 2021. To recognize the extraordinary efforts of our employees through the pandemic, we made a special profit-sharing payment to eligible employees in February 2022, based on the adjusted pre-tax profit earned during the second half of 2021.This adjustment allows investors to better understand and analyze our recurring cost performance and provides a more meaningful comparison of our core operating costs to the airline industry.

We also regularly adjust certain GAAP measures for the following items, if applicable, for the reasons indicated below:

MTM adjustments and settlements on hedges. Mark-to-market ("MTM") adjustments are defined as fair value changes recorded in periods other than the settlement period. Such fair value changes are not necessarily indicative of the actual settlement value of the underlying hedge in the contract settlement period, and therefore we remove this impact to allow investors to better understand and analyze our core performance. Settlements represent cash received or paid on hedge contracts settled during the applicable period.

Equity investment MTM adjustments. We adjust for our proportionate share of our equity method investee, Virgin Atlantic's, hedge portfolio MTM adjustments (recorded in non-operating expense) to allow investors to understand and analyze our core operational performance in the periods shown.

MTM adjustments on investments. Unrealized gains/losses result from our equity investments that are accounted for at fair value in non-operating expense. The gains/losses are driven by changes in stock prices, foreign currency fluctuations and other valuation techniques for investments in companies without publicly-traded shares. Adjusting for these gains/losses allows investors to better understand and analyze our core operational performance in the periods shown.

Third-party refinery sales. Refinery sales to third parties, and related expenses, are not related to our airline segment. Excluding these sales therefore provides a more meaningful comparison of our airline operations to the rest of the airline industry.

Aircraft fuel and related taxes. The volatility in fuel prices impacts the comparability of year-over-year financial performance. The adjustment for aircraft fuel and related taxes allows investors to better understand and analyze our non-fuel costs and year-over-year financial performance.

Profit sharing. We adjust for profit sharing because this adjustment allows investors to better understand and analyze our recurring cost performance and provides a more meaningful comparison of our core operating costs to the airline industry.

Delta Private Jets adjustment. Because we combined Delta Private Jets with Wheels Up in January 2020, we have excluded the impact of Delta Private Jets from 2019 results for comparability.

Operating (Loss)/Income, adjusted


Three Months Ended

(in millions)

March 31, 2022

March 31, 2019

Operating (Loss)/Income

$                             (783)

$                           1,020

Adjusted for:



     Restructuring charges

(5)

     MTM adjustments and settlements on hedges

(4)

8

     Delta Private Jets adjustment

(1)

Operating (Loss)/Income, adjusted

$                             (793)

$                           1,026







Operating Margin, adjusted



Month Ended





March 31, 2022




Operating margin

7.9  %




Adjusted for:





     Restructuring charges

(0.1)




     MTM adjustments and settlements on hedges

(0.8)




     Third-party refinery sales(1)

2.4




Operating margin, adjusted

9.4  %










(1) Third-party refinery sales in the month of March reconciliations above represent the total quarterly amount, as this is only recorded in March.

Pre-Tax (Loss)/Income, Net (Loss)/Income, and (Loss)/Diluted Earnings per Share, adjusted


Three Months Ended


Three Months Ended


March 31, 2022


March 31, 2022


Pre-Tax

Income

Net


Loss

(in millions, except per share data)

Loss

Tax

Loss


Per Diluted Share

GAAP

$             (1,200)

$                 260

$                (940)


$                             (1.48)

Adjusted for:






     Restructuring charges

(5)





     Loss on extinguishment of debt

25





     MTM adjustments and settlements on hedges

(4)





     MTM adjustments on investments

148





Non-GAAP

$             (1,037)

$                 253

$                (784)


$                             (1.23)




















Three Months Ended


Three Months Ended


March 31, 2019


March 31, 2019


Pre-Tax

Income

Net


Earnings

(in millions, except per share data)

Income

Tax

Income


Per Diluted Share

GAAP

$                 946

$                (216)

$                 730


$                              1.09

Adjusted for:






     MTM adjustments and settlements on hedges

8





     Equity investment MTM adjustments

(21)





     MTM adjustments on investments

(100)





     Delta Private Jets adjustment

(1)





Non-GAAP

$                 831

$                (193)

$                 639


$                              0.96







Operating Revenue, adjusted and Total Revenue Per Available Seat Mile ("TRASM"), adjusted 




Three Months Ended


1Q22 vs 1Q19

% Change

(in millions)


March 31, 2022

June 30, 2019

March 31, 2019


Operating revenue

$                         9,348

$                    12,536

$                       10,472



Adjusted for:






     Third-party refinery sales

(1,187)

(40)

(48)



     Delta Private Jets adjustment

(49)

(43)



Operating revenue, adjusted

$                         8,161

$                    12,448

$                       10,381


(21)   %




















Three Months Ended


1Q22 vs 1Q19

% Change



March 31, 2022

June 30, 2019

March 31, 2019


TRASM (cents)

18.04

17.47

16.78



Adjusted for:






     Third-party refinery sales

(2.29)

(0.06)

(0.08)



     Delta Private Jets adjustment

(0.07)

(0.07)



TRASM, adjusted

15.75

17.35

16.63


(5)       %












Month Ended



% Change



March 31, 2022

March 31, 2019




TRASM (cents)

24.94

18.46




Adjusted for:






     Third-party refinery sales(1)

(6.27)

(0.21)




     Delta Private Jets adjustment

(0.09)




TRASM, adjusted

18.68

18.16



3           %









(1) Third-party refinery sales in the month of March reconciliations above represent the total quarterly amount, as this is only recorded in March.

Operating Expense, adjusted



Three Months Ended


(in millions)

March 31, 2022

December 31, 2021

March 31, 2019


Operating expense

$                    10,131

$                      9,207

$                      9,452


Adjusted for:





     Restructuring charges

5

16


     Special profit sharing payment

(108)


     MTM adjustments and settlements on hedges

4

11

(8)


     Third-party refinery sales

(1,187)

(1,040)

(48)


     Delta Private Jets adjustment

(42)


Operating expense, adjusted

$                      8,954

$                      8,086

$                      9,354












Free Cash Flow. We present free cash flow because management believes these metrics are helpful to investors to evaluate the company's ability to generate cash that is available for use for debt service or general corporate initiatives. Free cash flow is defined as net cash from operating activities and net cash from investing activities, adjusted for (i) net redemptions/purchases of short-term investments, (ii) strategic investments and related and (iii) net cash flows related to certain airport construction projects and other. These adjustments are made for the following reasons:

Net redemptions/purchases of short-term investments. Net redemptions/purchases of short-term investments represent the net purchase and sale activity of investments and marketable securities in the period, including gains and losses. We adjust for this activity to provide investors a better understanding of the company's free cash flow generated by our operations.

Strategic investments and related. Certain cash flows related to our investments in and related transactions with other airlines are included in our GAAP investing activities. We adjust for this activity because it provides a more meaningful comparison to our airline industry peers.

Net cash flows related to certain airport construction projects and other. Cash flows related to certain airport construction projects are included in our GAAP operating activities and capital expenditures. We have adjusted for these items because management believes investors should be informed that a portion of these capital expenditures from airport construction projects are either reimbursed by a third party or funded with restricted cash specific to these projects.





Three Months Ended

(in millions)



March 31, 2022

March 31, 2019

Net cash provided by operating activities


$                          1,771

$                          1,942

Net cash used in investing activities


(749)

(1,096)

Adjusted for:




     Net (redemptions)/purchases of short-term investments


(1,120)

(206)

     Strategic investments and related


107

     Net cash flows related to certain airport construction projects and other


188

111

Free cash flow


$                             197

$                             751













Gross Capital Expenditures. We adjust capital expenditures for the following items to determine gross capital expenditures for the reasons described below:

Financed aircraft acquisitions. This adjusts capital expenditures to reflect aircraft deliveries that are leased as capital expenditures.  The adjustment is based on their original contractual purchase price or fair value and provides a more meaningful view of our investing activities.

Net cash flows related to certain airport construction projects. Cash flows related to certain airport construction projects are included in capital expenditures. We have adjusted for these items because management believes investors should be informed that a portion of these capital expenditures from airport construction projects are either funded with restricted cash specific to these projects or reimbursed by a third party.



Three Months Ended

(in millions)

March 31, 2022

March 31, 2019

Flight equipment, including advance payments

$                          1,276

$                          1,059

Ground property and equipment, including technology

490

301

Adjusted for:



     Financed aircraft acquisitions

243

     Net cash flows related to certain airport construction projects

(201)

(93)

Gross capital expenditures

$                          1,565

$                          1,511









Non-Fuel Cost and Non-Fuel Unit Cost or Cost per Available Seat Mile, ("CASM-Ex")





Three Months Ended


1Q22 vs 1Q19

% Change






March 31, 2022

June 30, 2019

March 31, 2019



CASM (cents)

19.56

14.51

15.14




Adjusted for:







     Restructuring charges

0.01




     Aircraft fuel and related taxes

(4.04)

(3.19)

(3.17)




     Third-party refinery sales

(2.29)

(0.06)

(0.08)




     Profit sharing

(0.72)

(0.35)




     Delta Private Jets adjustment

(0.06)

(0.05)




CASM-Ex

13.24

10.47

11.49


15 %






















Three Months Ended


1Q22 vs 1Q19

% Change


(in millions)



March 31, 2022

December 31, 2021

March 31, 2019



Operating Expense

$                     10,131

$                    9,207

$                       9,452




Adjusted for:







     Restructuring charges

5

16




     Aircraft fuel and related taxes

(2,092)

(1,577)

(1,978)




     Third-party refinery sales

(1,187)

(1,040)

(48)




     Special profit sharing payment

(108)




     Profit sharing

(220)




     Delta Private Jets adjustment

(35)




Non-Fuel Cost

$                       6,858

$                    6,498

$                       7,171


(4) %






















Fuel expense, adjusted and Average fuel price per gallon, adjusted








Average Price Per Gallon



Three Months Ended



Three Months Ended



March 31,

December 31,

March 31,



March 31,

December 31,

March 31,

(in millions, except per gallon data)

2022

2021

2019



2022

2021

2019

Total fuel expense

$            2,092

$         1,577

$            1,978



$             2.79

$           2.09

$             2.06

Adjusted for:









     MTM adjustments and settlements on hedges

4

11

(8)



0.01

0.01

(0.01)

     Delta Private Jets adjustment

(7)



(0.01)

Total fuel expense, adjusted

$            2,097

$         1,588

$           1,963



$             2.79

$           2.10

$             2.04






































Fuel expense percent change 2022 compared to 2019:

7%








Adjusted Net Debt. Delta uses adjusted total debt, including aircraft rent, in addition to adjusted debt and finance leases, to present estimated financial obligations. Delta reduces adjusted total debt by cash, cash equivalents and short-term investments, and LGA restricted cash, resulting in adjusted net debt, to present the amount of assets needed to satisfy the debt. Management believes this metric is helpful to investors in assessing the company's overall debt profile.





(in millions)


March 31, 2022

Debt and finance lease obligations


$                                   25,557

Plus: sale-leaseback financing liabilities



2,221

Plus: unamortized discount/(premium) and debt issue cost, net and other


193

Adjusted debt and finance lease obligations


$                                   27,971

Plus: 7x last twelve months' aircraft rent


3,138

Adjusted total debt


$                                   31,109

Less: cash, cash equivalents and short-term investments


(9,955)

Less: LGA restricted cash


(291)

Adjusted net debt


$                                   20,863









(in millions)


March 31, 2019

Debt and finance lease obligations


$                                   10,764

Plus: unamortized discount/(premium) and debt issue cost, net and other


(82)

Adjusted debt and finance lease obligations


$                                   10,683

Plus: 7x last twelve months' aircraft rent


2,809

Adjusted total debt


$                                   13,492

Less: cash, cash equivalents and short-term investments


(1,910)

Less: LGA restricted cash


(1,383)

Adjusted net debt


$                                   10,198





SOURCE Delta Air Lines

Операционный убыток по GAAP за мартовский квартал 2022 года составил 783 миллиона долларов и убыток на акцию в размере 1,48 доллара при общей операционной выручке в 9,3 миллиарда долларов

Скорректированный операционный убыток за мартовский квартал 2022 года составил $793 млн и скорректированный убыток на акцию в размере $1,23 при скорректированной операционной выручке в размере $8,2 млрд.

В условиях улучшения условий спроса в марте была достигнута солидная операционная маржа

АТЛАНТА, 13 апреля 2022 года /PRNewswire/ -- Delta Air Lines (NYSE:DAL) сегодня сообщила о финансовых результатах за мартовский квартал 2022 года и представила свой прогноз на июньский квартал 2022 года. Основные результаты мартовского квартала 2022 года, включая как GAAP, так и скорректированные показатели, приведены на пятой странице и включены здесь.

"С сильным восстановлением спроса на фоне ослабления omicron мы вернулись к прибыльности в марте, получив солидную скорректированную операционную маржу почти в 10 процентов.  Поскольку наши предпочтения к бренду и динамика спроса растут, мы успешно восстанавливаем более высокие цены на топливо, повышая наш прогноз скорректированной операционной прибыли на 12-14 процентов и сильного свободного денежного потока в июньском квартале", - сказал Эд Бастиан, главный исполнительный директор Delta.  "Я хотел бы поблагодарить сотрудников Delta, которые в очередной раз обеспечили нам лучшие в своем классе операционные показатели, обеспечили непревзойденный сервис для клиентов и продолжают поддерживать наше лидерство в отрасли каждый день".

Финансовые результаты за Мартовский квартал 2022 года 

  • Скорректированный операционный убыток в размере 793 миллионов долларов исключает чистую прибыль в размере 9 миллионов долларов
  • Убыток до налогообложения в размере 1,2 миллиарда долларов с скорректированным убытком до налогообложения в размере 1,0 миллиарда долларов, без учета чистых расходов в размере 164 миллионов долларов
  • Скорректированная операционная выручка в размере 8,2 миллиарда долларов, которая исключает продажи сторонних НПЗ, была восстановлена на 79 процентов по сравнению с мартовским кварталом 2019 года при восстановлении мощностей на 83 процента
  • Общие операционные расходы в размере 10,1 миллиарда долларов увеличились на 679 миллионов долларов по сравнению с мартовским кварталом 2019 года
  • С поправкой на затраты, в основном связанные с продажей НПЗ сторонним компаниям, общие операционные расходы в размере 9,0 млрд долларов США снизились на 400 млн долларов, или на 4 процента, в мартовском квартале 2022 года по сравнению с аналогичным периодом 2019 года
  • Генерировал операционный денежный поток в размере 1,8 миллиарда долларов и свободный денежный поток в размере 197 миллионов долларов после инвестирования 1,6 миллиарда долларов в бизнес, в основном связанный с покупками и модификациями самолетов
  • На конец мартовского квартала ликвидность компании составляла 12,8 миллиарда долларов, включая денежные средства и их эквиваленты, краткосрочные инвестиции и неиспользованные возобновляемые кредитные линии

Прогноз на Июньский квартал 2022 года


2Q22 Forecast

Capacity 1

~84%

Total Revenue 1, 2

93% - 97%

CASM-Ex 1, 2

Up ~17%

Fuel Price ($/gal) 2, 3

$3.20 - $3.35

Operating Margin 2

12% - 14%

Gross Capital Expenditures 2

~$1.2 billion

Adjusted Net Debt 2

~$20 billion

1 Compared to June quarter 2019

2 Non-GAAP measure; Refer to Non-GAAP reconciliations for 2Q19 comparison figures

3 Fuel guidance based on prices as of April 8th  (Brent at $102, cracks at $30, $0.20 refinery contribution with RINS at $1.27)

Условия получения доходов

"Delta имеет хорошие возможности извлечь выгоду из устойчивого потребительского спроса и ускоряющейся отдачи от деловых и международных поездок. Сила бренда Delta никогда не была так очевидна, как в марте, когда были достигнуты рекордные показатели по приобретению кобрендовых карт, расходам на кобрендовые услуги и приобретениям SkyMiles", - сказал Глен Хауэнштейн, президент Delta. "В июньском квартале мы успешно восстанавливаем более высокие цены на топливо и ожидаем, что восстановление нашей выручки ускорится до 93-97 процентов, а удельный доход вырастет на двузначные цифры по сравнению с 2019 годом".

Скорректированная операционная выручка в размере 8,2 миллиарда долларов за мартовский квартал 2022 года была восстановлена на 79 процентов по сравнению с уровнем мартовского квартала 2019 года, что на 5 пунктов выше среднего значения первоначального прогноза компании. По сравнению с мартовским кварталом 2019 года общий доход от пассажирских перевозок был восстановлен на 75 процентов за счет восстановления пропускной способности системы на 83 процента.  Доходы от внутренних перевозок восстановились на 83 процента, а доходы от международных перевозок восстановились на 54 процента в мартовском квартале. 

Потребительский спрос ускорился в течение квартала, чему способствовали высокие показатели весенних каникул.  По мере угасания omicron офисы вновь открылись, а ограничения на поездки были сняты, что привело к улучшению спроса на деловые поездки и улучшению условий оплаты проезда.

Основные моменты, связанные с доходами:

  • Удельный доход превысил уровень 2019 года в марте месяце впервые за два года: скорректированный на мартовский квартал общий удельный доход (TRASM) был на 5 процентов ниже, чем за аналогичный период 2019 года. По мере улучшения спроса скорректированный на март месяц показатель TRASM изменился на положительный по сравнению с 2019 годом, что стало первым месяцем положительного удельного дохода по сравнению с 2019 годом с начала пандемии. Эта сила была обусловлена премиальным доходом и диверсифицированными потоками доходов, включая лояльность и грузоперевозки.
  • Восстановлению деловых поездок способствовало улучшение корпоративного сектора: внутренние корпоративные продажи* за квартал восстановились на ~50 процентов, а в марте выросли до ~ 70 процентов по сравнению с 2019 годом. Международные корпоративные продажи за квартал восстановились на ~35 процентов, а в марте выросли до ~50 процентов по сравнению с 2019 годом. На международном уровне Трансатлантический рынок улучшился больше всего, поскольку европейские страны вновь открылись.
  • Восстановление доходов в премиальных салонах опережает восстановление в основных салонах: Продукты премиум-класса продолжали лидировать в восстановлении, а доходы от премиальных услуг на внутреннем рынке примерно на 100 процентов восстановились до уровня 2019 года в марте. Восстановление доходов от отечественных и латиноамериканских премиальных продуктов опередило основной рынок примерно на 10 пунктов в течение мартовского квартала.
     
    *Корпоративные продажи включают билеты, проданные корпоративным клиентам по контракту, включая билеты на поездки в течение и после указанного периода времени.
  • Вознаграждение American Express на 25 процентов выше уровня 2019 года: вознаграждение American Express в размере 1,2 миллиарда долларов за квартал выросло на 25 процентов по сравнению с мартовским кварталом 2019 года. Расходы на кобрендинг выросли на 35% по сравнению с мартовским кварталом 2019 года, что отражает значительное увеличение расходов на оплату услуг связи, при этом расходы на авиаперелеты впервые с 2019 года превысили расходы на проживание в марте. Объем приобретений совместного бренда был восстановлен почти на 95 процентов по сравнению с мартовским кварталом 2019 года.
  • Рост грузоперевозок продолжается с рекордным месяцем выручки в марте: выручка от грузоперевозок за мартовский квартал составила 289 миллионов долларов, что на 51 процент больше по сравнению с аналогичным периодом 2019 года благодаря высокому спросу и доходности.

Экономическая эффективность

"Благодаря напряженной работе команды мы сохранили конкурентоспособную структуру затрат в мартовском квартале в условиях динамичной операционной среды, что является важным фактором нашего финансового оздоровления", - сказал Дэн Янки, финансовый директор Delta.  "Поскольку спрос продолжает восстанавливаться, и мы восстанавливаем дополнительные мощности во второй половине года, мы ожидаем, что наши сравнения затрат на единицу нетопливной продукции с 2019 годом улучшатся до средних однозначных цифр, что позволит нам оставаться в пределах нашего годового диапазона прогнозных затрат на единицу нетопливной продукции. Наше пристальное внимание к нетопливным расходам сослужит нам хорошую службу в будущем, поскольку мы расширяем авиакомпанию и лучше используем наш флот и наши возможности".

Общие скорректированные операционные расходы в размере 9,0 млрд долларов США в мартовском квартале 2022 года увеличились последовательно на 11 процентов, что обусловлено более высокими ценами на топливо и расходами, связанными с продолжающимся восстановлением авиакомпании. Скорректированные расходы на топливо в мартовском квартале 2022 года составили 2,1 миллиарда долларов. Скорректированная цена на топливо в размере 2,79 доллара за галлон выросла на 33 процента по сравнению с декабрьским кварталом 2021 года благодаря более высоким рыночным ценам, включая взнос нефтеперерабатывающего завода в размере 7 центов.

Скорректированные нетопливные расходы в размере 6,9 миллиарда долларов выросли последовательно на 6 процентов. В первую очередь это было обусловлено нормализацией расходов на техническое обслуживание. По сравнению с мартовским кварталом 2019 года удельные затраты, не связанные с топливом (CASM-Ex), были на 15 процентов выше при 17-процентном снижении мощности.

Баланс, Денежные средства и Ликвидность

"В течение мартовского квартала мы генерировали свободный денежный поток, продолжали выплачивать долги и завершили квартал с ликвидностью почти в 13 миллиардов долларов", - сказал Янки. "Сокращение долга является нашим главным финансовым приоритетом, поскольку мы нацелены на показатели инвестиционного уровня и скорректированный чистый долг в размере 15 миллиардов долларов к концу 2024 года".

На конец мартовского квартала 2022 года общий долг компании и обязательства по финансовой аренде составляли 25,6 миллиарда долларов при скорректированном чистом долге в размере 20,9 миллиарда долларов и средневзвешенной процентной ставке 4,3 процента. В течение квартала компания погасила валовой долг в размере 1,4 миллиарда долларов.

Операционный денежный поток в мартовском квартале 2022 года составил 1,8 миллиарда долларов. Свободный денежный поток за квартал составил 197 миллионов долларов, при этом валовые капитальные затраты в размере 1,6 миллиарда долларов были реинвестированы в бизнес. Обязательства компании по воздушным перевозкам на конец мартовского квартала составили 9,1 миллиарда долларов, что на 2,8 миллиарда долларов больше, чем на конец декабрьского квартала, и на 2,5 миллиарда долларов больше, чем в мартовском квартале 2019 года. 

Delta завершила мартовский квартал с ликвидностью в размере 12,8 миллиарда долларов, включая неиспользованные оборотные средства в размере 2,9 миллиарда долларов. 

Обновления автопарка и партнеров

В мартовском квартале Aeroméxico вышла из процедуры банкротства, и в связи с завершением сделки Delta теперь владеет 20-процентным пакетом акций реорганизованной компании. Delta признает 20-процентную долю результатов Aeroméxico по методу долевого участия в составе внереализационных расходов в отчете о прибылях и убытках компании, начиная с июньского квартала.

В рамках инициатив Delta по обновлению парка компания поставила свой первый самолет A321neo в конце марта 2022 года и рассчитывает получить в общей сложности 26 самолетов A321neo в этом году. Внедрение этих самолетов нового поколения в парк способствует достижению цели Delta к 2022 году - расходовать как минимум на 6 процентов меньше топлива на одну свободную пассажирскую милю по сравнению с 2019 годом. В общей сложности Delta обязалась приобрести 155 самолетов A321neos до 2027 года.

Другие основные события мартовского квартала 2022 года

Культура и люди

  • Присуждена специальная выплата с разделением прибыли в размере 1250 долларов США соответствующим требованиям сотрудникам в знак признательности за экстраординарные усилия, приведшие к прибыльной второй половине 2021 года
  • Объявлено о повышении базовой заработной платы на 4 процента для соответствующих требованиям сотрудников по всему миру с 1 мая 2022 года
  • Признан Glassdoor одним из лучших мест для работы уже 6-й год подряд. Delta была самой высокопоставленной авиакомпанией США в списке и заняла 18-е место в списке 100 крупных компаний 2022 года.
  • Компания Fortune 9-й год подряд удостаивается звания одной из самых уважаемых компаний в мире и занимает более высокое место, чем любая другая авиакомпания в списке
  • Организовала торжества с участием сотрудников и членов семьи олимпийских и паралимпийских спортсменов сборной США, летевших на самолетах Delta на зимние Олимпийские игры 2022 года в Пекине и обратно.

Клиентский опыт и лояльность

  • Занимает 1-е место в рейтинге авиакомпаний США по версии The Wall Street Journal, включая лучшие показатели по своевременным прибытиям, коэффициент завершения, предотвращение экстремальных задержек и самый низкий уровень жалоб на DOT в США.
  • Компания Delta представила основные этапы развития инфраструктуры аэропортов в глобальных центрах Delta в Лос-Анджелесе и Сиэтле в рамках десятилетних усилий по модернизации и повышению качества обслуживания клиентов стоимостью 12 миллиардов долларов.
  • Повышенная гибкость за счет продления срока действия билета до конца 2023 года и переноса всех квалификационных миль Medallion с 2021 по 2022 год.
  • Улучшенные впечатления в полете благодаря возврату горячего питания на рейсах протяженностью более 900 миль в первом классе, а также введению растительных и вегетарианских блюд в меню.
  • Вновь представленные и обновленные услуги Delta One с многоступенчатым обслуживанием из трех блюд, большим количеством напитков перед вылетом, новыми коктейлями и десертами
  • Объявлено летнее расписание рейсов в Европу с более чем 500 еженедельными рейсами в Европу, включая новые рейсы между Нью-Йорком-аэропортом Кеннеди и Стокгольмом, Солт-Лейк-Сити и Лондон-Хитроу, а также возобновление рейсов из Нью-Йорка - аэропорта Кеннеди в Цюрих, Брюссель, Эдинбург, Копенгаген и Прагу.

Экологические, социальные и управленческие вопросы

  • Опубликованный отчет о разнообразии, справедливости и инклюзивности, в котором излагается прогресс в выполнении обязательств компании по продвижению расовой справедливости и разнообразия в рамках ее бизнеса
  • Опубликовал Отчет о лоббировании климата с подробным описанием глобальной информационно-пропагандистской деятельности и политических обязательств, которые поддерживают и дополняют климатические цели Delta, согласованные с Парижским соглашением
  • Расширенное партнерство с производителем экологически чистого авиационного топлива (SAF) Gevo для увеличения поставок SAF и приближения Delta к цели по заправке 10 процентов своих авиакомпаний SAF к концу 2030 года
  • Объявлено о сотрудничестве с Airbus в области ведущих в отрасли исследований с целью ускорения разработки самолетов, работающих на водороде
  • Создал первую программу карьерного роста пилотов Propel Collegiate с Университетом Хэмптона, первое подобное партнерство авиакомпании с исторически черным университетом
  • Пожертвовал 1 миллион долларов Американскому Красному Кресту и Всемирному Движению Красного Креста в поддержку усилий по оказанию гуманитарной помощи в Украине
  • Запущены новые, более экологичные бортовые продукты; ожидается, что вместе новые продукты позволят сократить количество одноразового пластика на борту примерно на 4,9 миллиона фунтов стерлингов в год.

Результаты мартовского квартала

Результаты мартовского квартала были скорректированы в основном с учетом нереализованных убытков по инвестициям, убытков от погашения задолженности и продаж НПЗ сторонним компаниям, как описано в выверках в Примечании А.


GAAP

$ Change

% Change

($ in millions except per share and unit costs)

1Q22

1Q19

Operating (loss)/income

(783)

1,020

(1,803)

NM

Pre-tax (loss)/income

(1,200)

946

(2,146)

NM

Net (loss)/income

(940)

730

(1,670)

NM

(Loss)/diluted earnings per share

(1.48)

1.09

(2.57)

NM

Operating revenue

9,348

10,472

(1,124)

(11) %

Total revenue per available seat mile (TRASM) (cents)

18.04

16.78

1.26

8 %

Operating expense

10,131

9,452

679

7 %

Operating cash flow

1,771

1,942

(171)

(9) %

Capital expenditures

1,766

1,360

406

30 %

Cost per available seat mile (CASM) (cents)

19.56

15.14

4.42

29 %

Fuel expense

2,092

1,978

114

6 %

Average fuel price per gallon

2.79

2.06

0.73

35 %

Total debt and finance lease obligations

25,557

10,764

14,793

NM







Adjusted

$ Change

% Change

($ in millions except per share and unit costs)

1Q22

1Q19

Operating (loss)/income

(793)

1,026

(1,819)

NM

Pre-tax (loss)/income

(1,037)

831

(1,868)

NM

Net (loss)/income

(784)

639

(1,423)

NM

(Loss)/diluted earnings per share

(1.23)

0.96

(2.19)

NM

Operating revenue

8,161

10,381

(2,219)

(21) %

TRASM (cents)

15.75

16.63

(0.88)

(5) %

Operating expense

8,954

9,354

(400)

(4) %

Free cash flow

197

751

(553)

(74) %

Gross capital expenditures

1,565

1,511

54

4 %

Non-fuel cost

6,858

7,171

(313)

(4) %

Consolidated unit cost (CASM-Ex) (cents)

13.24

11.49

1.75

15 %

Fuel expense

2,097

1,963

133

7 %

Average fuel price per gallon

2.79

2.04

0.75

37 %

Adjusted net debt

20,863

10,198

10,664

NM

О компании Delta Air Lines Ежедневно вылетает более 4000 рейсов Delta Air Lines (NYSE: DAL), которые соединяют людей более чем в 275 пунктах назначения на шести континентах благодаря отмеченному наградами высокому качеству обслуживания, обслуживанию клиентов, безопасности и инновациям. Миссия Delta как ведущей мировой авиакомпании заключается в создании возможностей, содействии взаимопониманию и расширении горизонтов, объединяя людей и сообщества друг с другом и их потенциалом.

Более 75 000 сотрудников Delta считают, что нашим клиентам никогда не придется выбирать между тем, чтобы увидеть мир и спасти планету. Delta лидирует в индустрии туризма в создании основы для устойчивой авиации благодаря своему полету в Net ZeroTM и намерению установить научно обоснованные целевые показатели выбросов парниковых газов в соответствии с Парижским соглашением. И мы продолжаем принимать меры для продвижения разнообразия, справедливости и инклюзивности, а также для отражения мира и пассажиров, которых мы обслуживаем.

Наши сотрудники лидируют в обеспечении обслуживания клиентов мирового класса, и мы продолжаем следить за тем, чтобы будущие путешествия были персонализированными, приятными и без стресса. Подлинная и неизменная мотивация наших сотрудников заключается в том, чтобы каждый клиент чувствовал себя желанным гостем и уважаемым на каждом этапе своего путешествия с нами.

Заявления прогнозного характера Заявления, сделанные в настоящем пресс-релизе, которые не являются историческими фактами, включая заявления, касающиеся наших оценок, ожиданий, убеждений, намерений, прогнозов, целей, стремлений, обязательств или стратегий на будущее, должны рассматриваться как "заявления прогнозного характера" в соответствии с Законом о ценных бумагах 1933 года с поправками, Закон о ценных бумагах Закон о биржах 1934 года с поправками и Закон о реформе судебных разбирательств по частным ценным бумагам 1995 года. Такие заявления не являются гарантиями или обещанными результатами и не должны быть истолкованы как таковые. Все прогнозные заявления сопряжены с рядом рисков и неопределенностей, которые могут привести к тому, что фактические результаты будут существенно отличаться от оценок, ожиданий, убеждений, намерений, прогнозов, целей, стремлений, обязательств и стратегий, отраженных или предложенных в прогнозных заявлениях. Эти риски и неопределенности включают, но не ограничиваются, материал отрицательные последствия, которые COVID-19 пандемией оказывает на наш бизнес; влияние неся значительные долги в ответ на пандемию; невыполнение финансовых и других ковенантов в нашем соглашения о финансировании; возможные последствия аварий с участием наших самолетов или самолетов из наших авиакомпаний-партнеров; нарушения и упущения в обеспечении безопасности технических систем, на которую мы опираемся; перебои в информационно-технологической инфраструктуры; нашу зависимость от технологии в своей работе; наши торговые взаимоотношения с авиакомпаниями и в других частях мира, и инвестиции, которые мы в некоторых из этих авиакомпаний; последствия масштабного сбоя в работе или обязательств третьими лицами, на которых мы полагаемся; неспособность реализовать всю ценность нематериальных и долгосрочных активов; трудовые вопросы; влияние погодных условий, стихийных бедствий и сезонности нашего бизнеса; стоимость авиационного топлива; наличие авиационного топлива; неисправность или отсутствие страхового покрытия значительной ответственности в Монро тренер НПЗ; несоблюдение существующих и будущих экологических норм, к которым Монро НПЗ операции подлежат, в том числе расходы, связанные с соблюдением возобновляемого топлива нормативных актов; наша способность удерживать топ-менеджмента и других ключевых сотрудников, и, чтобы сохранить нашу культуру компании; существенный ущерб нашей репутации и бренда, в том числе от воздействия значительного негативного освещения; последствия террористических актов, геополитический конфликт или событий безопасности; условия конкуренции в авиационной отрасли; расширенный перерывов и сбоев в обслуживании в крупных аэропортах, в котором мы работаем или существенные проблемы, связанные с типами летательных аппаратов и двигателей мы работаем; последствия обширного государственного регулирования подвержены; воздействие на окружающую среду, в том числе с ужесточением регулирования для сокращения выбросов и других рисков, связанных с изменением климата, на нашего бизнеса; и неблагоприятных экономических или политических условий на рынках, в которых мы работаем или волатильности валютных курсов.

Дополнительная информация о рисках и неопределенностях, которые могут привести к расхождениям между фактическими результатами и прогнозными заявлениями, содержится в наших документах Комиссии по ценным бумагам и биржам, включая наш Годовой отчет по форме 10-K за финансовый год, закончившийся 31 декабря 2021 года. Следует проявлять осторожность, чтобы не полагаться чрезмерно на наши прогнозные заявления, которые отражают наши взгляды только на дату настоящего пресс-релиза, и которые мы не берем на себя никаких обязательств обновлять, за исключением случаев, предусмотренных законом.

Delta Air Lines, INC.

Consolidated Statements of Operations

(Unaudited)







Three Months Ended




March 31,



(in millions, except per share data)

2022

2019

$ Change

% Change

Operating Revenue:





     Passenger

$                 6,907

$                 9,254

$                (2,347)

(25) %

     Cargo

289

192

97

51 %

     Other

2,152

1,026

1,126

NM

       Total operating revenue

9,348

10,472

(1,124)

(11) %






Operating Expense:





     Salaries and related costs

2,826

2,732

94

3 %

     Aircraft fuel and related taxes

2,092

1,978

114

6 %

     Ancillary businesses and refinery

1,382

351

1,031

NM

     Contracted services

753

709

44

6 %

     Depreciation and amortization

506

615

(109)

(18) %

     Landing fees and other rents

504

524

(20)

(4) %

     Regional carrier expense

491

538

(47)

(9) %

     Aircraft maintenance materials and outside repairs

465

476

(11)

(2) %

     Passenger commissions and other selling expenses

312

474

(162)

(34) %

     Passenger service

275

288

(13)

(5) %

     Aircraft rent

122

102

20

20 %

     Restructuring charges

(5)

(5)

NM

     Profit sharing

220

(220)

(100) %

     Other

408

445

(37)

(8) %

          Total operating expense

10,131

9,452

679

7 %






Operating (Loss)/Income

(783)

1,020

(1,803)

NM






Non-Operating Expense:





     Interest expense, net

(274)

(83)

(191)

NM

     Equity method results

(54)

54

(100) %

     Gain/(loss) on investments, net

(147)

100

(247)

NM

     Loss on extinguishment of debt

(25)

(25)

NM

     Pension and related benefit/(expense)

73

(15)

88

NM

     Miscellaneous, net

(44)

(22)

(22)

100 %

          Total non-operating expense, net

(417)

(74)

(343)

NM






(Loss)/Income Before Income Taxes

(1,200)

946

(2,146)

NM






Income Tax Benefit/(Provision)

260

(216)

476

NM






Net (Loss)/Income

$                   (940)

$                    730

$                (1,670)

NM






Basic (Loss)/Earnings Per Share

$                  (1.48)

$                   1.10



Diluted (Loss)/Earnings Per Share

$                  (1.48)

$                   1.09








Basic Weighted Average Shares Outstanding

637

665



Diluted Weighted Average Shares Outstanding

637

667









Delta Air Lines, INC.

Passenger Revenue

(Unaudited)







Three Months Ended




March 31,



(in millions)

2022

2019

$ Change

% Change

Ticket - Main cabin

$                    3,448

$                    4,680

$                   (1,232)

(26)  %

Ticket - Premium products

2,538

3,308

(770)

(23)  %

Loyalty travel awards

543

692

(149)

(22)  %

Travel-related services

378

574

(196)

(34)  %

Total passenger revenue

$                    6,907

$                    9,254

$                   (2,347)

(25)  %
















Delta Air Lines, INC.

Other Revenue

(Unaudited)







Three Months Ended




March 31,



(in millions)

2022

2019

$ Change

% Change

Refinery

$                    1,187

$                        48

$                    1,139

NM

Loyalty program

571

474

97

20   %

Ancillary businesses

209

321

(112)

(35)  %

Miscellaneous

185

183

2

1   %

Total other revenue

$                    2,152

$                    1,026

$                    1,126

NM






Delta Air Lines, INC.

Total Revenue

(Unaudited)













Increase (Decrease)





1Q22 vs 1Q19

Revenue


1Q22 ($M)


Change

Unit Revenue

Yield

Capacity

     Domestic

$

5,563


(17)%

(12)%

(6)%

(7)%

     Atlantic


539


(50)%

(25)%

(9)%

(33)%

     Latin America


680


(21)%

(10)%

(1)%

(12)%

     Pacific


125


(78)%

(31)%

72%

(69)%

Total Passenger

$

6,907


(25)%

(10)%

—%

(17)%

Cargo Revenue


289


51%




Other Revenue


2,152


NM




Total Revenue

$

9,348


(11)%

8%



       Third Party Refinery Sales


(1,187)






Total Revenue, adjusted

$

8,161


(21)%

(5)%











Delta Air Lines, INC.

Statistical Summary

(Unaudited)



Three Months Ended




March 31,




2022

2019

Change

Revenue passenger miles (millions)

38,700

51,617

(25)

%

Available seat miles (millions)

51,810

62,416

(17)

%

Passenger mile yield (cents)

17.85

17.93

%

Passenger revenue per available seat mile (cents)

13.33

14.83

(10)

%

Total revenue per available seat mile (cents)

18.04

16.78

8

%

TRASM, adjusted - see Note A (cents)

15.75

16.63

(5)

%

Cost per available seat mile (cents)

19.56

15.14

29

%

CASM-Ex  - see Note A (cents)

13.24

11.49

15

%

Passenger load factor

75 %

83 %

(8)

pts

Fuel gallons consumed (millions)

751

962

(22)

%

Average price per fuel gallon

$                 2.79

$                 2.06

35

%

Average price per fuel gallon, adjusted - see Note A

$                 2.79

$                 2.04

37

%

Delta Air Lines, INC.


Consolidated Statements of Cash Flows


(Unaudited)



Three Months Ended



March 31,


(in millions)

2022

2019


Cash Flows From Operating Activities:




Net (loss)/income

$                   (940)

$                    730


Depreciation and amortization

506

615


Changes in air traffic liability

2,751

1,938


Changes in balance sheet and other, net

(546)

(1,341)


     Net cash provided by operating activities

1,771

1,942






Cash Flows From Investing Activities:




Property and equipment additions:




     Flight equipment, including advance payments

(1,276)

(1,059)


     Ground property and equipment, including technology

(490)

(301)


Purchase of short-term investments

(226)


Redemption of short-term investments

1,346

206


Purchase of equity investments

(100)


Other, net

(3)

58


     Net cash used in investing activities

(749)

(1,096)






Cash Flows From Financing Activities:




Proceeds from short-term obligations

1,750


Proceeds from long-term obligations

500


Payments on debt and finance lease obligations

(1,443)

(1,285)


Repurchase of common stock

(1,325)


Cash dividends

(233)


Other, net

(13)

(16)


     Net cash used in by financing activities

(1,456)

(609)






Net (Decrease)/Increase in Cash, Cash Equivalents and Restricted Cash Equivalents

(434)

237


Cash, cash equivalents and restricted cash equivalents at beginning of period

$                  8,569

$                  2,748


Cash, cash equivalents and restricted cash equivalents at end of period

$                  8,135

$                  2,985






The following table provides a reconciliation of cash, cash equivalents and restricted cash reported within the Consolidated Balance Sheets to the total of the same such amounts shown above:







Current assets:




     Cash and cash equivalents

$                  7,705

$                  1,910


     Restricted cash included in prepaid expenses and other

170

57


Other assets:




     Restricted cash included in other noncurrent assets

260

1,018


Total cash, cash equivalents and restricted cash equivalents

$                  8,135

$                  2,985







Delta Air Lines, INC.

Consolidated Balance Sheets

(Unaudited)








March 31,


December 31,

(in millions)

2022


2021

ASSETS

Current Assets:





Cash and cash equivalents

$                        7,705


$                        7,933


Short-term investments

2,250


3,386


Accounts receivable, net

3,039


2,404


Fuel inventory, expendable parts and supplies inventories, net

1,292


1,098


Prepaid expenses and other

1,434


1,119


     Total current assets

15,720


15,940






Property and Equipment, Net:





Property and equipment, net

30,042


28,749






Other Assets:





Operating lease right-of-use assets

7,402


7,237


Goodwill

9,753


9,753


Identifiable intangibles, net

5,999


6,001


Equity investments

1,999


1,712


Deferred income taxes, net

1,534


1,294


Other noncurrent assets

1,299


1,773


     Total other assets

27,986


27,770

Total assets

$                      73,748


$                      72,459






LIABILITIES AND STOCKHOLDERS' EQUITY

Current Liabilities:





Current maturities of debt and finance leases

$                        1,116


$                        1,782


Current maturities of operating leases

744


703


Air traffic liability

8,809


6,228


Accounts payable

4,810


4,240


Accrued salaries and related benefits

2,288


2,457


Loyalty program deferred revenue

3,038


2,710


Fuel card obligation

1,100


1,100


Other accrued liabilities

2,155


1,746


     Total current liabilities

24,060


20,966






Noncurrent Liabilities:





Debt and finance leases

24,441


25,138


Noncurrent air traffic liability

300


130


Pension, postretirement and related benefits

5,862


6,035


Loyalty program deferred revenue

4,606


4,849


Noncurrent operating leases

7,199


7,056


Other noncurrent liabilities

4,289


4,398


     Total noncurrent liabilities

46,697


47,606






Commitments and Contingencies









Stockholders' Equity:

2,991


3,887

Total liabilities and stockholders' equity

$                      73,748


$                      72,459

Примечание A: В следующих таблицах показаны выверки финансовых показателей, не относящихся к ОПБУ. Причины, по которым Delta использует эти меры, описаны ниже. Выверки могут не рассчитываться из-за округления. 

Delta иногда использует информацию ("финансовые показатели, не относящиеся к GAAP"), полученную из Консолидированной финансовой отчетности, но представленную не в соответствии с принципами бухгалтерского учета, общепринятыми в США ("GAAP"). В соответствии с правилами Комиссии по ценным бумагам и биржам финансовые показатели, не относящиеся к GAAP, могут рассматриваться в дополнение к результатам, подготовленным в соответствии с GAAP, но не должны рассматриваться как замена или превосходящие результаты GAAP. В таблицах ниже показана сверка финансовых показателей, не относящихся к GAAP, использованных в этом выпуске, с наиболее непосредственно сопоставимыми финансовыми показателями GAAP.

Перспективные Прогнозы. Delta не в состоянии согласовать прогнозные финансовые показатели, не относящиеся к GAAP, без необоснованных усилий, поскольку корректирующие статьи, такие как те, которые используются в приведенных ниже выверках, не будут известны до конца периода и могут быть значительными. 

Корректировки. Эти выверки включают определенные корректировки показателей GAAP, которые напрямую связаны с воздействием COVID-19 и нашими ответными мерами. Эти корректировки внесены для обеспечения сопоставимости между отчетными периодами, если это применимо, как указано ниже:

Расходы на реструктуризацию. В течение 2020 года мы зарегистрировали расходы на реструктуризацию по таким статьям, как обесценение автопарка и программы добровольного досрочного выхода на пенсию и увольнения после принятия стратегических бизнес-решений в ответ на пандемию COVID-19. В мартовском квартале 2022 года мы признали чистые корректировки в размере 5 миллионов долларов США по некоторым из этих расходов на реструктуризацию, что отражает изменения в наших оценках.

Убытки при погашении долга. Эта корректировка связана с досрочным погашением части нашего долга.

Специальный платеж с разделением прибыли. Эта корректировка действует исключительно до 2021 года. В знак признания выдающихся усилий наших сотрудников во время пандемии мы произвели специальную выплату с разделением прибыли соответствующим требованиям сотрудникам в феврале 2022 года на основе скорректированной прибыли до налогообложения, полученной во второй половине 2021 года.Эта корректировка позволяет инвесторам лучше понять и проанализировать наши текущие показатели затрат и обеспечивает более значимое сравнение наших основных эксплуатационных расходов с затратами авиационной отрасли.

Мы также регулярно корректируем определенные показатели GAAP по следующим статьям, если это применимо, по причинам, указанным ниже:

Корректировки MTM и расчеты по хеджированию. Корректировки с учетом рыночной цены ("MTM") определяются как изменения справедливой стоимости, отраженные в периодах, отличных от расчетного периода. Такие изменения справедливой стоимости не обязательно указывают на фактическую расчетную стоимость базового хеджирования в период расчета по контракту, и поэтому мы устраняем это влияние, чтобы позволить инвесторам лучше понять и проанализировать наши основные показатели. Расчеты представляют собой денежные средства, полученные или выплаченные по договорам хеджирования, заключенным в течение соответствующего периода.

Корректировки MTM инвестиций в акционерный капитал. Мы корректируем нашу пропорциональную долю в нашем объекте инвестиций по методу долевого участия, Virgin Atlantic, корректировки MTM портфеля хеджирования (отражаются в составе внереализационных расходов), чтобы позволить инвесторам понять и проанализировать наши основные операционные показатели за указанные периоды.

Корректировки MTM по инвестициям. Нереализованные прибыли/убытки являются результатом наших инвестиций в акционерный капитал, которые учитываются по справедливой стоимости в составе внереализационных расходов. Прибыли/убытки обусловлены изменениями цен на акции, колебаниями иностранной валюты и другими методами оценки инвестиций в компании, акции которых не торгуются на бирже. Поправка на эти прибыли/убытки позволяет инвесторам лучше понять и проанализировать наши основные операционные показатели за указанные периоды.

Продажи сторонних нефтеперерабатывающих заводов. Продажа нефтеперерабатывающих заводов третьим лицам и связанные с этим расходы не связаны с нашим авиационным сегментом. Таким образом, исключение этих продаж обеспечивает более значимое сравнение операций нашей авиакомпании с остальной авиационной отраслью.

Авиационное топливо и связанные с ним налоги. Волатильность цен на топливо влияет на сопоставимость финансовых показателей по сравнению с предыдущим годом. Поправка на авиационное топливо и связанные с ним налоги позволяет инвесторам лучше понять и проанализировать наши нетопливные расходы и финансовые показатели за год.

Распределение прибыли. Мы корректируем распределение прибыли, потому что эта корректировка позволяет инвесторам лучше понимать и анализировать наши текущие показатели затрат и обеспечивает более значимое сравнение наших основных эксплуатационных расходов с авиакомпаниями.

Регулировка частных самолетов Delta. Поскольку мы объединили Delta Private Jets с Wheels Up в январе 2020 года, мы исключили влияние Delta Private Jets из результатов за 2019 год для сопоставимости.

Операционный (Убыток)/Доход, скорректированный


Three Months Ended

(in millions)

March 31, 2022

March 31, 2019

Operating (Loss)/Income

$                             (783)

$                           1,020

Adjusted for:



     Restructuring charges

(5)

     MTM adjustments and settlements on hedges

(4)

8

     Delta Private Jets adjustment

(1)

Operating (Loss)/Income, adjusted

$                             (793)

$                           1,026







Операционная маржа, скорректированная



Month Ended





March 31, 2022




Operating margin

7.9  %




Adjusted for:





     Restructuring charges

(0.1)




     MTM adjustments and settlements on hedges

(0.8)




     Third-party refinery sales(1)

2.4




Operating margin, adjusted

9.4  %










(1) Third-party refinery sales in the month of March reconciliations above represent the total quarterly amount, as this is only recorded in March.

(Убыток)/Доход до налогообложения, Чистый (Убыток)/Доход и (Убыток)/Разводненная Прибыль на акцию, скорректированная


Three Months Ended


Three Months Ended


March 31, 2022


March 31, 2022


Pre-Tax

Income

Net


Loss

(in millions, except per share data)

Loss

Tax

Loss


Per Diluted Share

GAAP

$             (1,200)

$                 260

$                (940)


$                             (1.48)

Adjusted for:






     Restructuring charges

(5)





     Loss on extinguishment of debt

25





     MTM adjustments and settlements on hedges

(4)





     MTM adjustments on investments

148





Non-GAAP

$             (1,037)

$                 253

$                (784)


$                             (1.23)




















Three Months Ended


Three Months Ended


March 31, 2019


March 31, 2019


Pre-Tax

Income

Net


Earnings

(in millions, except per share data)

Income

Tax

Income


Per Diluted Share

GAAP

$                 946

$                (216)

$                 730


$                              1.09

Adjusted for:






     MTM adjustments and settlements on hedges

8





     Equity investment MTM adjustments

(21)





     MTM adjustments on investments

(100)





     Delta Private Jets adjustment

(1)





Non-GAAP

$                 831

$                (193)

$                 639


$                              0.96







Скорректированный Операционный доход и Общий доход На Одну Свободную Пассажирскую милю ("TRASM"), скорректированный 




Three Months Ended


1Q22 vs 1Q19

% Change

(in millions)


March 31, 2022

June 30, 2019

March 31, 2019


Operating revenue

$                         9,348

$                    12,536

$                       10,472



Adjusted for:






     Third-party refinery sales

(1,187)

(40)

(48)



     Delta Private Jets adjustment

(49)

(43)



Operating revenue, adjusted

$                         8,161

$                    12,448

$                       10,381


(21)   %




















Three Months Ended


1Q22 vs 1Q19

% Change



March 31, 2022

June 30, 2019

March 31, 2019


TRASM (cents)

18.04

17.47

16.78



Adjusted for:






     Third-party refinery sales

(2.29)

(0.06)

(0.08)



     Delta Private Jets adjustment

(0.07)

(0.07)



TRASM, adjusted

15.75

17.35

16.63


(5)       %












Month Ended



% Change



March 31, 2022

March 31, 2019




TRASM (cents)

24.94

18.46




Adjusted for:






     Third-party refinery sales(1)

(6.27)

(0.21)




     Delta Private Jets adjustment

(0.09)




TRASM, adjusted

18.68

18.16



3           %









(1) Third-party refinery sales in the month of March reconciliations above represent the total quarterly amount, as this is only recorded in March.

Операционные расходы, скорректированные



Three Months Ended


(in millions)

March 31, 2022

December 31, 2021

March 31, 2019


Operating expense

$                    10,131

$                      9,207

$                      9,452


Adjusted for:





     Restructuring charges

5

16


     Special profit sharing payment

(108)


     MTM adjustments and settlements on hedges

4

11

(8)


     Third-party refinery sales

(1,187)

(1,040)

(48)


     Delta Private Jets adjustment

(42)


Operating expense, adjusted

$                      8,954

$                      8,086

$                      9,354












Свободный Денежный Поток. Мы представляем свободный денежный поток, поскольку руководство считает, что эти показатели полезны инвесторам для оценки способности компании генерировать денежные средства, которые можно использовать для обслуживания долга или общих корпоративных инициатив. Свободный денежный поток определяется как чистые денежные средства от операционной деятельности и чистые денежные средства от инвестиционной деятельности, скорректированные на (i) чистое погашение/приобретение краткосрочных инвестиций, (ii) стратегические инвестиции и связанные с ними и (iii) чистые денежные потоки, связанные с определенными проектами строительства аэропортов и другими. Эти корректировки вносятся по следующим причинам:

Чистое погашение/покупка краткосрочных инвестиций. Чистые выплаты/покупки краткосрочных инвестиций представляют собой чистую деятельность по покупке и продаже инвестиций и ценных бумаг, обращающихся на рынке, за отчетный период, включая прибыли и убытки. Мы адаптируемся к этой деятельности, чтобы дать инвесторам лучшее представление о свободном денежном потоке компании, генерируемом нашей деятельностью.

Стратегические инвестиции и связанные с ними. Определенные денежные потоки, связанные с нашими инвестициями в другие авиакомпании и связанными с ними операциями, включены в нашу инвестиционную деятельность по ОПБУ. Мы приспосабливаемся к этой деятельности, потому что она обеспечивает более значимое сравнение с нашими коллегами из авиационной отрасли.

Чистые денежные потоки, связанные с определенными проектами строительства аэропортов и другими. Денежные потоки, связанные с определенными проектами строительства аэропортов, включены в нашу операционную деятельность и капитальные затраты по ОПБУ. Мы скорректировали эти статьи, поскольку руководство считает, что инвесторы должны быть проинформированы о том, что часть этих капитальных затрат, связанных со строительством аэропортов, либо возмещается третьей стороной, либо финансируется за счет ограниченных денежных средств, специфичных для этих проектов.





Three Months Ended

(in millions)



March 31, 2022

March 31, 2019

Net cash provided by operating activities


$                          1,771

$                          1,942

Net cash used in investing activities


(749)

(1,096)

Adjusted for:




     Net (redemptions)/purchases of short-term investments


(1,120)

(206)

     Strategic investments and related


107

     Net cash flows related to certain airport construction projects and other


188

111

Free cash flow


$                             197

$                             751













Валовые Капитальные Затраты. Мы корректируем капитальные затраты по следующим статьям для определения валовых капитальных затрат по причинам, описанным ниже:

Финансируемые приобретения самолетов. При этом капитальные затраты корректируются с учетом поставок воздушных судов, которые передаются в аренду, в качестве капитальных затрат.  Корректировка основана на их первоначальной договорной цене покупки или справедливой стоимости и дает более четкое представление о нашей инвестиционной деятельности.

Чистые денежные потоки, связанные с определенными проектами строительства аэропортов. Денежные потоки, связанные с определенными проектами строительства аэропортов, включаются в капитальные затраты. Мы скорректировали эти статьи, поскольку руководство считает, что инвесторы должны быть проинформированы о том, что часть этих капитальных затрат на проекты строительства аэропортов либо финансируется за счет ограниченных денежных средств, специфичных для этих проектов, либо возмещается третьей стороной.



Three Months Ended

(in millions)

March 31, 2022

March 31, 2019

Flight equipment, including advance payments

$                          1,276

$                          1,059

Ground property and equipment, including technology

490

301

Adjusted for:



     Financed aircraft acquisitions

243

     Net cash flows related to certain airport construction projects

(201)

(93)

Gross capital expenditures

$                          1,565

$                          1,511









Нетопливная стоимость и Нетопливная Удельная стоимость или Стоимость за милю свободного места ("CASM-Ex")





Three Months Ended


1Q22 vs 1Q19

% Change






March 31, 2022

June 30, 2019

March 31, 2019



CASM (cents)

19.56

14.51

15.14




Adjusted for:







     Restructuring charges

0.01




     Aircraft fuel and related taxes

(4.04)

(3.19)

(3.17)




     Third-party refinery sales

(2.29)

(0.06)

(0.08)




     Profit sharing

(0.72)

(0.35)




     Delta Private Jets adjustment

(0.06)

(0.05)




CASM-Ex

13.24

10.47

11.49


15 %






















Three Months Ended


1Q22 vs 1Q19

% Change


(in millions)



March 31, 2022

December 31, 2021

March 31, 2019



Operating Expense

$                     10,131

$                    9,207

$                       9,452




Adjusted for:







     Restructuring charges

5

16




     Aircraft fuel and related taxes

(2,092)

(1,577)

(1,978)




     Third-party refinery sales

(1,187)

(1,040)

(48)




     Special profit sharing payment

(108)




     Profit sharing

(220)




     Delta Private Jets adjustment

(35)




Non-Fuel Cost

$                       6,858

$                    6,498

$                       7,171


(4) %






















Скорректированный расход топлива и скорректированная средняя цена топлива за галлон








Average Price Per Gallon



Three Months Ended



Three Months Ended



March 31,

December 31,

March 31,



March 31,

December 31,

March 31,

(in millions, except per gallon data)

2022

2021

2019



2022

2021

2019

Total fuel expense

$            2,092

$         1,577

$            1,978



$             2.79

$           2.09

$             2.06

Adjusted for:









     MTM adjustments and settlements on hedges

4

11

(8)



0.01

0.01

(0.01)

     Delta Private Jets adjustment

(7)



(0.01)

Total fuel expense, adjusted

$            2,097

$         1,588

$           1,963



$             2.79

$           2.10

$             2.04






































Fuel expense percent change 2022 compared to 2019:

7%








Скорректированный Чистый Долг. Delta использует скорректированный общий долг, включая аренду воздушных судов, в дополнение к скорректированному долгу и финансовой аренде, для представления оценочных финансовых обязательств. Delta уменьшает скорректированный общий долг на денежные средства, их эквиваленты и краткосрочные инвестиции, а LGA ограничивает денежные средства, что приводит к скорректированному чистому долгу, чтобы представить сумму активов, необходимых для погашения долга. Руководство считает, что этот показатель полезен инвесторам при оценке общего долгового профиля компании.





(in millions)


March 31, 2022

Debt and finance lease obligations


$                                   25,557

Plus: sale-leaseback financing liabilities



2,221

Plus: unamortized discount/(premium) and debt issue cost, net and other


193

Adjusted debt and finance lease obligations


$                                   27,971

Plus: 7x last twelve months' aircraft rent


3,138

Adjusted total debt


$                                   31,109

Less: cash, cash equivalents and short-term investments


(9,955)

Less: LGA restricted cash


(291)

Adjusted net debt


$                                   20,863









(in millions)


March 31, 2019

Debt and finance lease obligations


$                                   10,764

Plus: unamortized discount/(premium) and debt issue cost, net and other


(82)

Adjusted debt and finance lease obligations


$                                   10,683

Plus: 7x last twelve months' aircraft rent


2,809

Adjusted total debt


$                                   13,492

Less: cash, cash equivalents and short-term investments


(1,910)

Less: LGA restricted cash


(1,383)

Adjusted net debt


$                                   10,198





ИСХОДНЫЕ Delta Air Lines

Показать большеПоказать меньше

Источник www.prnewswire.com
Показать переводПоказать оригинал
Новость переведена автоматически
Установите Telegram-бота от сервиса Tradesense, чтобы моментально получать новости с официальных сайтов компаний
Установить Бота

Другие новости компании Delta Air Lines

Новости переведены автоматически

Остальные 37 новостей будут доступны после Регистрации

Попробуйте все возможности сервиса Tradesense

Моментальные уведомления об измемении цен акций
Новости с официальных сайтов компаний
Отчётности компаний
События с FDA, SEC
Прогнозы аналитиков и банков
Регистрация в сервисе
Tradesense доступен на мобильных платформах