Pic

Huntington Ingalls Industries, Inc.

$HII
$196.73
Капитализция: $9.1B
Показать больше информации о компании

О компании

Huntington Ingalls Industries, Inc. является крупнейшей американской военной судостроительной компанией и поставщиком профессиональных услуг для партнеров в правительстве и промышленности. За более чем одно столетие подразделение Ingalls Shipbuilding («Ingalls») в показать больше
Миссисипи и Newport News Shipbuilding («Newport News») в Виргинии построили больше судов в большем количестве классов судов, чем любая другая военная судостроительная компания в США. Подразделение технических решений, созданное в четвертом квартале 2016 года, предоставляет широкий спектр услуг для государственного, энергетического и нефтегазового рынков. Эмитент, в основном, ведет бизнес с правительством США, прежде всего, с Министерством обороны. Будучи генподрядчиком, главным субподрядчиком, членом команды или партнером, Huntington Ingalls Industries участвует во многих высокоприоритетных оборонных технологических программах США. Подразделение Ingalls осуществляет проектирование, строительство, ремонт и обслуживание неядерных судов. Подразделение Newport News осуществляет проектирование, строительство, капитальный ремонт, заправку, ремонт и обслуживание ядерных судов. Также компания предлагает широкий спектр профессиональных услуг, в том числе поддержку флота, решения для комплексных задач, услуги в ядерной, экологической и нефтегазовой сферах в рамках Подразделения технических решений.
Huntington Ingalls Industries, Inc. engages in designing, building, overhauling, and repairing military ships in the United States. It operates through three segments: Ingalls Shipbuilding, Newport News Shipbuilding, and Technical Solutions. The company is involved in the design and construction of non-nuclear ships comprising amphibious assault ships expeditionary warfare ships surface combatants and national security cutters for the U.S. Navy and U.S. Coast Guard. It also provides nuclear-powered ships, such as aircraft carriers and submarines, as well as refueling and overhaul, and inactivation services. In addition, the company offers naval nuclear support services, including fleet services comprising design, construction, maintenance, and disposal activities for in service U.S. Navy nuclear ships and maintenance services on nuclear reactor prototypes. Further, it provides life-cycle sustainment services, high-end information technology solutions, mission-based solutions, nuclear management and operations and environmental management services, defense and federal solutions, and unmanned systems. Huntington Ingalls Industries, Inc. was founded in 1886 and is headquartered in Newport News, Virginia.
Перевод автоматический

показать меньше

Отчетность

03.11.2021, 23:08 EPS за 3 квартал составил ХХ, консенсус YY

04.08.2021, 23:12 Прибыль на акцию за 2 квартал XX, консенсус-прогноз YY
Квартальная отчетность будет доступна после Регистрации

Прогнозы аналитиков

Аналитик Аарон Кесслер поддерживает с сильной покупкой и снижает целевую цену со xxx до yyy долларов.

25.10.2021, 16:02 Аналитик Berenberg Сунил Райгопал инициирует освещение на GoDaddy с рейтингом «Покупать» и объявляет целевую цену в xxx долларов.
Прогнозы аналитиков будут доступны после Регистрации

HII Reports First Quarter 2022 Results

HII сообщает результаты за первый квартал 2022 года

5 мая 2022 г.
  • Revenues were $2.6 billion in the quarter
  • Net earnings of $140 million, $3.50 diluted earnings per share
  • Delivered Virginia-class submarine Montana (SSN 794)
  • Delivered amphibious transport dock Fort Lauderdale (LPD 28)
  • Company reaffirms FY22 revenue, margin and free cash flow1 guidance

NEWPORT NEWS, Va., May 05, 2022 (GLOBE NEWSWIRE) -- HII (NYSE:HII) reported first quarter 2022 revenues of $2.6 billion, up 13.1% from the first quarter of 2021, primarily driven by revenue attributable to the acquisition of Alion Science and Technology (Alion) in the third quarter of 2021.

Operating income in the first quarter of 2022 was $138 million and operating margin was 5.4%, compared to $147 million and 6.5%, respectively, in the first quarter of 2021. The decreases in operating income and operating margin were primarily driven by lower segment operating income1, partially offset by more favorable non-current state income taxes and operating FAS/CAS adjustment compared to the prior year.

Segment operating income1 in the first quarter of 2022 was $176 million and segment operating margin1 was 6.8%, compared to $191 million and 8.4%, respectively, in the first quarter of 2021. The decreases in segment operating income1 and segment operating margin1 were primarily driven by lower risk retirement at Newport News Shipbuilding compared to the prior year.

Net earnings in the quarter were $140 million, compared to $148 million in the first quarter of 2021. Diluted earnings per share in the quarter was $3.50, compared to $3.68 in the first quarter of 2021.

Net cash used in operating activities in the quarter was $83 million and free cash flow1 was negative $126 million, compared to cash provided by operating activities of $43 million and free cash flow1 of negative $16 million in the first quarter of 2021.

New contract awards in the first quarter of 2022 were approximately $2.0 billion, bringing total backlog to approximately $47.9 billion as of March 31, 2022.

“We are pleased with another quarter of consistent program execution and results that were slightly ahead of our initial expectations as we continue to navigate through a challenging operational environment,” said Chris Kastner, HII’s president and CEO. "We believe HII is well positioned for long-term value creation with very strong shipbuilding backlog and demand signals, as well as a highly capable Mission Technologies division that has been strategically shaped to address our customers most pressing needs."

1Non-GAAP measures. See Exhibit B for definitions and reconciliations. Reconciliations of forward-looking GAAP and non-GAAP measures are not provided because we are unable to provide such reconciliations without unreasonable effort due to the uncertainty and inherent difficulty of predicting the future occurrence and financial impact of certain elements of GAAP and non-GAAP measures.

Results of Operations

  Three Months Ended  
  March 31  
($ in millions, except per share amounts)  2022  2021 $ Change% Change
Sales and service revenues $2,576 $2,278 $298 13.1%
Operating income  138  147  (9)(6.1)%
Operating margin %  5.4% 6.5% (110) bps
Segment operating income1  176  191  (15)(7.9)%
Segment operating margin %1  6.8% 8.4% (155) bps
Net earnings  140  148  (8)(5.4)%
Diluted earnings per share $3.50 $3.68 $(0.18)(4.9)%
1 Non-GAAP measures that exclude non-segment factors affecting operating income. See Exhibit B for definitions and reconciliations.

Segment Operating Results

Ingalls Shipbuilding

  Three Months Ended   
  March 31   
($ in millions)  2022  2021 $ Change% Change 
Revenues $631 $649 $(18)(2.8)%
Segment operating income1  86  91  (5)(5.5)%
Segment operating margin %1  13.6% 14.0% (39) bps
1 Non-GAAP measures. See Exhibit B for definitions and reconciliations. 

Ingalls Shipbuilding revenues for the first quarter of 2022 were $631 million, a decrease of $18 million, or 2.8%, from the same period in 2021, primarily driven by lower revenues in the Arleigh Burke-class guided missile destroyer (DDG) program, partially offset by higher revenues in amphibious assault ships. DDG program revenues decreased due to lower volumes on Jeremiah Denton (DDG 129), George M. Neal (DDG 131) and Frank E. Petersen Jr. (DDG 121), partially offset by higher volume on Sam Nunn (DDG 133). Revenues on amphibious assault ships increased due to higher volumes on LHA 9 (unnamed) and amphibious assault ship planning yard services, partially offset by lower volumes on Bougainville (LHA 8).

Ingalls Shipbuilding segment operating income1 for the first quarter of 2022 was $86 million, a decrease of $5 million from the same period in 2021. Segment operating margin1 in the first quarter of 2022 was 13.6%, compared to 14.0% in the same period last year. The decrease in segment operating margin1 was primarily driven by lower risk retirement on amphibious assault ship Bougainville (LHA 8) and guided missile destroyer Jack H. Lucas (DDG 125), partially offset by higher risk retirement on amphibious transport dock Fort Lauderdale (LPD 28) following its delivery.

Key Ingalls Shipbuilding milestones for the quarter:

  • Delivered amphibious transport dock Fort Lauderdale (LPD 28)
  • Launched amphibious transport dock Richard M. McCool Jr. (LPD 29)
  • Authenticated keel of amphibious transport dock Harrisburg (LPD 30)
  • Christened guided missile destroyer Jack H. Lucas (DDG 125)
  • Authenticated keel of guided missile destroyer Ted Stevens (DDG 128)

1Non-GAAP measures. See Exhibit B for definitions and reconciliations.

Newport News Shipbuilding

  Three Months Ended   
  March 31   
($ in millions)  2022  2021 $ Change% Change 
Revenues $1,390 $1,407 $(17)(1.2)%
Segment operating income1  81  93  (12)(12.9)%
Segment operating margin %1  5.8% 6.6% (78) bps
1 Non-GAAP measures. See Exhibit B for definitions and reconciliations. 

Newport News Shipbuilding revenues for the first quarter of 2022 were $1.4 billion, a decrease of $17 million, or 1.2%, from the same period in 2021, primarily driven by lower revenues in aircraft carriers and naval nuclear support services, partially offset by higher revenues in submarines. Aircraft carrier revenues decreased primarily as a result of lower volumes on the refueling and complex overhaul (RCOH) of USS George Washington (CVN 73), the construction of John F. Kennedy (CVN 79) and USS Gerald R. Ford (CVN 78), partially offset by higher volume on the RCOH of USS John C. Stennis (CVN 74). Naval nuclear support service revenues decreased primarily as a result of lower volumes in submarine fleet support services and facility maintenance services, partially offset by higher volumes in carrier fleet support services. Submarine revenues increased due to higher volumes on the Columbia-class submarine program and Block V boats of the Virginia-class submarine (VCS) program, partially offset by lower volumes on Block IV boats of the VCS program.

Newport News Shipbuilding segment operating income1 for the first quarter of 2022 was $81 million, a decrease of $12 million from the same period in 2021. Segment operating margin1 in the first quarter of 2022 was 5.8%, compared to 6.6% in the same period last year. The decreases were primarily due to lower risk retirement on the VCS program, partially offset by higher risk retirement on USS Gerald R. Ford (CVN 78).

Key Newport News Shipbuilding milestones for the quarter:

  • Delivered Virginia-class submarine Montana (SSN 794)
  • Re-delivered USS Helena (SSN 725)
  • Completed inaugural maintenance and modernization period of USS Gerald R. Ford (CVN 78)
  • Reached approximate 95% completion of the RCOH of USS George Washington (CVN 73)
  • Reached approximate 25% completion of the RCOH of USS John C. Stennis (CVN 74)
  • Reached approximate 83% completion of John F. Kennedy (CVN 79)
  • Reached 5-year labor agreement with United Steelworkers

Mission Technologies

  Three Months Ended   
  March 31   
($ in millions)  2022  2021 $ Change
% Change
Revenues $590 $259 $331 127.8%
Segment operating income1  9  7 2 28.6%
Segment operating margin %1  1.5% 2.7%  (118) bps
1 Non-GAAP measures. See Exhibit B for definitions and reconciliations.      

Mission Technologies (formerly "Technical Solutions") revenues for the first quarter of 2022 were $590 million, an increase of $331 million from the same period in 2021. The increase was primarily due to higher volumes in DFS attributable to the acquisition of Alion in the third quarter of 2021, partially offset by the divestiture of our oil and gas business and contribution of our San Diego Shipyard to a joint venture in the first quarter of 2021, as well as lower volumes in Fleet Sustainment.

1Non-GAAP measures. See Exhibit B for definitions and reconciliations.

Mission Technologies segment operating income1 for the first quarter of 2022 was $9 million, compared to $7 million in the first quarter of 2021. Segment operating margin1 in the first quarter of 2022 was 1.5%, compared to 2.7% in the same period last year. The decrease in segment operating margin1 was primarily driven by approximately $24 million of amortization of Alion related purchased intangible assets. Mission Technologies EBITDA margin1 in the first quarter of 2022 was 7.3%.

Key Mission Technologies milestones for the quarter:

  • REMUS 300 was selected as U.S. Navy’s next generation small UUV (SUUV) program of record
  • Completed the first contractor-owned, contractor-operated air combat training mission with the U.S. Air Force in Europe
  • Launched Odyssey, a suite of advanced autonomy solutions, and demonstrated successful integration with third party autonomy products

1Non-GAAP measures. See Exhibit B for definitions and reconciliations.

2022 Financial Outlook1

  • Reaffirming revenue, margin and free cash flow2 guidance, updating FY22 pension expectations
  • Expect FY22 shipbuilding revenue2 between $8.2 and $8.5 billion; expect shipbuilding operating margin2 between 8.0% and 8.1%
  • Expect FY22 Mission Technologies revenue of approximately $2.6 billion, segment operating margin2 of approximately 2.5%; and expect Mission Technologies EBITDA margin2 of between 8.0% and 8.5%
  • Expect FY22 free cash flow2 of between $300 and $350 million3
  • Expect cumulative FY20-FY24 free cash flow2 of approximately $3.2 billion3
  • Updated FY22 pension expectations following ratification of labor agreement
  Prior
Outlook
 Current
Outlook
Shipbuilding Revenue2 $8.2B - $8.5B $8.2B - $8.5B
Shipbuilding Operating Margin2 8.0% - 8.1% 8.0% - 8.1%
Mission Technologies Revenue ~$2.6B ~$2.6B
Mission Technologies Segment Operating Margin2 ~2.5% ~2.5%
Mission Technologies EBITDA Margin2 8.0% - 8.5% 8.0% - 8.5%
     
Operating FAS/CAS Adjustment ($142M) ($143M)
Non-current State Income Tax Expense ($5M) ($5M)
Interest Expense ($102M) ($102M)
Non-operating Retirement Benefit $294M $273M
Effective Tax Rate ~21% ~21%
     
Depreciation & Amortization $365M $365M
Capital Expenditures 2.5% - 3.0%
of Sales
 2.5% - 3.0%
of Sales
Free Cash Flow2,3 $300M - $350M $300M - $350M

1The financial outlook, expectations and other forward looking statements provided by the company for 2022 and beyond reflect the company's judgment based on the information available at the time of this release.2 Non-GAAP measures. See Exhibit B for definitions. Reconciliations of forward–looking GAAP and non–GAAP measures are not provided because we are unable to provide such reconciliations without unreasonable effort due to the uncertainty and inherent difficulty of predicting the future occurrence and financial impact of certain elements of GAAP and non-GAAP measures.3 Free cash flow outlook assumes the legislation requiring capitalization of R&D expenditures for tax purposes is deferred. See Exhibit B for additional information.

About Huntington Ingalls Industries

HII is an all-domain defense and technologies partner, recognized worldwide as America’s largest shipbuilder. With a 135-year history of trusted partnerships in advancing U.S. national security, HII delivers critical capabilities ranging from the most powerful and survivable naval ships ever built, to unmanned systems, ISR and AI/ML analytics. HII leads the industry in mission-driven solutions that support and enable an all-domain force. Headquartered in Virginia, HII’s skilled workforce is 44,000 strong. For more information, please visit www.HII.com.

Conference Call Information

Huntington Ingalls Industries will webcast its earnings conference call at 9 a.m. Eastern time today. A live audio broadcast of the conference call and supplemental presentation will be available on the investor relations page of the company’s website: www.HII.com. A telephone replay of the conference call will be available from noon today through Thursday, May 12 by calling (866) 813-9403 or (929) 458-6194 and using access code 415160.

Cautionary Statement Regarding Forward-Looking Statements

Statements in this release, other than statements of historical fact, constitute “forward-looking statements” within the meaning of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995. You can generally identify forward-looking statements by words such as "may," "will," "should," "expects," "intends," "plans," "anticipates," "believes," "estimates," "predicts," "potential," "continue," and similar words or phrases or the negative of these words or phrases. These statements relate to future events or our future financial performance and involve known and unknown risks, uncertainties, and other factors that may cause our actual results, levels of activity, performance, or achievements to be materially different from any future results, levels of activity, performance, or achievements expressed or implied by these forward-looking statements. Although we believe the expectations reflected in the forward-looking statements are reasonable when made, we cannot guarantee future results, levels of activity, performance, or achievements. There are a number of important factors that could cause our actual results to differ materially from the results anticipated by our forward-looking statements, which include, but are not limited to: changes in government and customer priorities and requirements (including government budgetary constraints, shifts in defense spending, and changes in customer short-range and long-range plans); our ability to estimate our future contract costs and perform our contracts effectively; changes in procurement processes and government regulations and our ability to comply with such requirements; our ability to deliver our products and services at an affordable life cycle cost and compete within our markets; natural and environmental disasters and political instability; our ability to execute our strategic plan, including with respect to share repurchases, dividends, capital expenditures and strategic acquisitions; adverse economic conditions in the United States and globally; health epidemics, pandemics and similar outbreaks, including the COVID-19 pandemic, and the impacts of vaccination mandates on our workforce; disruptions impacting the global supply, including those attributable to the ongoing COVID-19 pandemic and the ongoing conflict between Russia and Ukraine; our ability to effectively integrate the operations of Alion Science and Technology into our business; changes in key estimates and assumptions regarding our pension and retiree health care costs; security threats, including cyber security threats, and related disruptions; and other risk factors discussed in our filings with the U.S. Securities and Exchange Commission. There may be other risks and uncertainties that we are unable to predict at this time or that we currently do not expect to have a material adverse effect on our business, and we undertake no obligation to update any forward-looking statements. You should not place undue reliance on any forward-looking statements that we may make. This release also contains non-GAAP financial measures and includes a GAAP reconciliation of these financial measures. Non-GAAP financial measures should not be construed as being more important than comparable GAAP measures.

Exhibit A: Financial Statements

HUNTINGTON INGALLS INDUSTRIES, INC.CONDENSED CONSOLIDATED STATEMENTS OF OPERATIONS AND COMPREHENSIVE INCOME (UNAUDITED)

  Three Months Ended
March 31
(in millions, except per share amounts)  2022   2021 
Sales and service revenues    
Product sales $1,724  $1,721 
Service revenues  852   557 
Sales and service revenues  2,576   2,278 
Cost of sales and service revenues    
Cost of product sales  1,468   1,454 
Cost of service revenues  759   482 
Income from operating investments, net  7   8 
Other income and gains (losses), net  (1)  3 
General and administrative expenses  217   206 
Operating income  138   147 
Other income (expense)    
Interest expense  (26)  (21)
Non-operating retirement benefit  71   46 
Other, net  (7)  1 
Earnings before income taxes  176   173 
Federal and foreign income tax expense  36   25 
Net earnings $140  $148 
     
Basic earnings per share $3.50  $3.68 
Weighted-average common shares outstanding  40.0   40.2 
     
Diluted earnings per share $3.50  $3.68 
Weighted-average diluted shares outstanding  40.0   40.2 
     
Dividends declared per share $1.18  $1.14 
     
Net earnings from above $140  $148 
Other comprehensive income    
Change in unamortized benefit plan costs  (86)  29 
Other     2 
Tax benefit (expense) for items of other comprehensive income  22   (7)
Other comprehensive (loss) income, net of tax  (64)  24 
Comprehensive income $76  $172 

HUNTINGTON INGALLS INDUSTRIES, INC.CONDENSED CONSOLIDATED STATEMENTS OF FINANCIAL POSITION (UNAUDITED)

($ in millions) March 31,
2022
 December 31
2021
Assets    
Current Assets    
Cash and cash equivalents $330  $627 
Accounts receivable, net of allowance for doubtful accounts of $2 million as of 2022 and $9 million as of 2021  671   433 
Contract assets  1,349   1,310 
Inventoried costs, net  188   161 
Income taxes receivable  171   209 
Prepaid expenses and other current assets  77   50 
Total current assets  2,786   2,790 
Property, Plant, and Equipment, net of accumulated depreciation of $2,193 million as of 2022 and $2,149 million as of 2021  3,094   3,107 
Other Assets    
Operating lease assets  235   241 
Goodwill  2,628   2,628 
Other intangible assets, net of accumulated amortization of $776 million as of 2022 and $741 million as of 2021  1,124   1,159 
Pension plan assets  275   281 
Miscellaneous other assets  415   421 
Total other assets  4,677   4,730 
Total assets $10,557  $10,627 

HUNTINGTON INGALLS INDUSTRIES, INC.CONDENSED CONSOLIDATED STATEMENTS OF FINANCIAL POSITION (UNAUDITED) (continued)

($ in millions) March 31,
2022
 December 31
2021
Liabilities and Stockholders' Equity    
Current Liabilities    
Trade accounts payable $544  $603 
Accrued employees’ compensation  336   361 
Current portion of postretirement plan liabilities  137   137 
Current portion of workers’ compensation liabilities  254   252 
Contract liabilities  685   651 
Other current liabilities  465   423 
Total current liabilities  2,421   2,427 
Long-term debt  3,200   3,298 
Pension plan liabilities  398   351 
Other postretirement plan liabilities  365   368 
Workers’ compensation liabilities  509   506 
Long-term operating lease liabilities  189   194 
Deferred tax liabilities  293   313 
Other long-term liabilities  360   362 
Total liabilities  7,735   7,819 
Commitments and Contingencies    
Stockholders’ Equity    
Common stock, $0.01 par value; 150 million shares authorized; 53.5 million shares issued and 40.1 million shares outstanding as of March 31, 2022, and 53.4 million shares issued and 40.0 million shares outstanding as of December 31, 2021  1   1 
Additional paid-in capital  1,995   1,998 
Retained earnings  3,982   3,891 
Treasury stock  (2,169)  (2,159)
Accumulated other comprehensive loss  (987)  (923)
Total stockholders’ equity  2,822   2,808 
Total liabilities and stockholders’ equity $10,557  $10,627 

HUNTINGTON INGALLS INDUSTRIES, INC.CONDENSED CONSOLIDATED STATEMENTS OF CASH FLOWS (UNAUDITED)

 Three Months Ended
March 31
($ in millions) 2022   2021 
Operating Activities   
Net earnings$140  $148 
Adjustments to reconcile to net cash provided by (used in) operating activities   
Depreciation 52   52 
Amortization of purchased intangibles 35   13 
Amortization of debt issuance costs 2   2 
Provision for doubtful accounts (7)   
Stock-based compensation 9   9 
Deferred income taxes 2   31 
Gain on disposition of business    (3)
Loss (gain) on investments in marketable securities 9   (4)
Change in   
Accounts receivable (231)  (10)
Contract assets (39)  (239)
Inventoried costs (27)  (5)
Prepaid expenses and other assets 7   (6)
Accounts payable and accruals    116 
Retiree benefits (34)  (65)
Other non-cash transactions, net (1)  4 
Net cash (used in) provided by operating activities (83)  43 
Investing Activities   
Capital expenditures
   
Capital expenditure additions
 (43)  (60)
Grant proceeds for capital expenditures
    1 
Investment in affiliates    (12)
Proceeds from disposition of business    25 
Net cash used in investing activities (43)  (46)

HUNTINGTON INGALLS INDUSTRIES, INC.CONDENSED CONSOLIDATED STATEMENTS OF CASH FLOWS (UNAUDITED) (continued)

 Three Months Ended
March 31
($ in millions) 2022   2021 
Financing Activities   
Repayment of long-term debt (100)   
Dividends paid (47)  (46)
Repurchases of common stock (10)  (49)
Employee taxes on certain share-based payment arrangements (14)  (7)
Net cash used in financing activities (171)  (102)
Change in cash and cash equivalents (297)  (105)
Cash and cash equivalents, beginning of period 627   512 
Cash and cash equivalents, end of period$330  $407 
Supplemental Cash Flow Disclosure   
Cash paid for income taxes (net of refunds)$  $(42)
Cash paid for interest$11  $1 
Non-Cash Investing and Financing Activities   
Capital expenditures accrued in accounts payable$1  $12 
Accrued repurchases of common stock$  $1 

Exhibit B: Non-GAAP Measures Definitions & Reconciliations

We make reference to “segment operating income,” “segment operating margin,” “shipbuilding revenue,” “shipbuilding operating margin,” “Mission Technologies EBITDA margin” and “free cash flow.”

We internally manage our operations by reference to segment operating income and segment operating margin, which are not recognized measures under GAAP. When analyzing our operating performance, investors should use segment operating income and segment operating margin in addition to, and not as alternatives for, operating income and operating margin or any other performance measure presented in accordance with GAAP. They are measures that we use to evaluate our core operating performance. We believe that segment operating income and segment operating margin reflect an additional way of viewing aspects of our operations that, when viewed with our GAAP results, provide a more complete understanding of factors and trends affecting our business. We believe these measures are used by investors and are a useful indicator to measure our performance. Because not all companies use identical calculations, our presentation of segment operating income and segment operating margin may not be comparable to similarly titled measures of other companies.

Shipbuilding revenue, shipbuilding operating margin and Mission Technologies EBITDA margin are not measures recognized under GAAP. They are measures that we use to evaluate our core operating performance. When analyzing our operating performance, investors should use shipbuilding revenue, shipbuilding operating margin and Mission Technologies EBITDA margin in addition to, and not as alternatives for, operating income and operating margin or any other performance measure presented in accordance with GAAP. We believe that shipbuilding revenue, shipbuilding operating margin and Mission Technologies EBITDA margin reflect an additional way of viewing aspects of our operations that, when viewed with our GAAP results, provide a more complete understanding of factors and trends affecting our business. We believe these measures are used by investors and are a useful indicator to measure our performance.

Free cash flow is not a measure recognized under GAAP. Free cash flow has limitations as an analytical tool and should not be considered in isolation from, or as a substitute for net earnings as a measure of our performance or net cash provided or used by operating activities as a measure of our liquidity. We believe free cash flow is an important measure for our investors because it provides them insight into our current and period-to-period performance and our ability to generate cash from continuing operations. We also use free cash flow as a key operating metric in assessing the performance of our business and as a key performance measure in evaluating management performance and determining incentive compensation. Free cash flow may not be comparable to similarly titled measures of other companies.

A provision of the Tax Cuts and Jobs Act of 2017 went into effect on Jan. 1, 2022 that requires companies to capitalize and amortize research and development costs over five years rather than deducting such costs in the year incurred for tax purposes. Unless the provision is deferred, modified, or repealed, we currently estimate that this change could have a $100 million impact on our free cash flow guidance for 2022, which currently assumes the legislation will be deferred, modified or repealed. Unless the provision is deferred, modified, or repealed, we currently estimate that this change could have a $250 million impact on our free cash flow guidance for 2022 through 2024, which currently assumes the legislation will be deferred, modified or repealed.

Reconciliations of forward-looking GAAP and non-GAAP measures are not provided because we are unable to provide such reconciliations without unreasonable effort due to the uncertainty and inherent difficulty of predicting the future occurrence and financial impact of certain elements of GAAP and non-GAAP measures.

Segment operating income is defined as operating income for the relevant segment(s) before the Operating FAS/CAS Adjustment and non-current state income taxes.

Segment operating margin is defined as segment operating income as a percentage of sales and service revenues.

Shipbuilding revenue is defined as the combined sales and service revenues from our Newport News Shipbuilding segment and Ingalls Shipbuilding segment.

Shipbuilding operating margin is defined as the combined segment operating income of our Newport News Shipbuilding segment and Ingalls Shipbuilding segment as a percentage of shipbuilding revenue.

Mission Technologies EBITDA margin is defined as Mission Technologies segment operating income before interest expense, income taxes, depreciation, and amortization as a percentage of Mission Technologies revenues.

Free cash flow is defined as net cash provided by (used in) operating activities less capital expenditures net of related grant proceeds.

Operating FAS/CAS Adjustment is defined as the difference between the service cost component of our pension and other postretirement expense determined in accordance with GAAP (FAS) and our pension and other postretirement expense under U.S. Cost Accounting Standards (CAS).

Non-current state income taxes are defined as deferred state income taxes, which reflect the change in deferred state tax assets and liabilities and the tax expense or benefit associated with changes in state uncertain tax positions in the relevant period. These amounts are recorded within operating income. Current period state income tax expense is charged to contract costs and included in cost of sales and service revenues in segment operating income.

We present financial measures adjusted for the Operating FAS/CAS Adjustment and non-current state income taxes to reflect the company’s performance based upon the pension costs and state tax expense charged to our contracts under CAS. We use these adjusted measures as internal measures of operating performance and for performance-based compensation decisions.

Reconciliations of Segment Operating Income and Segment Operating Margin

  Three Months Ended
  March 31
($ in millions)  2022   2021 
Ingalls revenues $631  $649 
Newport News revenues  1,390   1,407 
Mission Technologies revenues  590   259 
Intersegment eliminations  (35)  (37)
Sales and Service Revenues  2,576   2,278 
     
Operating Income  138   147 
Operating FAS/CAS Adjustment  37   40 
Non-current state income taxes  1   4 
Segment Operating Income  176   191 
As a percentage of sales and service revenues  6.8%  8.4%
Ingalls segment operating income  86   91 
As a percentage of Ingalls revenues  13.6%  14.0%
Newport News segment operating income  81   93 
As a percentage of Newport News revenues  5.8%  6.6%
Mission Technologies operating income  9   7 
As a percentage of Mission Technologies revenues  1.5%  2.7%

Reconciliation of Free Cash Flow

  Three Months Ended
  March 31
($ in millions)  2022   2021 
Net cash provided by (used in) operating activities $(83) $43 
Less capital expenditures:    
Capital expenditure additions  (43)  (60)
Grant proceeds for capital expenditures     1 
Free cash flow $(126) $(16)

Reconciliation of Mission Technologies EBITDA and EBITDA Margin

  Three Months Ended
  March 31
($ in millions)  2022   2021 
Mission Technologies sales and service revenues $590  $259 
     
Mission Technologies segment operating income $9  $7 
Mission Technologies depreciation expense  2   1 
Mission Technologies amortization expense  30   8 
Mission Technologies state tax expense  2   1 
Mission Technologies other, net      
Mission Technologies EBITDA $43  $17 
Mission Technologies EBITDA margin  7.3%  6.6%

Christie Thomas (Investors)christie.thomas@hii-co.com757-380-2104

  • Выручка за квартал составила 2,6 миллиарда долларов
  • Чистая прибыль составила 140 миллионов долларов, разводненная прибыль на акцию - 3,50 доллара
  • Доставлена подводная лодка класса "Вирджиния" "Монтана" (SSN 794)
  • Доставленный десантный транспортный док Форт-Лодердейл (LPD 28)
  • Компания подтверждает руководство по выручке, марже и свободному денежному потоку 1 за 22 финансовый год

НЬЮПОРТ-НЬЮС, Вирджиния, 05 мая 2022 г. (GLOBE NEWSWIRE) -- HII (NYSE:HII) сообщила о доходах в первом квартале 2022 г. в размере 2,6 млрд долл., что на 13,1% больше, чем в первом квартале 2021 г., в основном за счет доходов, связанных с приобретением Alion Science and Technology (Alion) в третьем квартал 2021 года.

Операционная прибыль в первом квартале 2022 года составила 138 миллионов долларов, а операционная маржа составила 5,4% по сравнению со 147 миллионами долларов и 6,5% соответственно в первом квартале 2021 года. Снижение операционных доходов и операционной маржи было в основном обусловлено более низким операционным доходом сегмента1, частично компенсируемым более благоприятными долгосрочными государственными подоходными налогами и корректировкой операционных FAS/CAS по сравнению с предыдущим годом.

Операционная доходность1 сегмента в первом квартале 2022 года составила 176 миллионов долларов, а операционная рентабельность1 сегмента составила 6,8% по сравнению с 191 миллионом долларов и 8,4% соответственно в первом квартале 2021 года. Снижение операционных доходов сегмента1 и операционной маржи сегмента1 было в основном обусловлено снижением риска выхода на пенсию в Newport News Shipbuilding по сравнению с предыдущим годом.

Чистая прибыль за квартал составила 140 миллионов долларов по сравнению со 148 миллионами долларов в первом квартале 2021 года. Разводненная прибыль на акцию за квартал составила 3,50 доллара по сравнению с 3,68 доллара в первом квартале 2021 года.

Чистые денежные средства, использованные в операционной деятельности за квартал, составили 83 миллиона долларов, а свободный денежный поток1 составил отрицательные 126 миллионов долларов, по сравнению с денежными средствами, полученными от операционной деятельности в размере 43 миллионов долларов, и свободным денежным потоком1 в размере отрицательных 16 миллионов долларов в первом квартале 2021 года.

Объем новых контрактов, заключенных в первом квартале 2022 года, составил примерно 2,0 миллиарда долларов, в результате чего общая задолженность по состоянию на 31 марта 2022 года составила примерно 47,9 миллиарда долларов.

“Мы довольны еще одним кварталом последовательного выполнения программы и результатами, которые немного превзошли наши первоначальные ожидания, поскольку мы продолжаем ориентироваться в сложных операционных условиях”, - сказал Крис Кастнер, президент и главный исполнительный директор HII. "Мы считаем, что HII имеет хорошие позиции для долгосрочного создания стоимости с очень большим отставанием в судостроении и сигналами спроса, а также с высокоэффективным подразделением Mission Technologies, которое было стратегически сформировано для удовлетворения самых насущных потребностей наших клиентов".

1 Меры, не относящиеся к ОПБУ. Определения и выверки приведены в приложении В. Сверки прогнозных показателей GAAP и показателей, не относящихся к GAAP, не предоставляются, поскольку мы не можем обеспечить такие сверки без неоправданных усилий из-за неопределенности и присущих ей трудностей прогнозирования будущего возникновения и финансового воздействия определенных элементов GAAP и показателей, не относящихся к GAAP.

Результаты операций

  Three Months Ended  
  March 31  
($ in millions, except per share amounts)  2022  2021 $ Change% Change
Sales and service revenues $2,576 $2,278 $298 13.1%
Operating income  138  147  (9)(6.1)%
Operating margin %  5.4% 6.5% (110) bps
Segment operating income1  176  191  (15)(7.9)%
Segment operating margin %1  6.8% 8.4% (155) bps
Net earnings  140  148  (8)(5.4)%
Diluted earnings per share $3.50 $3.68 $(0.18)(4.9)%
1 Non-GAAP measures that exclude non-segment factors affecting operating income. See Exhibit B for definitions and reconciliations.

Операционные результаты сегмента

Ingalls Судостроение

  Three Months Ended   
  March 31   
($ in millions)  2022  2021 $ Change% Change 
Revenues $631 $649 $(18)(2.8)%
Segment operating income1  86  91  (5)(5.5)%
Segment operating margin %1  13.6% 14.0% (39) bps
1 Non-GAAP measures. See Exhibit B for definitions and reconciliations. 

Выручка Ingalls Shipbuilding за первый квартал 2022 года составила 631 миллион долларов, что на 18 миллионов долларов, или на 2,8%, меньше, чем за аналогичный период 2021 года, в основном из-за снижения доходов от программы управляемых ракетных эсминцев класса Arleigh Burke (DDG), частично компенсированных более высокими доходами от десантных кораблей. Доходы от программы DDG снизились из-за меньших объемов по Джереми Дентону (DDG 129), Джорджу М. Нилу (DDG 131) и Фрэнку Э. Петерсену-младшему (DDG 121), что частично компенсировалось увеличением объема по Сэму Нанну (DDG 133). Доходы от десантных кораблей увеличились за счет увеличения объемов на LHA 9 (без названия) и услуг по планированию десантных кораблей, частично компенсированных более низкими объемами на Бугенвиле (LHA 8).

Операционная прибыль сегмента Ingalls Shipbuilding1 за первый квартал 2022 года составила 86 миллионов долларов, что на 5 миллионов долларов меньше, чем за аналогичный период 2021 года. Операционная рентабельность1 сегмента в первом квартале 2022 года составила 13,6% по сравнению с 14,0% за аналогичный период прошлого года. Снижение операционной рентабельности1 сегмента было в основном обусловлено снижением риска вывода из эксплуатации десантного корабля "Бугенвиль" (LHA 8) и эсминца с управляемыми ракетами "Джек Х. Лукас" (DDG 125), частично компенсируемым более высоким риском вывода из эксплуатации десантного транспортного дока Форт-Лодердейл (LPD 28) после его сдачи.

Ключевые вехи судостроения Ingalls за квартал:

  • Доставленный десантный транспортный док Форт-Лодердейл (LPD 28)
  • Спущенный на воду транспортный док-амфибия Ричард М. Маккул-младший (LPD 29)
  • Аутентифицированный киль десантного транспортного дока Гаррисберг (LPD 30)
  • Эскадренный миноносец с управляемыми ракетами "Джек Х. Лукас" (DDG 125)
  • Аутентифицированный киль эсминца с управляемыми ракетами "Тед Стивенс" (DDG 128)

1 Меры, не относящиеся к ОПБУ. Определения и выверки приведены в приложении В.

Судостроение Ньюпорт-Ньюс

  Three Months Ended   
  March 31   
($ in millions)  2022  2021 $ Change% Change 
Revenues $1,390 $1,407 $(17)(1.2)%
Segment operating income1  81  93  (12)(12.9)%
Segment operating margin %1  5.8% 6.6% (78) bps
1 Non-GAAP measures. See Exhibit B for definitions and reconciliations. 

Выручка Newport News Shipbuilding за первый квартал 2022 года составила 1,4 миллиарда долларов, что на 17 миллионов долларов, или 1,2%, меньше, чем за аналогичный период 2021 года, в основном из-за снижения доходов от авианосцев и служб ядерной поддержки флота, частично компенсированных более высокими доходами от подводных лодок. Доходы авианосцев снизились в основном в результате снижения объемов дозаправки и комплексного капитального ремонта (RCOH) USS George Washington (CVN 73), строительства John F. Kennedy (CVN 79) и USS Gerald R. Ford (CVN 78), частично компенсированных увеличением объема RCOH USS John С. Стеннис (CVN 74). Доходы службы ядерной поддержки ВМС сократились в основном в результате снижения объемов услуг по поддержке подводного флота и техническому обслуживанию объектов, что частично компенсировалось увеличением объемов услуг по поддержке авианосного флота. Доходы от подводных лодок увеличились за счет увеличения объемов по программе подводных лодок класса Columbia и лодок блока V программы подводных лодок класса Virginia (VCS), что частично компенсировалось снижением объемов по лодкам блока IV программы VCS.

Операционная прибыль сегмента Newport News Shipbuilding1 за первый квартал 2022 года составила 81 миллион долларов, что на 12 миллионов долларов меньше, чем за аналогичный период 2021 года. Операционная рентабельность1 сегмента в первом квартале 2022 года составила 5,8% по сравнению с 6,6% за аналогичный период прошлого года. Снижение произошло в основном из-за более низкого риска выхода на пенсию по программе VCS, частично компенсированного более высоким риском выхода на пенсию по USS Gerald R. Ford (CVN 78).

Основные показатели судостроения Ньюпорт-Ньюс за квартал:

  • Доставлена подводная лодка класса "Вирджиния" "Монтана" (SSN 794)
  • Повторно доставленный USS Helena (SSN 725)
  • Завершен первый период технического обслуживания и модернизации USS Gerald R. Ford (CVN 78)
  • Достигнуто приблизительно 95%-ное завершение RCOH USS George Washington (CVN 73)
  • Достигнуто приблизительно 25% завершения RCOH USS John C. Stennis (CVN 74)
  • Достигнуто приблизительно 83% завершения Джона Ф. Кеннеди (CVN 79)
  • Заключено 5-летнее трудовое соглашение с United Steelworkers

Технологии миссии

  Three Months Ended   
  March 31   
($ in millions)  2022  2021 $ Change
% Change
Revenues $590 $259 $331 127.8%
Segment operating income1  9  7 2 28.6%
Segment operating margin %1  1.5% 2.7%  (118) bps
1 Non-GAAP measures. See Exhibit B for definitions and reconciliations.      

Выручка Mission Technologies (ранее "Технические решения") за первый квартал 2022 года составила 590 миллионов долларов, что на 331 миллион долларов больше, чем за аналогичный период 2021 года. Увеличение произошло главным образом из-за увеличения объемов DFS, связанного с приобретением Alion в третьем квартале 2021 года, частично компенсированного продажей нашего нефтегазового бизнеса и вкладом нашей верфи в Сан-Диего в совместное предприятие в первом квартале 2021 года, а также снижением объемов обслуживания флота.

1 Меры, не относящиеся к ОПБУ. Определения и выверки приведены в приложении В.

Операционная прибыль сегмента Mission Technologies1 за первый квартал 2022 года составила 9 миллионов долларов по сравнению с 7 миллионами долларов в первом квартале 2021 года. Операционная рентабельность1 сегмента в первом квартале 2022 года составила 1,5% по сравнению с 2,7% за аналогичный период прошлого года. Снижение операционной рентабельности сегмента1 было в основном обусловлено амортизацией нематериальных активов, связанных с Alion, на сумму около 24 миллионов долларов США. Рентабельность по EBITDA Mission Technologies1 в первом квартале 2022 года составила 7,3%.

Основные этапы развития технологий миссии за квартал:

  • REMUS 300 был выбран в качестве рекордной программы малых беспилотных летательных аппаратов нового поколения ВМС США (SUUV)
  • Завершила первую учебную миссию по воздушным боям, принадлежащую подрядчику и управляемую подрядчиком, с ВВС США в Европе
  • Запустил Odyssey, набор передовых автономных решений, и продемонстрировал успешную интеграцию со сторонними автономными продуктами

1 Меры, не относящиеся к ОПБУ. Определения и выверки приведены в приложении В.

Финансовый прогноз на 2022 год1

  • Подтверждение рекомендаций по доходам, марже и свободному денежному потоку 2, обновление пенсионных ожиданий на 22 финансовый год
  • Ожидайте, что выручка от судостроения 2 в 22 финансовом году составит от 8,2 до 8,5 млрд долларов; ожидайте, что операционная рентабельность судостроения 2 составит от 8,0% до 8,1%
  • Ожидается, что выручка Mission Technologies в 22 финансовом году составит примерно 2,6 миллиарда долларов, операционная рентабельность сегмента 2 составит примерно 2,5%; и ожидается, что рентабельность по EBITDA Mission Technologies 2 составит от 8,0% до 8,5%
  • Ожидаемый свободный денежный поток в 22 финансовом году 2 составит от 300 до 350 миллионов долларов 3
  • Ожидаемый совокупный свободный денежный поток за 20-24 финансовый год2 составит примерно 3,2 миллиарда долларов 3
  • Обновленные пенсионные ожидания на 22 финансовый год после ратификации трудового соглашения
  Prior
Outlook
 Current
Outlook
Shipbuilding Revenue2 $8.2B - $8.5B $8.2B - $8.5B
Shipbuilding Operating Margin2 8.0% - 8.1% 8.0% - 8.1%
Mission Technologies Revenue ~$2.6B ~$2.6B
Mission Technologies Segment Operating Margin2 ~2.5% ~2.5%
Mission Technologies EBITDA Margin2 8.0% - 8.5% 8.0% - 8.5%
     
Operating FAS/CAS Adjustment ($142M) ($143M)
Non-current State Income Tax Expense ($5M) ($5M)
Interest Expense ($102M) ($102M)
Non-operating Retirement Benefit $294M $273M
Effective Tax Rate ~21% ~21%
     
Depreciation & Amortization $365M $365M
Capital Expenditures 2.5% - 3.0%
of Sales
 2.5% - 3.0%
of Sales
Free Cash Flow2,3 $300M - $350M $300M - $350M

1 Финансовые перспективы, ожидания и другие прогнозные заявления, представленные компанией на 2022 год и последующий период, отражают суждение компании, основанное на информации, доступной на момент настоящего выпуска.2 Меры, не относящиеся к GAAP. Определения приведены на рисунке В. Сверки прогнозных показателей GAAP и показателей, не относящихся к GAAP, не предоставляются, поскольку мы не можем обеспечить такие сверки без неоправданных усилий из–за неопределенности и присущих ей трудностей прогнозирования будущего возникновения и финансового воздействия определенных элементов GAAP и показателей, не относящихся к GAAP.3 Прогноз свободного денежного потока предполагает, что законодательство, требующее капитализации расходов на НИОКР для целей налогообложения, отложено. Дополнительную информацию смотрите на рисунке В.

Об Huntington Ingalls Industries

HII является партнером в области обороны и технологий во всех областях, признанным во всем мире крупнейшим судостроителем Америки. Обладая 135-летней историей надежных партнерских отношений в продвижении национальной безопасности США, HII предоставляет критически важные возможности, начиная от самых мощных и живучих военно-морских кораблей, когда-либо построенных, и заканчивая беспилотными системами, ISR и аналитикой AI /ML. HII лидирует в отрасли в области решений, ориентированных на конкретные задачи, которые поддерживают и обеспечивают работу всех подразделений. Штаб-квартира HII находится в Вирджинии, а численность квалифицированной рабочей силы составляет 44 000 человек. Для получения дополнительной информации, пожалуйста, посетите www.HII.com .

Информация о конференц-звонке

Huntington Ingalls Industries проведет онлайн-трансляцию своей телефонной конференции по доходам сегодня в 9 утра по восточному времени. Прямая аудиотрансляция телефонной конференции и дополнительная презентация будут доступны на странице по связям с инвесторами веб-сайта компании: www.HII.com . Повтор телефонной конференции будет доступен с полудня сегодняшнего дня по четверг, 12 мая, по телефону (866) 813-9403 или (929) 458-6194 и с использованием кода доступа 415160.

Предостерегающее Заявление В Отношении Прогнозных Заявлений

Заявления в этом пресс-релизе, отличные от заявлений об исторических фактах, представляют собой “прогнозные заявления” по смыслу Закона о реформе судебных разбирательств по частным ценным бумагам 1995 года. Как правило, прогнозные заявления можно определить по таким словам, как "может", "будет", "должен", "ожидает", "намеревается", "планирует", "ожидает", "полагает", "оценивает", "прогнозирует", "потенциал", "продолжать", и подобные слова или фразы или отрицание этих слов или фраз. Эти заявления относятся к будущим событиям или нашим будущим финансовым результатам и включают известные и неизвестные риски, неопределенности и другие факторы, которые могут привести к тому, что наши фактические результаты, уровни активности, производительности или достижения будут существенно отличаться от любых будущих результатов, уровней активности, производительности или достижений, выраженных или подразумеваемых в этих заявлениях. прогнозные заявления. Хотя мы считаем, что ожидания, отраженные в прогнозных заявлениях, являются обоснованными, когда они сделаны, мы не можем гарантировать будущие результаты, уровни активности, производительность или достижения. Существует ряд важных факторов, которые могут вызвать фактические результаты будут существенно отличаться от результатов, ожидаемых от наших прогнозных заявлениях, включая, но не ограничиваясь: изменения в правительстве и поддержки приоритетов и потребностей (в том числе государственных бюджетных ограничений, изменения в расходах на оборону, и изменения в сервисной ближнего и Дальнего планов); способность к оценке нашего будущего контракта и выполнения контрактов эффективно; изменения в закупочного процесса и нормативных актов правительства и наши возможности соблюдения таких требований; наша способность поставлять продукцию и услуги по доступной стоимости жизненного цикла и конкурировать в своей сфере деятельности; стихийные и экологические бедствия, политическая нестабильность; нашу способность к реализации нашего стратегического плана, в том числе в отношении выкупа акций, дивидендов, капитальные вложения и стратегических приобретений; неблагоприятные экономические условия в США и во всем мире; борьбу с эпидемиями, с пандемиями, и подобные вспышки заболеваний, включая COVID-19 пандемией, и последствия вакцинации мандатов на нашем трудовых ресурсов; нарушения, влияющие на глобальное предложение, в том числе и тем, которые относятся к текущей COVID-19 пандемией и продолжающегося конфликта между Россией и Украиной; способность к эффективной интеграции операций Алион науки и техники в нашей компании; изменения ключевых допущений и расчетных оценок в отношении пенсию и пенсионеров медицинских расходов; угрозы безопасности, в том числе и кибер-угрозам безопасности, а также связанных с проблемой; и других факторов риска рассматриваются в официальных документах США по ценным бумагам и биржам. Могут существовать другие риски и неопределенности, которые мы не можем предсказать в настоящее время или которые в настоящее время мы не ожидаем оказать существенного негативного влияния на наш бизнес, и мы не берем на себя никаких обязательств по обновлению каких-либо прогнозных заявлений. Вы не должны чрезмерно полагаться на какие-либо прогнозные заявления, которые мы можем сделать. Этот выпуск также содержит финансовые показатели, не относящиеся к GAAP, и включает сверку этих финансовых показателей по GAAP. Финансовые показатели, не относящиеся к GAAP, не следует толковать как более важные, чем сопоставимые показатели GAAP.

Приложение А: Финансовые отчеты

Huntington Ingalls Industries, inc.сокращенные консолидированные отчеты о деятельности и совокупном доходе (неаудированные)

  Three Months Ended
March 31
(in millions, except per share amounts)  2022   2021 
Sales and service revenues    
Product sales $1,724  $1,721 
Service revenues  852   557 
Sales and service revenues  2,576   2,278 
Cost of sales and service revenues    
Cost of product sales  1,468   1,454 
Cost of service revenues  759   482 
Income from operating investments, net  7   8 
Other income and gains (losses), net  (1)  3 
General and administrative expenses  217   206 
Operating income  138   147 
Other income (expense)    
Interest expense  (26)  (21)
Non-operating retirement benefit  71   46 
Other, net  (7)  1 
Earnings before income taxes  176   173 
Federal and foreign income tax expense  36   25 
Net earnings $140  $148 
     
Basic earnings per share $3.50  $3.68 
Weighted-average common shares outstanding  40.0   40.2 
     
Diluted earnings per share $3.50  $3.68 
Weighted-average diluted shares outstanding  40.0   40.2 
     
Dividends declared per share $1.18  $1.14 
     
Net earnings from above $140  $148 
Other comprehensive income    
Change in unamortized benefit plan costs  (86)  29 
Other     2 
Tax benefit (expense) for items of other comprehensive income  22   (7)
Other comprehensive (loss) income, net of tax  (64)  24 
Comprehensive income $76  $172 

Huntington Ingalls Industries, inc.сокращенный консолидированный отчет о финансовом положении (неаудированный)

($ in millions) March 31,
2022
 December 31
2021
Assets    
Current Assets    
Cash and cash equivalents $330  $627 
Accounts receivable, net of allowance for doubtful accounts of $2 million as of 2022 and $9 million as of 2021  671   433 
Contract assets  1,349   1,310 
Inventoried costs, net  188   161 
Income taxes receivable  171   209 
Prepaid expenses and other current assets  77   50 
Total current assets  2,786   2,790 
Property, Plant, and Equipment, net of accumulated depreciation of $2,193 million as of 2022 and $2,149 million as of 2021  3,094   3,107 
Other Assets    
Operating lease assets  235   241 
Goodwill  2,628   2,628 
Other intangible assets, net of accumulated amortization of $776 million as of 2022 and $741 million as of 2021  1,124   1,159 
Pension plan assets  275   281 
Miscellaneous other assets  415   421 
Total other assets  4,677   4,730 
Total assets $10,557  $10,627 

Huntington Ingalls Industries, INC.СОКРАЩЕННЫЙ КОНСОЛИДИРОВАННЫЙ ОТЧЕТ О ФИНАНСОВОМ ПОЛОЖЕНИИ (НЕАУДИРОВАННЫЙ) (продолжение)

($ in millions) March 31,
2022
 December 31
2021
Liabilities and Stockholders' Equity    
Current Liabilities    
Trade accounts payable $544  $603 
Accrued employees’ compensation  336   361 
Current portion of postretirement plan liabilities  137   137 
Current portion of workers’ compensation liabilities  254   252 
Contract liabilities  685   651 
Other current liabilities  465   423 
Total current liabilities  2,421   2,427 
Long-term debt  3,200   3,298 
Pension plan liabilities  398   351 
Other postretirement plan liabilities  365   368 
Workers’ compensation liabilities  509   506 
Long-term operating lease liabilities  189   194 
Deferred tax liabilities  293   313 
Other long-term liabilities  360   362 
Total liabilities  7,735   7,819 
Commitments and Contingencies    
Stockholders’ Equity    
Common stock, $0.01 par value; 150 million shares authorized; 53.5 million shares issued and 40.1 million shares outstanding as of March 31, 2022, and 53.4 million shares issued and 40.0 million shares outstanding as of December 31, 2021  1   1 
Additional paid-in capital  1,995   1,998 
Retained earnings  3,982   3,891 
Treasury stock  (2,169)  (2,159)
Accumulated other comprehensive loss  (987)  (923)
Total stockholders’ equity  2,822   2,808 
Total liabilities and stockholders’ equity $10,557  $10,627 

Huntington Ingalls Industries, inc.сокращенные консолидированные отчеты о движении денежных средств (неаудированные)

 Three Months Ended
March 31
($ in millions) 2022   2021 
Operating Activities   
Net earnings$140  $148 
Adjustments to reconcile to net cash provided by (used in) operating activities   
Depreciation 52   52 
Amortization of purchased intangibles 35   13 
Amortization of debt issuance costs 2   2 
Provision for doubtful accounts (7)   
Stock-based compensation 9   9 
Deferred income taxes 2   31 
Gain on disposition of business    (3)
Loss (gain) on investments in marketable securities 9   (4)
Change in   
Accounts receivable (231)  (10)
Contract assets (39)  (239)
Inventoried costs (27)  (5)
Prepaid expenses and other assets 7   (6)
Accounts payable and accruals    116 
Retiree benefits (34)  (65)
Other non-cash transactions, net (1)  4 
Net cash (used in) provided by operating activities (83)  43 
Investing Activities   
Capital expenditures
   
Capital expenditure additions
 (43)  (60)
Grant proceeds for capital expenditures
    1 
Investment in affiliates    (12)
Proceeds from disposition of business    25 
Net cash used in investing activities (43)  (46)

Huntington Ingalls Industries, INC.СОКРАЩЕННЫЕ КОНСОЛИДИРОВАННЫЕ ОТЧЕТЫ О ДВИЖЕНИИ ДЕНЕЖНЫХ СРЕДСТВ (НЕАУДИРОВАННЫЕ) (продолжение)

 Three Months Ended
March 31
($ in millions) 2022   2021 
Financing Activities   
Repayment of long-term debt (100)   
Dividends paid (47)  (46)
Repurchases of common stock (10)  (49)
Employee taxes on certain share-based payment arrangements (14)  (7)
Net cash used in financing activities (171)  (102)
Change in cash and cash equivalents (297)  (105)
Cash and cash equivalents, beginning of period 627   512 
Cash and cash equivalents, end of period$330  $407 
Supplemental Cash Flow Disclosure   
Cash paid for income taxes (net of refunds)$  $(42)
Cash paid for interest$11  $1 
Non-Cash Investing and Financing Activities   
Capital expenditures accrued in accounts payable$1  $12 
Accrued repurchases of common stock$  $1 

Приложение B: Определения и выверки Показателей, не относящихся к GAAP

Мы ссылаемся на “операционный доход сегмента”, “операционную маржу сегмента”, “выручку от судостроения”, “операционную маржу судостроения”, “маржу EBITDA Mission Technologies” и “свободный денежный поток”.

Мы внутренне управляем нашей деятельностью, ориентируясь на операционный доход сегмента и операционную маржу сегмента, которые не являются признанными показателями в соответствии с GAAP. При анализе наших операционных показателей инвесторам следует использовать операционный доход сегмента и операционную маржу сегмента в дополнение к операционному доходу и операционной марже или любому другому показателю эффективности, представленному в соответствии с GAAP, а не в качестве альтернативы им. Это показатели, которые мы используем для оценки наших основных операционных показателей. Мы считаем, что сегментный операционный доход и сегментная операционная маржа отражают дополнительный способ рассмотрения аспектов нашей деятельности, которые, при рассмотрении с нашими результатами по GAAP, обеспечивают более полное понимание факторов и тенденций, влияющих на наш бизнес. Мы считаем, что эти показатели используются инвесторами и являются полезным показателем для оценки нашей деятельности. Поскольку не все компании используют идентичные расчеты, наше представление операционной прибыли сегмента и операционной маржи сегмента может быть несопоставимо с аналогичными показателями других компаний.

Выручка от судостроения, операционная рентабельность судостроения и рентабельность по EBITDA Mission Technologies не являются показателями, признанными в соответствии с GAAP. Это показатели, которые мы используем для оценки наших основных операционных показателей. При анализе наших операционных показателей инвесторам следует использовать выручку от судостроения, операционную маржу судостроения и маржу EBITDA Mission Technologies в дополнение, а не в качестве альтернативы операционному доходу и операционной марже или любому другому показателю эффективности, представленному в соответствии с GAAP. Мы считаем, что выручка от судостроения, операционная рентабельность судостроения и рентабельность по EBITDA Mission Technologies отражают дополнительный взгляд на аспекты нашей деятельности, которые, если рассматривать их с учетом наших результатов по GAAP, обеспечивают более полное понимание факторов и тенденций, влияющих на наш бизнес. Мы считаем, что эти показатели используются инвесторами и являются полезным показателем для оценки нашей деятельности.

Свободный денежный поток не является показателем, признанным в соответствии с ОПБУ. Свободный денежный поток как аналитический инструмент имеет ограничения и не должен рассматриваться отдельно или в качестве замены чистой прибыли в качестве показателя нашей деятельности или чистых денежных средств, предоставленных или использованных в операционной деятельности в качестве показателя нашей ликвидности. Мы считаем, что свободный денежный поток является важным показателем для наших инвесторов, поскольку он дает им представление о наших текущих и межпериодических показателях, а также о нашей способности генерировать денежные средства от продолжающейся деятельности. Мы также используем свободный денежный поток в качестве ключевого операционного показателя при оценке эффективности нашего бизнеса и в качестве ключевого показателя эффективности при оценке эффективности руководства и определении стимулирующего вознаграждения. Свободный денежный поток может быть несопоставим с аналогичными показателями других компаний.

1 января 2022 года вступило в силу положение Закона о снижении налогов и создании рабочих мест от 2017 года, которое требует от компаний капитализировать и амортизировать затраты на исследования и разработки в течение пяти лет, а не вычитать такие расходы в течение года, понесенные для целей налогообложения. Если это положение не будет отложено, изменено или отменено, мы в настоящее время оцениваем, что это изменение может оказать влияние на наш прогноз по свободному денежному потоку на 2022 год в размере 100 миллионов долларов, который в настоящее время предполагает, что законодательство будет отложено, изменено или отменено. Если это положение не будет отложено, изменено или отменено, по нашим текущим оценкам, это изменение может оказать влияние на наш прогноз по свободному денежному потоку на период с 2022 по 2024 год в размере 250 миллионов долларов, что в настоящее время предполагает, что законодательство будет отложено, изменено или отменено.

Сверки прогнозных показателей GAAP и показателей, не относящихся к GAAP, не предоставляются, поскольку мы не можем обеспечить такие сверки без неоправданных усилий из-за неопределенности и присущих ей трудностей прогнозирования будущего возникновения и финансового воздействия определенных элементов GAAP и показателей, не относящихся к GAAP.

Операционный доход сегмента определяется как операционный доход для соответствующего сегмента (сегментов) до корректировки Операционных FAS/CAS и долгосрочных государственных подоходных налогов.

Операционная маржа сегмента определяется как операционный доход сегмента в процентах от выручки от продаж и услуг.

Выручка от судостроения определяется как совокупная выручка от продаж и услуг нашего сегмента Newport News Shipbuilding и сегмента Ingalls Shipbuilding.

Операционная рентабельность судостроения определяется как совокупный операционный доход нашего сегмента Newport News Shipbuilding и сегмента Ingalls Shipbuilding в процентах от выручки от судостроения.

Рентабельность по EBITDA Mission Technologies определяется как операционная прибыль сегмента Mission Technologies до вычета процентных расходов, налогов на прибыль, износа и амортизации в процентах от выручки Mission Technologies.

Свободный денежный поток определяется как чистые денежные средства, полученные от (использованные в) операционной деятельности за вычетом капитальных затрат за вычетом соответствующих поступлений от грантов.

Операционная корректировка FAS/CAS определяется как разница между компонентом расходов на обслуживание нашей пенсии и другими расходами после выхода на пенсию, определенными в соответствии с GAAP (FAS), и нашими пенсионными и другими расходами после выхода на пенсию в соответствии со Стандартами учета затрат США (CAS).

Долгосрочные государственные подоходные налоги определяются как отложенные государственные подоходные налоги, которые отражают изменение отложенных налоговых активов и обязательств штата, а также налоговые расходы или выгоды, связанные с изменениями неопределенных налоговых позиций штата в соответствующем периоде. Эти суммы отражаются в составе операционных доходов. Расходы по государственному подоходному налогу за текущий период относятся на затраты по контракту и включаются в себестоимость продаж и доходы от услуг в составе операционных доходов сегмента.

Мы представляем финансовые показатели, скорректированные с учетом корректировки FAS/CAS и долгосрочных государственных подоходных налогов, чтобы отразить результаты деятельности компании на основе пенсионных расходов и расходов по государственному налогу, отнесенных на наши контракты в соответствии с CAS. Мы используем эти скорректированные показатели в качестве внутренних показателей операционной эффективности и для принятия решений о компенсации, основанных на результатах деятельности.

Сверка операционных доходов Сегмента и Операционной маржи Сегмента

  Three Months Ended
  March 31
($ in millions)  2022   2021 
Ingalls revenues $631  $649 
Newport News revenues  1,390   1,407 
Mission Technologies revenues  590   259 
Intersegment eliminations  (35)  (37)
Sales and Service Revenues  2,576   2,278 
     
Operating Income  138   147 
Operating FAS/CAS Adjustment  37   40 
Non-current state income taxes  1   4 
Segment Operating Income  176   191 
As a percentage of sales and service revenues  6.8%  8.4%
Ingalls segment operating income  86   91 
As a percentage of Ingalls revenues  13.6%  14.0%
Newport News segment operating income  81   93 
As a percentage of Newport News revenues  5.8%  6.6%
Mission Technologies operating income  9   7 
As a percentage of Mission Technologies revenues  1.5%  2.7%

Сверка свободного денежного потока

  Three Months Ended
  March 31
($ in millions)  2022   2021 
Net cash provided by (used in) operating activities $(83) $43 
Less capital expenditures:    
Capital expenditure additions  (43)  (60)
Grant proceeds for capital expenditures     1 
Free cash flow $(126) $(16)

Сверка показателей EBITDA Mission Technologies и рентабельности по EBITDA

  Three Months Ended
  March 31
($ in millions)  2022   2021 
Mission Technologies sales and service revenues $590  $259 
     
Mission Technologies segment operating income $9  $7 
Mission Technologies depreciation expense  2   1 
Mission Technologies amortization expense  30   8 
Mission Technologies state tax expense  2   1 
Mission Technologies other, net      
Mission Technologies EBITDA $43  $17 
Mission Technologies EBITDA margin  7.3%  6.6%

Кристи Томас (Инвесторы)christie.thomas@hii-co.com757-380-2104

Показать большеПоказать меньше

Источник www.globenewswire.com
Показать переводПоказать оригинал
Новость переведена автоматически
Установите Telegram-бота от сервиса Tradesense, чтобы моментально получать новости с официальных сайтов компаний
Установить Бота

Другие новости компании Huntington Ingalls Industries

Новости переведены автоматически

Остальные 180 новостей будут доступны после Регистрации

Попробуйте все возможности сервиса Tradesense

Моментальные уведомления об измемении цен акций
Новости с официальных сайтов компаний
Отчётности компаний
События с FDA, SEC
Прогнозы аналитиков и банков
Регистрация в сервисе
Tradesense доступен на мобильных платформах