BEIJING, May 23, 2022 /PRNewswire/ -- JD.com today announced the kick-off of its annual 618 Grand Promotion, which originally was to celebrate the company's birthday and now has turned into China's largest mid-year shopping festival. Running from May 23 to June 20, the promotion will offer preferential benefits for US merchants launched through the company's partnership with Shopify.
In addition to waiving deposit and platform fees, JD will provide various supporting resources for key account merchants including exclusive traffic, special promotional activities and participation in JD Worldwide's "Overseas Direct Purchase" campaign. Items identified as potential best-sellers will be listed in the cross-border marketplace's "selected product pool" for additional exposure. JD will also provide special coupons and a variety of newcomer rights to first-time shoppers buying from Shopify merchants.
"We are delighted to kick off this year's 618 Grand Promotion along with providing preferential benefits for brands and merchants on Shopify," said Zachary Gidwitz, head of the JD and Shopify Partnership. "This partnership provides an exclusive and trusted gateway for US merchants and independent brands who want to unlock the multi-trillion dollar e-commerce market in China. The largest mid-year shopping festival in China, 618, will be a crucial opportunity for their first showing."
"618 is one of the biggest shopping festivals of the year, and presents the ideal stage for our merchants to showcase high-quality products to JD's 580 million customers in China as part of our strategic partnership," said George Xue, Country Head and Director, Shopify Greater China." With global cross-border commerce and China's e-commerce market - the world's largest - continuing to expand, we look forward to creating more opportunities for US and China merchants to reach new audiences and thrive."
"Since launching on JD, ColourPop has seen a month-on-month growth rate of 550% in sales," said James Du, General Manager of US beauty product platform ColourPop. "Thanks to the one-stop solution provided by the partnership between JD.com and Shopify, which alleviates our worries about establishing business in a new market, we are looking forward to witnessing a sales surge by participating in 618 Grand Promotion for the first time."
Early in January, JD.com and Shopify announced the collaboration to give independent brands in the US a simple, trusted way to access consumers in China. With this collaboration, JD.com has open an accelerated channel for brands on Shopify to list products through JD Worldwide, the company's cross-border e-commerce marketplace. JD.com's global-reach supply chain network also provides end-to-end fulfillment service from the US to China, leveraging JD.com's US-China cargo flights, US warehouses and 1,400+ warehouses and 200,000+ delivery personnel in China.
ПЕКИН, 23 мая 2022 г. /PRNewswire/ -- JD.com сегодня объявила о начале своей ежегодной грандиозной акции 618, которая первоначально должна была отпраздновать день рождения компании, а теперь превратилась в крупнейший в Китае фестиваль покупок в середине года. Акция продлится с 23 мая по 20 июня и будет предлагать льготные льготы для американских продавцов, запущенных в рамках партнерства компании с Shopify.
В дополнение к отказу от депозитов и сборов за платформу, JD предоставит различные вспомогательные ресурсы для продавцов с ключевыми аккаунтами, включая эксклюзивный трафик, специальные рекламные акции и участие в кампании JD Worldwide "Прямые зарубежные покупки". Товары, идентифицированные как потенциальные бестселлеры, будут перечислены в "избранном товарном пуле" трансграничного рынка для дополнительной экспозиции. JD также предоставит специальные купоны и различные права новичка для тех, кто впервые совершает покупки у продавцов Shopify.
"Мы рады начать Shopify в этом году грандиозную акцию 618, а также предоставить преференции брендам и продавцам на Shopify", - сказал Закари Гидвиц, глава партнерства JD и Shopify. "Это партнерство обеспечивает эксклюзивный и надежный шлюз для американских продавцов и независимых брендов, которые хотят открыть многомиллиардный рынок электронной коммерции в Китае. Крупнейший в середине года фестиваль шоппинга в Китае, 618, станет важной возможностью для их первого показа ".
"618 - один из крупнейших торговых фестивалей года, который представляет собой идеальную площадку для наших продавцов, чтобы продемонстрировать высококачественные товары 580 миллионам клиентов JD в Китае в рамках нашего стратегического партнерства", - сказал Джордж Сюэ, глава и директор Shopify Greater China." Поскольку глобальная трансграничная торговля и китайский рынок электронной коммерции - крупнейший в мире - продолжают расширяться, мы с нетерпением ожидаем создания новых возможностей для американских и китайских продавцов охватить новую аудиторию и процветать ".
"С момента запуска на JD продажи ColourPop выросли на 550% по сравнению с предыдущим месяцем", - сказал Джеймс Ду, генеральный менеджер американской платформы косметических продуктов ColourPop. "Благодаря универсальному решению, предоставляемому партнерством между JD.com и Shopify, которое снимает наши опасения по поводу создания бизнеса на новом рынке, мы с нетерпением ожидаем всплеска продаж, впервые приняв участие в Грандиозной акции 618".
В начале января JD.com и Shopify объявили о сотрудничестве, чтобы предоставить независимым брендам в США простой и надежный способ доступа к потребителям в Китае. Благодаря этому сотрудничеству JD.com открыл ускоренный канал для брендов на Shopify для размещения товаров через JD Worldwide, трансграничную торговую площадку электронной коммерции компании. Глобальная сеть поставок JD.com также предоставляет комплексные услуги по доставке грузов из США в Китай, используя грузовые рейсы JD.com из США в Китай, склады в США и более 1400 складов и более 200 000 сотрудников службы доставки в Китае.
Показать большеПоказать меньше