BEIJING, May 20, 2022 /PRNewswire/ -- JD.com today announced the launch of its "Green Impact Initiative" to promote sustainable consumption throughout the supply chain. Starting from this year's 618 Grand Promotion, China's largest mid-year shopping festival, approximately one million different kinds of products on JD.com will be selected to be green-labeled, helping Chinese consumers find and buy green products more easily.
The program will be officially launched on JD's app on May 31, in collaboration with global partners including P&G, JOMOO, L'Oréal, CHERY, PurCotton, Nestlé, Panasonic, Abbott, etc., and China Association of Small and Medium Enterprise. By purchasing these labeled products, customers are able to collect green credits and redeem for green products, coupons and peripheral products including digital collectibles through a newly established green account system integrated in JD's app.
"JD's products and services can be accessed by our customers almost anytime and anywhere, but this is not enough," said Chen Lin, vice president of JD.com and head of platform business of JD Retail. "Only by making every node on the supply chain low-carbon, such as creation, marketing, circulation, and fulfillment, can we lead sustainable green consumption."
JD.com selects and labels products based on certification, function, usage scenario and packaging materials. The labeled products will include those certified by national and international standards, advocating for refill and less packaging, adopting sustainable materials, with zero waste, as well as low-carbon transportation products including BEVs, sustainable fashion and furnishing products, and energy efficient appliances.
The delivery boxes for products under the Green Impact Initiative are reusable, and can be transformed into DIY pet houses and storage boxes.
On June 5, World Environment Day, JD will hold a grand marketing campaign to promote the initiative to its over 580 millions of customers.
JD.com launched the green supply chain program "Green Stream Initiative" in 2017. Through the initiative, over 2 billion carton boxes can be saved annually by innovating packaging materials and standards with more than 200,000 brands and merchants. The company is committed to reducing carbon emissions by 50% by 2030 on the basis of 2019 emissions, and building the largest rooftop photovoltaic (PV) power generation ecosystem with partners by 2030.
ПЕКИН, 20 мая 2022 года /PRNewswire/ -- JD.com сегодня объявила о запуске своей инициативы "Green Impact", направленной на содействие устойчивому потреблению по всей цепочке поставок. Начиная с 618 Grand Promotion этого года, крупнейшего в Китае фестиваля покупок в середине года, около миллиона различных видов товаров на JD.com будут выбраны для зеленой маркировки, что поможет китайским потребителям легче находить и покупать экологически чистые товары.
Программа будет официально запущена в приложении JD 31 мая в сотрудничестве с глобальными партнерами, включая P&G, JOMOO, L'Oréal, CHERY, PurCotton, Nestlé, Panasonic, Abbott и др., а также Китайской Ассоциацией малого и среднего предпринимательства. Приобретая эти продукты с маркировкой, клиенты могут получать зеленые кредиты и обменивать их на зеленые продукты, купоны и периферийные продукты, включая цифровые предметы коллекционирования, через недавно созданную систему green account, интегрированную в приложение JD.
"Наши клиенты могут получить доступ к продуктам и услугам JD практически в любое время и в любом месте, но этого недостаточно", - сказал Чен Лин, вице-президент JD.com и руководитель отдела платформ JD Retail. "Только сделав каждый узел цепочки поставок низкоуглеродным, таким как создание, маркетинг, распространение и реализация, мы сможем обеспечить устойчивое экологичное потребление".
JD.com выбирает и маркирует продукты на основе сертификации, функций, сценария использования и упаковочных материалов. Маркированные продукты будут включать продукты, сертифицированные в соответствии с национальными и международными стандартами, пропагандирующие заправку и меньшую упаковку, использование экологически чистых материалов с нулевым количеством отходов, а также низкоуглеродные транспортные продукты, включая BEVs, устойчивую моду и предметы интерьера, а также энергоэффективные приборы.
Коробки для доставки продуктов в рамках инициативы Green Impact являются многоразовыми и могут быть преобразованы в самодельные домики для домашних животных и ящики для хранения.
5 июня, во Всемирный день окружающей среды, JD проведет грандиозную маркетинговую кампанию по продвижению инициативы среди своих более чем 580 миллионов клиентов.
JD.com запустил программу зеленых цепочек поставок "Инициатива зеленого потока" в 2017 году. Благодаря этой инициативе можно ежегодно экономить более 2 миллиардов картонных коробок за счет внедрения инновационных упаковочных материалов и стандартов с более чем 200 000 брендов и продавцов. Компания стремится сократить выбросы углекислого газа на 50% к 2030 году на основе выбросов 2019 года и построить крупнейшую экосистему производства фотоэлектрической энергии на крыше (PV) с партнерами к 2030 году.
Показать большеПоказать меньше