WINSTON-SALEM, N.C.--(BUSINESS WIRE)--HanesBrands (NYSE: HBI), a global leader in iconic apparel brands, today announced that Vanessa LeFebvre has been named president of global activewear.
In this role, LeFebvre will drive growth in the global Champion brand with a focus on innovation, key markets and new channels.
“I’m thrilled to add Vanessa to our outstanding leadership team as we continue to execute our Full Potential plan,” said Steve Bratspies, CEO of HanesBrands. “Vanessa’s extensive experience, leadership, energy and tenacious desire to win will enable us to build on Champion’s strong momentum and drive long-term global growth.”
LeFebvre has an extensive background in the activewear category, merchandising, e-commerce and retail. She joins HanesBrands from Adidas, where she was senior vice president, commercial, North America, with responsibility for e-commerce, retail stores and wholesale. At Adidas, LeFebvre was responsible for delivering significant growth and profit improvement in North America.
Prior to joining Adidas in 2019, LeFebvre served as President of Lord and Taylor. Earlier in her career, LeFebvre held senior leadership positions and merchandising roles at Stitch Fix, Macy’s, Daffy’s and T.J. Maxx.
“This is an exciting time to join HanesBrands,” said LeFebvre. “The company has iconic brands and a passionate team. I look forward to helping consumers around the world ‘Be Your Own Champion’ as we take the company’s activewear business to the next level.”
HanesBrands (NYSE: HBI) makes everyday apparel that is known and loved by consumers around the world for comfort, quality and value. Among the company’s iconic brands are Hanes, the leading basic apparel brand in the United States; Champion, an innovator at the intersection of lifestyle and athletic apparel; and Bonds, which is setting new standards for design and sustainability. HBI employs 59,000 associates in 33 countries and has built a strong reputation for workplace quality and ethical business practices. The company, a longtime leader in sustainability, has set aggressive 2030 goals to improve the lives of people, protect the planet and produce sustainable products. HBI is building on its unmatched strengths to unlock its #FullPotential and deliver long-term growth that benefits all of its stakeholders.
УИНСТОН-СЕЙЛЕМ, Северная Каролина --(BUSINESS WIRE)--Hanesbrands (NYSE: HBI), мировой лидер в производстве культовых брендов одежды, сегодня объявила, что Ванесса Лефевр назначена президентом global activewear.
В этой роли Лефевр будет стимулировать рост бренда global Champion, уделяя особое внимание инновациям, ключевым рынкам и новым каналам.
“Я очень рад добавить Ванессу в нашу выдающуюся руководящую команду, поскольку мы продолжаем полностью реализовывать наш план”, - сказал Стив Братспис, генеральный директор Hanesbrands. “Обширный опыт Ванессы, ее лидерство, энергия и упорное желание побеждать позволят нам развить сильный импульс Champion и стимулировать долгосрочный глобальный рост”.
Лефевр имеет обширный опыт работы в категории спортивной одежды, мерчандайзинга, электронной коммерции и розничной торговли. Она присоединилась к Hanesbrands из Adidas, где была старшим вице-президентом по коммерции в Северной Америке, отвечала за электронную коммерцию, розничные магазины и оптовую торговлю. В Adidas Лефевр отвечал за обеспечение значительного роста и увеличения прибыли в Северной Америке.
До прихода в Adidas в 2019 году Лефевр занимал пост президента Lord and Taylor. Ранее в своей карьере Лефевр занимала руководящие должности и занималась мерчендайзингом в Stitch Fix, Macy's, Daffy's и T.J. Maxx.
“Это захватывающее время для присоединения к Hanesbrands”, - сказал Лефевр. “У компании есть культовые бренды и увлеченная команда. Я с нетерпением жду возможности помочь потребителям по всему миру ”Стать вашим собственным чемпионом", поскольку мы выводим бизнес компании по производству спортивной одежды на новый уровень ".
Hanesbrands (NYSE: HBI) производит повседневную одежду, которую знают и любят потребители по всему миру за комфорт, качество и ценность. Среди знаковых брендов компании - Hanes, ведущий бренд базовой одежды в Соединенных Штатах; Champion, новатор на стыке стиля жизни и спортивной одежды; и Bonds, который устанавливает новые стандарты дизайна и экологичности. В HBI работают 59 000 сотрудников в 33 странах, и компания завоевала прочную репутацию благодаря качеству рабочих мест и этичным деловым практикам. Компания, давний лидер в области устойчивого развития, поставила перед собой амбициозные цели на период до 2030 года по улучшению жизни людей, защите планеты и производству экологически чистых продуктов. HBI использует свои непревзойденные сильные стороны, чтобы полностью раскрыть свой потенциал и обеспечить долгосрочный рост, который принесет пользу всем заинтересованным сторонам.
Показать большеПоказать меньше