Joe VanDette Brings Two Decades of Transformative Marketing Experience to the Company
DULUTH, Ga.--(BUSINESS WIRE)--National Vision Holdings, Inc. (NASDAQ: EYE), announced today that Joe VanDette has joined the company as Chief Marketing Officer, reporting to Chief Executive Officer Reade Fahs. VanDette will be responsible for leading the organization’s Marketing function including strategic brand management, CRM, advertising and media, digital marketing, e-commerce and research/insights.
“Joe is a talented individual with an impressive track record of using data driven customer-centric approaches to drive business expansion,” said Reade Fahs, Chief Executive Officer of National Vision. “We expect he will fit in well with and be an impressive contributor to the National Vision culture. I am pleased to welcome Joe to the National Vision family.”
VanDette brings extensive experience leading marketing efforts for retail chains. He most recently served as Chief Marketing and Digital Officer for Smart & Final, a chain of grocery warehouse stores, where he led business transformation and customer engagement and used data-driven strategies to achieve exponential growth in brand awareness and e-Commerce business. Previously, VanDette held various leadership roles in Marketing, Strategy, and Consumer Analytics for Toys ‘R Us.
“National Vision is doing important work that impacts people’s lives profoundly, and I am thrilled to be part of that,” said Joe VanDette. “I look forward to working with the entire National Vision team to further elevate the brands and advance the mission of helping people see their best to live their best.”
About National Vision Holdings, Inc.
National Vision Holdings, Inc. is the second largest optical retail company in the United States (by sales) with more than 1,200 stores in 44 states and Puerto Rico. With a mission of helping people by making quality eye care and eyewear more affordable and accessible, the company operates five retail brands: America’s Best Contacts & Eyeglasses, Eyeglass World, Vision Centers inside select Walmart stores, and Vista Opticals inside select Fred Meyer stores and on select military bases, and several e-commerce websites, offering a variety of products and services for customers’ eye care needs. For more information, please visit www.nationalvision.com.
Джо Вандетт Привносит в Компанию Двадцатилетний преобразующий маркетинговый опыт
ДУЛУТ, Джорджия. - (ДЕЛОВАЯ ПЕРЕПИСКА) -National Vision Holdings, Inc. (NASDAQ: EYE), объявила сегодня, что Джо Вандетт присоединился к компании в качестве директора по маркетингу, подчиняясь генеральному директору Риду Фахсу. Вандетт будет отвечать за руководство маркетинговой функцией организации, включая стратегическое управление брендом, CRM, рекламу и МЕДИА, цифровой маркетинг, электронную коммерцию и исследования / аналитику.
“Джо - талантливый человек с впечатляющим опытом использования ориентированных на клиента подходов, основанных на данных, для стимулирования расширения бизнеса”, - сказал Рид Фахс, главный исполнительный директор National Vision. “Мы ожидаем, что он хорошо впишется в национальную культуру видения и внесет значительный вклад в нее. Я рад приветствовать Джо в семье National Vision”.
Вандетт обладает обширным опытом руководства маркетинговой деятельностью для розничных сетей. Совсем недавно он занимал должность директора по маркетингу и цифровым технологиям Smart & Final, сети продуктовых складов, где руководил трансформацией бизнеса и привлечением клиентов, а также использовал стратегии, основанные на данных, для достижения экспоненциального роста узнаваемости бренда и бизнеса электронной коммерции. Ранее Вандетт занимал различные руководящие должности в области маркетинга, стратегии и потребительской аналитики в Toys ‘R Us.
“National Vision выполняет важную работу, которая оказывает глубокое влияние на жизнь людей, и я очень рад быть частью этого”, - сказал Джо Вандетт. “Я с нетерпением жду совместной работы со всей командой National Vision для дальнейшего продвижения брендов и продвижения миссии помогать людям видеть их лучше, чтобы жить наилучшим образом”.
О компании National Vision Holdings, Inc.
National Vision Holdings, Inc. - вторая по величине оптическая розничная компания в Соединенных Штатах (по объему продаж) с более чем 1200 магазинами в 44 штатах и Пуэрто-Рико. С миссией помогать людям, делая качественную офтальмологию и очки более доступными и доступными, компания управляет пятью розничными брендами: America's Best Contacts & Eyeglasses, Eyeglass World, Центрами зрения в избранных магазинах Walmart и Vista Opticals в избранных магазинах Fred Meyer и на избранных военных базах, а также несколькими электроннымикоммерческие веб-сайты, предлагающие разнообразные продукты и услуги для удовлетворения потребностей клиентов в уходе за глазами. Для получения дополнительной информации, пожалуйста, посетите www.nationalvision.com .
Показать большеПоказать меньше