MINNEAPOLIS--(BUSINESS WIRE)--General Mills (NYSE: GIS) today announced it has completed the sale of its Helper main meals and Suddenly Salad side dishes businesses to Eagle Family Foods Group in a cash transaction valued at approximately $610 million.
Eagle Foods, a portfolio company of Kelso & Company, is a leading producer and marketer of canned sweetened condensed milk, evaporated milk products, and retail snack foods, distributed through U.S. retail channels, foodservice and export, U.S. military, and private label channels.
Net sales for the Helper and Suddenly Salad businesses totaled approximately $235 million in fiscal 2021. General Mills included the impact of this transaction in its Fiscal 2023 guidance issued in its fourth-quarter and full-year fiscal 2022 earnings press release on June 29, 2022.
About General Mills
General Mills makes food the world loves. The company is guided by its Accelerate strategy to drive shareholder value by boldly building its brands, relentlessly innovating, unleashing its scale and standing for good. Its portfolio of beloved brands includes household names such as Cheerios, Nature Valley, Blue Buffalo, Häagen-Dazs, Old El Paso, Pillsbury, Betty Crocker, Yoplait, Annie’s, Wanchai Ferry, Yoki and more. Headquartered in Minneapolis, Minnesota, USA, General Mills generated fiscal 2022 net sales of U.S. $19.0 billion. In addition, the company’s share of non-consolidated joint venture net sales totaled U.S. $1.1 billion.
МИННЕАПОЛИС --(BUSINESS WIRE)--General Mills (NYSE: GIS) сегодня объявила о завершении продажи своих вспомогательных основных блюд и гарниров к салатам Eagle Family Foods Group в рамках сделки с наличными на сумму около 610 миллионов долларов.
Eagle Foods, портфельная компания Kelso & Company, является ведущим производителем и продавцом консервированного сгущенного молока с сахаром, сгущенных молочных продуктов и закусок для розничной торговли, распространяемых по каналам розничной торговли в США, общественного питания и экспорта, военных США и частных торговых марок. Каналы.
Чистый объем продаж компаний Helper и Suddenly Salad в 2021 финансовом году составил около 235 миллионов долларов. General Mills включил влияние этой транзакции в свое руководство по 2023 финансовому году, опубликованное в пресс-релизе о доходах за четвертый квартал и за весь 2022 финансовый год 29 июня 2022 года.
О General Mills
General Mills готовит еду, которую любит весь мир. Компания руководствуется своей стратегией Accelerate, направленной на повышение акционерной стоимости путем смелого создания своих брендов, неустанных инноваций, расширения масштабов и отстаивания добра. В портфолио ее любимых брендов входят такие известные бренды, как Cheerios, Nature Valley, Blue Buffalo, Häagen-Dazs, Old El Paso, Pillsbury, Betty Crocker, Yoplait, Annie's, Wanchai Ferry, Yoki и другие. Компания General Mills со штаб-квартирой в Миннеаполисе, штат Миннесота, США, обеспечила чистый объем продаж в 2022 финансовом году в размере 19,0 млрд долларов США. Кроме того, доля компании в чистых продажах неконсолидированного совместного предприятия составила 1,1 миллиарда долларов США.
Показать большеПоказать меньше