Pic

Grand Canyon Education, Inc.

$LOPE
$108.11
Капитализция: $3.6B
Показать больше информации о компании

О компании

Grand Canyon Education, Inc. управляет Университетом Гранд-Каньон, всесторонним регионально аккредитованным вузом, который предлагает более 225 программ для выпускников и бакалавров, выдает сертификаты в девяти колледжах как онлайн, так и на показать больше
местах, в кампусе площадью более 275 акров в Финиксе, штат Аризона, на арендуемых объектах и на объектах, принадлежащих сторонним работодателям студентов Grand Canyon Education. Программы бакалавриата призваны быть инновационными и отвечать будущим потребностям работодателей, в то же время, предоставляя студентам необходимое критическое мышление и эффективные коммуникативные навыки, разработанные через христианский фонд гуманитарных наук. Компания предлагает магистерские и докторские степени в современных областях, которые предназначены для того, чтобы предоставить студентам способность к трансформационному лидерству в выбранной ими отрасли, подчеркивая непосредственную актуальность теории, применение и оценку для содействия личным и организационным изменениям. Эмитент считает, что развивающийся бренд Университета и предлагаемые преимущества, как для учащихся традиционного возраста, посещающих его кампус в Фениксе, штат Аризона, так и для работающих взрослых студентов, посещающих кампус или в других местах в потоке (Эмитент называет их студентами-профессионалами) либо онлайн, позволило увеличить число учащихся примерно до 90 300 по состоянию на 31 декабря 2017 года. На 31 декабря 2017 года 79,1% студентов были зачислены на курсы онлайн-программ, а 50,5 % работающих взрослых студентов (студенты, обучающиеся в режиме онлайн и по специальности) получили степень магистра или доктора наук.
Grand Canyon Education, Inc. provides education services to colleges and universities in the United States. The company's technology services include learning management system, internal administration, infrastructure, and support services academic services comprises program and curriculum, faculty and related training and development, class scheduling, and skills and simulation lab sites and counseling services and support include admission, financial aid, and field experience counseling services. It also offers marketing and communication services, such as lead acquisition, digital communications strategy, brand identity, media planning and strategy, video, and data science and analysis services and back office services comprising finance and accounting, human resources, audit, procurement services. The company, through its subsidiary, Orbis Education Services, LLC, supports healthcare education programs for 22 universities. Grand Canyon Education, Inc. was founded in 1949 and is based in Phoenix, Arizona.
Перевод автоматический

показать меньше

Отчетность

03.11.2021, 23:08 EPS за 3 квартал составил ХХ, консенсус YY

04.08.2021, 23:12 Прибыль на акцию за 2 квартал XX, консенсус-прогноз YY
Квартальная отчетность будет доступна после Регистрации

Прогнозы аналитиков

Аналитик Аарон Кесслер поддерживает с сильной покупкой и снижает целевую цену со xxx до yyy долларов.

25.10.2021, 16:02 Аналитик Berenberg Сунил Райгопал инициирует освещение на GoDaddy с рейтингом «Покупать» и объявляет целевую цену в xxx долларов.
Прогнозы аналитиков будут доступны после Регистрации

GRAND CANYON EDUCATION, INC. REPORTS FIRST QUARTER 2022 RESULTS

Grand Canyon Education, вкл. сообщает результаты за первый квартал 2022 года

4 мая 2022 г.

PHOENIX, May 4, 2022 /PRNewswire/ -- Grand Canyon Education, Inc. (NASDAQ: LOPE), ("GCE" or the "Company"), is a publicly traded education services company that currently provides services to 27 university partners.  GCE provides a full array of support services in the post-secondary education sector and has developed significant technological solutions, infrastructure and operational processes to provide superior services in these areas on a large scale.  GCE today announced financial results for the quarter ended March 31, 2022. 

For the three months ended March 31, 2022:

  • Service revenue was $244.1 million for the first quarter of 2022, an increase of $7.2 million, or 3.0%, as compared to $236.9 million for the first quarter of 2021. The increase year over year in service revenue was primarily due to an increase in revenue per student year over year, partially offset by a decrease in university partner enrollments between years of 4.5%. The increase in revenue per student between years is primarily due to the service revenue impact of the increased room, board and other ancillary revenues at GCU in the first quarter of 2022 as compared to the prior year period (see - Impact of COVID-19 below) and the growth in the enrollment for students at off-campus classroom and laboratory sites. Service revenue per student for off-campus classroom and laboratory sites generates a significantly higher revenue per student than we earn under our agreement with GCU, as these agreements generally provide us with a higher revenue share percentage, the partners have higher tuition rates than GCU and the majority of their students are studying in the Accelerated Bachelor of Science in Nursing program and take more credits on average per semester.
  • Partner enrollments totaled 110,217 at March 31, 2022 as compared to 115,390 at March 31, 2021. University partner enrollments at our off-campus classroom and laboratory sites were 4,497, an increase of 1.2% over enrollments at March 31, 2021, which includes 283 GCU students at March 31, 2022. This growth rate has slowed over the past year primarily due to a 35.4% decline in OTA students. Year over year ABSN student growth has slowed to 5.7% at March 31, 2022. For further discussion (see – Impact of COVID-19 below). Enrollments at GCU declined to 106,003 at March 31, 2022, a decrease of 4.5% over enrollments at March 31, 2021. Enrollments for GCU ground students were 21,504 at March 31, 2022 up from 19,721 at March 31, 2021 primarily due to a 9.5% increase in traditional ground students between years. GCU's decline in its working adult students (online and professional studies) between March 31, 2021 and March 31, 2022 is discussed in Impact of COVID-19 below.
  • Operating income for the three months ended March 31, 2022 was $77.5 million, a decrease of $6.7 million as compared to $84.2 million for the same period in 2021. The operating margin for the three months ended March 31, 2022 was 31.7%, compared to 35.5% for the same period in 2021.
  • Interest income, net of interest expense decreased from $13.9 million in the first quarter of 2021 to $0.2 million in the first quarter of 2022 primarily due to the payoff of the Secured Note receivable and the cancellation and repayment of the credit facility, both of which occurred in the fourth quarter of 2021.
  • Income tax expense for the three months ended March 31, 2022 was $19.6 million, a decrease of $0.4 million, as compared to income tax expense of $20.0 million for the three months ended March 31, 2021. This decrease was the result of a decrease in our taxable income partially offset by an increase in our effective tax rate between periods. Our effective tax rate was 25.2% during the first quarter of 2022 compared to 20.4% during the first quarter of 2021. In the first quarter of 2021, the effective tax rate was significantly impacted by excess tax benefits of $4.4 million as a result of exercises of the remaining stock options held by employees prior to their expiration. Excess tax benefits totaled only $0.1 million in the first quarter of 2022. In the first quarter of 2022, the effective tax rate was also unfavorably impacted by an increase in the state income tax rate.
  • Net income decreased 25.6% to $58.1 million for the first quarter of 2022, compared to $78.1 million for the same period in 2021. As adjusted net income was $60.1 million and $79.8 million for the first quarters of 2022 and 2021, respectively.
  • Diluted net income per share was $1.66 and $1.69 for the first quarters of 2022 and 2021, respectively. As adjusted diluted net income per share was $1.72 for both the first quarters of 2022 and 2021.
  • Adjusted EBITDA decreased 5.4% to $90.4 million for the first quarter of 2022, compared to $95.6 million for the same period in 2021.

Liquidity and Capital Resources

Our unrestricted cash and cash equivalents and investments were $264.3 million and $600.9 million as of March 31, 2022 and December 31, 2021, respectively.  Our liquidity position, as measured by cash and cash equivalents and investments decreased by $336.6 million during fiscal 2022, which was largely attributable to the share repurchases during the first quarter of 2022 of $399.6 million, partially offset by cash provided by operating activities of $70.3 million.    

Impact of COVID-19

Since March 2020, the world has been, and continues to be, impacted by the COVID-19 pandemic. This contagious outbreak, which has continued to spread, and the related adverse public health developments that have occurred at various times since March 2020, including orders to shelter-in-place, travel restrictions and mandated non-essential business closures, have adversely affected workforces, organizations, customers, economies and financial markets globally. It has also disrupted the normal operations of many businesses, including ours, and that of our university partners. 

Pursuant to the Master Services Agreement, GCE provides education services to GCU in return for 60% of GCU's tuition and fee revenues, which includes fee revenues from room, board, and other ancillary businesses including a student-run golf course and hotel.   GCU has four types of students: traditional ground university students, who attend class on its campus in Phoenix, Arizona and of which approximately 70% have historically lived on campus in university owned residence halls; professional studies students, who are working adult students who attend class one night a week on the Phoenix campus; online students who attend class fully online; and students who are studying in hybrid programs in which the ground component takes place at off-campus classroom and laboratory sites. 

The COVID-19 outbreak, as well as measures taken to contain its spread, has impacted GCU's students and its business in a number of ways.  A full description of those impacts is described in our 2021 Form 10-K.  Below is an explanation of those impacts from the COVID-19 pandemic, that had an effect on GCU's tuition and non-tuition revenue during 2021 and the first quarter of 2022 and, consequently, the service revenues we earned under the Master Services Agreement:  

  • Room, board and certain fee income was negatively impacted in the Spring semester of 2021 for GCU's traditional students as the first week of the Spring 2021 semester was completed in an online modality to provide greater flexibility for students returning to campus after the holidays. Face-to-face instruction for the semester commenced on January 11, 2021 and ended April 1, 2021 for approximately 80% of classes, followed by two weeks of online instruction. Approximately 3,500 traditional ground students elected to complete the Spring 2021 semester entirely in the online modality. GCU's ground traditional students residing on campus in GCU's residence halls returned to historical levels in the Spring semester of 2022 and the entire semester was conducted face-to-face. Thus, GCU experienced a significant year over year increase in these revenues in the first quarter of 2022 and thus the service revenues earned by GCE;
  • During the second quarter of 2020, GCU's online enrollment growth accelerated significantly into the high single digits. The increased level of online enrollment at that time resulted from a combination of factors including an acceleration of new students starting programs, a higher-than-expected number of students returning to the university that had taken a break from their program ("re-enters") and a lower-than-expected number of students deciding to drop out of or take a break from their program. We believe these trends were primarily caused by the shutdowns precipitated by the COVID-19 outbreak as greater numbers of working adults decided to return to school to finish undergraduate degree programs that they had previously started or to start new graduate degree programs during this time. These trends generally continued through the first quarter of 2021. Beginning in the second quarter of 2021, online enrollment growth rates as compared to the prior year period began to slow as both new enrollments and re-enters were down year over year, the numbers of students dropping out of school or taking periodic breaks in their program returned to historical levels and students completing their programs increased significantly on a year over year basis. These trends continued through the rest of 2021 and thus the year over year online growth rate continued to decline. The decline in new enrollments as compared to the prior year beginning in the second quarter of 2021 and continuing through the first quarter of 2022 were also the result of recruitment challenges caused by the reduced access to schools, hospitals, and businesses where our potential students work. We believe that as the year over year comparables return to historical levels and schools, hospitals and businesses fully reopen, our online enrollment growth rate will begin to re-accelerate; and
  • Professional studies students have declined significantly since the onset of the COVID-19 outbreak. Professional studies students at that time were converted to the online learning environment; since then, most have completed their programs while no new cohorts have been started until very recently. Now that the university has approved the recruitment of new professional studies cohorts, we anticipate that the number of these students will begin to grow.

The changes described above at GCU have impacted or will impact GCE's service revenue under the Master Services Agreement.  In addition, due to the limited operating expenses that we incur to deliver those services, there has been or will be a direct reduction in our operating profit and operating margin.

GCE also provides services to numerous university partners across the United States, including GCU, at off-campus classroom and laboratory sites.  The majority of these university partners' students are studying in the Accelerated Bachelor of Science in Nursing ("ABSN") program which is offered in a 12-16-month format in three or four academic semesters.  Beginning with the Summer 2021 semester we experienced a decline in revenue per student from students in these programs caused primarily by some students delaying their scheduled clinical courses due to vaccine mandates at hospital partners and we started to see a reduction in our off-site classroom and laboratory student enrollment growth rate due primarily to delays in the opening of scheduled new sites and requests by some of our university or hospital partners or their state regulatory boards to reduce cohort sizes due to concerns over potential clinical faculty availability caused by nursing and other healthcare employee shortages.  This is especially true with one of our university partner's Occupational Therapy Assistants ("OTA") program in which enrollment declined 35.4% between March 31, 2021 and 2022 as the university partner stopped admitting new students for most of 2021 due to clinical placement backlog.  None of our ABSN partners have stopped admitting new students but some locations that were scheduled to open in 2021 and 2022 have been pushed back and some existing partners have reduced incoming cohort sizes due to the concern that there are not enough nurses to serve as clinical faculty.

No other changes are currently anticipated with our other university partners related to the Spring 2022 semester that would have a material impact on GCE's service revenue, operating profit and operating margins.  However, if one of our university partners were to close an off-campus classroom and laboratory site prior to the end of the Spring 2022 semester or take some other action that adversely impacted program enrollment, such an event would reduce the service revenues earned by GCE. 

Beginning at the time of the COVID-19 outbreak a large percentage of our workforce began to work remotely and is expected to continue doing so for the foreseeable future.  This degree of remote working could increase risks in the areas of internal control, cyber security and the use of remote technology, and thereby result in interruptions or disruptions in normal operational processes.       

It is not possible for us to completely predict the duration or magnitude of the adverse results of the COVID-19 pandemic and its effects on our business, results of operations or financial condition at this time, but such effects may be material in future quarters.   

2022 Outlook 




Q2 2022:

Service revenue of between $199.5 million and $202.7 million; As Adjusted Operating Margin of between 17.2% and 18.4%; Effective tax rate of 24.9%; As Adjusted Diluted EPS of between $0.80 and $0.87 using 32.1 million diluted shares  

Q3 2022:

Service revenue of between $209.8 million and $218.0 million; As Adjusted Operating Margin of between 18.7% and 21.8%; Effective tax rate of 24.9%; As Adjusted Diluted EPS of between $0.93 and $1.12 using 31.7 million diluted shares  

Q4 2022:

Service revenue of between $254.2 million and $266.8 million; As Adjusted Operating Margin of between 34.1% and 37.2%; Effective tax rate of 24.5%; As Adjusted Diluted EPS of between $2.08 and $2.38 using 31.5 million diluted shares  

Full Year 2022:

Service revenue of between $907.6 million and $931.6 million; As Adjusted Operating Margin of between 26.4% and 28.3%; Effective tax rate of 24.9%; As Adjusted Diluted EPS of between $5.53 and $6.09 using 32.5 million diluted shares

Forward-Looking Statements

This news release contains "forward-looking statements" which include information relating to future events, future financial performance, strategies expectations, competitive environment, regulation, and availability of resources.  These forward-looking statements include, without limitation, statements regarding: proposed new programs; whether regulatory, economic, or business developments or other matters may or may not have a material adverse effect on our financial position, results of operations, or liquidity; projections, predictions, expectations, estimates, and forecasts as to our business, financial and operating results, and future economic performance; and management's goals and objectives and other similar expressions concerning matters that are not historical facts.  Words such as "may," "should," "could," "would," "predicts," "potential," "continue," "expects," "anticipates," "future," "intends," "plans," "believes," "estimates" and similar expressions, the negative of these expressions, as well as statements in future tense, identify forward-looking statements.

Forward-looking statements should not be read as a guarantee of future performance or results and will not necessarily be accurate indications of the times at, or by, which such performance or results will be achieved.  Forward-looking statements are based on information available at the time those statements are made or management's good faith belief as of that time with respect to future events and are subject to risks and uncertainties that could cause actual performance or results to differ materially from those expressed in or suggested by the forward-looking statements.  Important factors that could cause our actual performance or results to differ materially from those expressed in or suggested by the forward-looking statements include, but are not limited to: the harm to our business, results of operations, and financial condition, and harm to our university partners resulting from epidemics, pandemics, including the continuing, and potential future, adverse effects of the COVID-19 pandemic, or public health crises: the occurrence of any event, change or other circumstance that could give rise to the termination of any of our key university partner agreements; our ability to properly manage risks and challenges associated with strategic initiatives, including potential acquisitions or divestitures of, or investments in, new businesses, acquisitions of new properties and new university partners, and expansion of services provided to our existing university partners; our failure to comply with the extensive regulatory framework applicable to us either directly as a third party education services provider or indirectly through our university partners, including Title IV of the Higher Education Act and the regulations thereunder, state laws and regulatory requirements, and accrediting commission requirements; competition from other education services companies in our geographic region and market sector, including competition for students, qualified executives and other personnel; the pace of growth of our university partners' enrollment and its effect on the pace of our own growth; our ability to, on behalf of our university partners, convert prospective students to enrolled students and to retain active students to graduation; our success in updating and expanding the content of existing programs and developing new programs in a cost-effective manner or on a timely basis for our university partners; the impact of any natural disasters or public health emergencies; and other factors discussed in reports on file with the Securities and Exchange Commission, including as set forth in Part I, Item 1A of our Annual Report on Form 10-K for period ended December 31, 2021, as updated in our subsequent reports filed with the Securities and Exchange Commission on Form 10Q or Form 8-K.

Forward-looking statements speak only as of the date the statements are made.  You should not put undue reliance on any forward-looking statements.  We assume no obligation to update forward-looking statements to reflect actual results, changes in assumptions, or changes in other factors affecting forward-looking information, except to the extent required by applicable securities laws.  If we do update one or more forward-looking statements, no inference should be drawn that we will make additional updates with respect to those or other forward-looking statements.

Conference Call

Grand Canyon Education, Inc. will discuss its first quarter 2022 results and full year 2022 outlook during a conference call scheduled for today, May 4, 2022 at 4:30 p.m. Eastern time (ET).  To participate in the live call, investors should dial 877-577-1769 (domestic and Canada) or 706-679-7806 (international), passcode 3393146 at 4:25 p.m. (ET). The Webcast will be available on the Grand Canyon Education, Inc. website at www.gce.com.

A replay of the call will be available approximately two hours following the conclusion of the call, at 855-859-2056 (domestic) or 404-537-3406 (international), passcode 3393146.  It will also be archived at www.gce.com in the investor relations section for 60 days.

About Grand Canyon Education, Inc.

Grand Canyon Education, Inc. ("GCE"), incorporated in 2008, is a publicly traded education services company that currently provides services to 27 university partners.  GCE is uniquely positioned in the education services industry in that its leadership has over 30 years of proven expertise in providing a full array of support services in the post-secondary education sector and has developed significant technological solutions, infrastructure and operational processes to provide superior services in these areas on a large scale.  GCE provides services that support students, faculty and staff of partner institutions such as marketing, strategic enrollment management, counseling services, financial services, technology, technical support, compliance, human resources, classroom operations, content development, faculty recruitment and training, among others.  For more information about GCE visit the Company's website at www.gce.com.

Grand Canyon Education, Inc., 2600 W. Camelback Road, Phoenix, AZ 85017, www.gce.com.

GRAND CANYON EDUCATION, INC.

Consolidated Income Statements

(Unaudited)




Three Months Ended




March 31, 




2022


2021


(In thousands, except per share data)








Service revenue


$

244,133


$

236,934


Costs and expenses:








     Technology and academic services



36,306



32,051


     Counseling services and support



67,513



61,239


     Marketing and communication



50,851



47,731


     General and administrative



9,893



9,582


     Amortization of intangible assets



2,105



2,105


Total costs and expenses



166,668



152,708


Operating income



77,465



84,226


     Interest income on Secured Note





14,549


     Interest expense





(799)


     Investment interest and other



205



121


Income before income taxes



77,670



98,097


Income tax expense



19,592



19,985


Net income


$

58,078


$

78,112


Earnings per share:








     Basic income per share


$

1.67


$

1.70


     Diluted income per share


$

1.66


$

1.69


     Basic weighted average shares outstanding



34,806



46,084


     Diluted weighted average shares outstanding



34,901



46,300


GRAND CANYON EDUCATION, INC.

Consolidated Balance Sheets




As of March 31, 


As of December 31,

(In thousands, except par value)


2022


2021

ASSETS:



(Unaudited)




Current assets







     Cash and cash equivalents


$

201,933


$

600,941

     Investments



62,396



     Accounts receivable, net



102,006



70,063

     Income taxes receivable





1,275

     Other current assets



14,020



8,766

Total current assets



380,355



681,045

Property and equipment, net



136,677



136,120

Right-of-use assets



55,672



57,652

Amortizable intangible assets, net



183,114



185,219

Goodwill



160,766



160,766

Other assets



1,802



1,943

Total assets


$

918,386


$

1,222,745

LIABILITIES AND STOCKHOLDERS' EQUITY:







Current liabilities







     Accounts payable


$

29,638


$

24,306

     Accrued compensation and benefits



31,986



32,714

     Accrued liabilities



30,705



27,593

     Income taxes payable



20,694



5,895

     Deferred revenue



12,172



10

     Current portion of lease liability



7,514



7,426

Total current liabilities



132,709



97,944

Deferred income taxes, noncurrent



27,344



25,962

Other long-term liabilities



30



37

Lease liability, less current portion



51,866



53,755

Total liabilities



211,949



177,698

Commitments and contingencies







Stockholders' equity







Preferred stock, $0.01 par value, 10,000 shares authorized; 0 shares issued and outstanding at December 31, 2021 and December 31, 2020





Common stock, $0.01 par value, 100,000 shares authorized; 53,826 and 53,637 shares issued and 33,278 and 37,722 shares outstanding at December 31, 2021 and December 31, 2020, respectively



538



536

Treasury stock, at cost, 20,548 and 15,915 shares of common stock at December 31, 2021 and December 31, 2020, respectively



(1,506,766)



(1,107,211)

Additional paid-in capital



299,858



296,670

Accumulated other comprehensive loss



(323)



Retained earnings



1,913,130



1,855,052

Total stockholders' equity



706,437



1,045,047

Total liabilities and stockholders' equity


$

918,386


$

1,222,745

GRAND CANYON EDUCATION, INC.

Consolidated Statements of Cash Flows

(Unaudited)




Three Months Ended



March 31, 

(In thousands)


2022


2021








Cash flows provided by operating activities:







Net income


$

58,078


$

78,112

Adjustments to reconcile net income to net cash provided by operating activities:







     Share-based compensation



3,190



3,019

     Depreciation and amortization



5,724



5,426

     Amortization of intangible assets



2,105



2,105

     Deferred income taxes



1,480



1,776

     Other, including fixed asset impairments



719



65

     Changes in assets and liabilities:







          Accounts receivable and interest receivable from university partners



(31,943)



(29,601)

          Other assets



(5,312)



(6,166)

          Right-of-use assets and lease liabilities



179



165

          Accounts payable



5,427



971

          Accrued liabilities



2,377



10,714

          Income taxes receivable/payable



16,074



16,305

          Deferred revenue



12,162



6,936

Net cash provided by operating activities



70,260



89,827

Cash flows used in investing activities:







     Capital expenditures



(6,784)



(8,911)

     Additions of amortizable content



(95)



(90)

     Purchases of investments



(62,834)



(31,337)

     Proceeds from sale or maturity of investments





5,519

Net cash used in investing activities



(69,713)



(34,819)

Cash flows used in financing activities:







     Principal payments on notes payable





(8,286)

     Repurchase of common shares including shares withheld in lieu of income taxes



(399,555)



(69,342)

     Net proceeds from exercise of stock options





2,680

Net cash used in financing activities



(399,555)



(74,948)

Net decrease in cash and cash equivalents and restricted cash



(399,008)



(19,940)

Cash and cash equivalents and restricted cash, beginning of period



600,941



245,769

Cash and cash equivalents and restricted cash, end of period


$

201,933


$

225,829

Supplemental disclosure of cash flow information







     Cash paid for interest


$


$

895

     Cash paid for income taxes


$

306


$

230

Supplemental disclosure of non-cash investing and financing activities







     Purchases of property and equipment included in accounts payable


$

1,442


$

876

     ROU Asset and Liability recognition


$

1,980


$

1,596

GRAND CANYON EDUCATION, INC.

Adjusted EBITDA  (Non-GAAP Financial Measure)

Adjusted EBITDA is defined as net income plus interest expense, less interest income and other gain (loss) recognized on investments, plus income tax expense, and plus depreciation and amortization (EBITDA), as adjusted for (i)  contributions to private Arizona school tuition organizations in lieu of the payment of state income taxes; (ii) loss on transaction; (iii) share-based compensation, and (iv) unusual charges or gains, such as litigation and regulatory reserves, impairment charges and asset write-offs, and exit or lease termination costs.  We present Adjusted EBITDA because we consider it to be an important supplemental measure of our operating performance.  We also make certain compensation decisions based, in part, on our operating performance, as measured by Adjusted EBITDA.  All of the adjustments made in our calculation of Adjusted EBITDA are adjustments to items that management does not consider to be reflective of our core operating performance.  Management considers our core operating performance to be that which can be affected by our managers in any particular period through their management of the resources that affect our underlying revenue and profit generating operations during that period and does not consider the items for which we make adjustments (as listed above) to be reflective of our core performance.

We believe Adjusted EBITDA allows us to compare our current operating results with corresponding historical periods and with the operational performance of other companies in our industry because it does not give effect to potential differences caused by variations in capital structures (affecting relative interest expense, including the impact of write-offs of deferred financing costs when companies refinance their indebtedness), tax positions (such as the impact on periods or companies of changes in effective tax rates or net operating losses), the book amortization of intangibles (affecting relative amortization expense), and other items that we do not consider reflective of underlying operating performance.  We also present Adjusted EBITDA because we believe it is frequently used by securities analysts, investors, and other interested parties as a measure of performance.

In evaluating Adjusted EBITDA, investors should be aware that in the future we may incur expenses similar to the adjustments described above.  Our presentation of Adjusted EBITDA should not be construed as an inference that our future results will be unaffected by expenses that are unusual, non-routine, or non-recurring.  Adjusted EBITDA has limitations as an analytical tool in that, among other things it does not reflect:

  • cash expenditures for capital expenditures or contractual commitments;
  • changes in, or cash requirements for, our working capital requirements;
  • interest expense, or the cash required to replace assets that are being depreciated or amortized; and
  • the impact on our reported results of earnings or charges resulting from the items for which we make adjustments to our EBITDA, as described above and set forth in the table below.

In addition, other companies, including other companies in our industry, may calculate these measures differently than we do, limiting the usefulness of Adjusted EBITDA as a comparative measure.  Because of these limitations, Adjusted EBITDA should not be considered as a substitute for net income, operating income, or any other performance measure derived in accordance with and reported under GAAP, or as an alternative to cash flow from operating activities or as a measure of our liquidity.  We compensate for these limitations by relying primarily on our GAAP results and only use Adjusted EBITDA as a supplemental performance measure.

The following table provides a reconciliation of net income to Adjusted EBITDA, which is a non-GAAP measure for the periods indicated:











Three Months Ended




March 31, 




2022


2021




(Unaudited, in thousands)


Net income


$

58,078


$

78,112


Plus: interest expense





799


Less: interest income on Secured Note





(14,549)


Less: investment interest and other



(205)



(121)


Plus: income tax expense



19,592



19,985


Plus: amortization of intangible assets



2,105



2,105


Plus: depreciation and amortization



5,724



5,426


     EBITDA



85,294



91,757


Plus: loss on fixed asset disposal



661




Plus: share-based compensation



3,190



3,019


Plus: litigation and regulatory reserves



1,271



814


Adjusted EBITDA


$

90,416


$

95,590


Non-GAAP Net Income and Non-GAAP Diluted Income Per Share

The Company believes the presentation of non-GAAP net income and non-GAAP diluted income per share information that excludes amortization of intangible assets allows investors to develop a more meaningful understanding of the Company's performance over time.  Accordingly, for the three-months ended March 31, 2022 and 2021, the table below provides reconciliations of these non-GAAP items to GAAP net income and GAAP diluted income per share, respectively:











Three Months Ended




March 31, 




2022


2021




(Unaudited, in thousands except per share data)

GAAP Net income


$

58,078


$

78,112


Amortization of intangible assets



2,105



2,105


Loss on disposal of fixed assets



661




Income tax effects of adjustments(1)



(698)



(429)


As Adjusted, Non-GAAP Net income


$

60,146


$

79,788










GAAP Diluted income per share


$

1.66


$

1.69


Amortization of intangible assets (2)


$

0.05


$

0.03


Loss on disposal of fixed assets (2)


$

0.01


$


As Adjusted, Non-GAAP Diluted income per share


$

1.72


$

1.72






(1)

The income tax effects of adjustments are based on the effective income tax rate applicable to adjusted (non-GAAP) results. 





(2)

The amortization of acquired intangible assets per diluted share is net of an income tax benefit of $0.02 and $0.01 for the three months ended March 31, 2022 and 2021, respectively.





(3)

The loss on disposal of fixed assets per diluted share is net of an income tax benefit of nil for the three months ended March 31, 2022.

Investor Relations Contact:Daniel E. BachusChief Financial OfficerGrand Canyon Education, Inc.602-639-6648[email protected]

SOURCE Grand Canyon Education

ФЕНИКС, 4 мая 2022 года /PRNewswire/ -- Grand Canyon Education, Inc. (NASDAQ: LOPE), ("GCE" или "Компания"), является публично торгуемой компанией по предоставлению образовательных услуг, которая в настоящее время предоставляет услуги 27 университетским партнерам.  GCE предоставляет полный спектр вспомогательных услуг в секторе послесреднего образования и разработала важные технологические решения, инфраструктуру и операционные процессы для предоставления высококачественных услуг в этих областях в больших масштабах.  GCE сегодня объявила финансовые результаты за квартал, закончившийся 31 марта 2022 года. 

За три месяца, закончившихся 31 марта 2022 г.:

  • Выручка от услуг за первый квартал 2022 года составила 244,1 млн долларов, увеличившись на 7,2 млн долларов, или на 3,0%, по сравнению с 236,9 млн долларов за первый квартал 2021 года. Увеличение доходов от услуг в годовом исчислении было в основном обусловлено увеличением дохода на одного студента в годовом исчислении, частично компенсируемым сокращением числа поступающих в университеты-партнеры между годами на 4,5%. Увеличение дохода на одного студента в разные годы в первую очередь связано с влиянием на доходы от услуг увеличения стоимости проживания, питания и других дополнительных доходов в GCU в первом квартале 2022 года по сравнению с периодом предыдущего года (см. Влияние COVID-19 ниже) и ростом числа учащихся в учебные и лабораторные помещения за пределами кампуса. Доход от услуг на одного студента в классах и лабораториях за пределами кампуса приносит значительно больший доход на одного студента, чем мы зарабатываем по нашему соглашению с GCU, поскольку эти соглашения обычно обеспечивают нам более высокий процент доли дохода, у партнеров более высокие тарифы на обучение, чем у GCU, и большинство их студентов учатся в ускоренном режиме. Степень бакалавра наук по программе сестринского дела и получать больше кредитов в среднем за семестр.
  • Число зарегистрированных партнеров составило 110 217 по состоянию на 31 марта 2022 года по сравнению со 115 390 по состоянию на 31 марта 2021 года. Число студентов-партнеров университета в наших аудиториях и лабораториях за пределами кампуса составило 4497 человек, что на 1,2% больше, чем на 31 марта 2021 года, в том числе 283 студента GCU на 31 марта 2022 года. Эти темпы роста замедлились за последний год в основном из-за сокращения числа студентов OTA на 35,4%. В годовом исчислении рост числа студентов ABSN замедлился до 5,7% по состоянию на 31 марта 2022 года. Для дальнейшего обсуждения (см. – Влияние COVID-19 ниже). Число учащихся в GCU сократилось до 106 003 на 31 марта 2022 года, что на 4,5% меньше, чем число учащихся на 31 марта 2021 года. Число зачисленных студентов GCU ground на 31 марта 2022 года составило 21 504 человека по сравнению с 19 721 на 31 марта 2021 года, главным образом из-за увеличения числа традиционных студентов ground на 9,5% в разные годы. Сокращение числа работающих взрослых студентов GCU (онлайн и профессиональное обучение) в период с 31 марта 2021 года по 31 марта 2022 года обсуждается в разделе "Влияние COVID-19" ниже.
  • Операционная прибыль за три месяца, закончившихся 31 марта 2022 года, составила 77,5 млн долларов, что на 6,7 млн долларов меньше по сравнению с 84,2 млн долларов за аналогичный период 2021 года. Операционная маржа за три месяца, закончившихся 31 марта 2022 года, составила 31,7% по сравнению с 35,5% за аналогичный период 2021 года.
  • Процентный доход за вычетом процентных расходов снизился с 13,9 млн долларов США в первом квартале 2021 года до 0,2 млн долларов США в первом квартале 2022 года в основном из-за погашения Обеспеченных векселей к получению и аннулирования и погашения кредитной линии, оба из которых произошли в четвертом квартале 2021 года.
  • Расходы по налогу на прибыль за три месяца, закончившихся 31 марта 2022 года, составили 19,6 млн долларов, что на 0,4 млн долларов меньше, чем расходы по налогу на прибыль в размере 20,0 млн долларов за три месяца, закончившихся 31 марта 2021 года. Это снижение было результатом снижения нашего налогооблагаемого дохода, частично компенсированного увеличением нашей эффективной налоговой ставки между периодами. Наша эффективная налоговая ставка составила 25,2% в первом квартале 2022 года по сравнению с 20,4% в первом квартале 2021 года. В первом квартале 2021 года на эффективную налоговую ставку существенно повлияли сверхнормативные налоговые льготы в размере 4,4 млн долларов США в результате реализации оставшихся опционов на акции, которыми владели сотрудники до истечения срока их действия. Сверхнормативные налоговые льготы составили всего 0,1 миллиона долларов в первом квартале 2022 года. В первом квартале 2022 года на эффективную налоговую ставку также неблагоприятно повлияло повышение ставки государственного подоходного налога.
  • Чистая прибыль снизилась на 25,6% до 58,1 млн долларов за первый квартал 2022 года по сравнению с 78,1 млн долларов за аналогичный период 2021 года. Скорректированная чистая прибыль составила $60,1 млн и $79,8 млн за первые кварталы 2022 и 2021 годов соответственно.
  • Разводненная чистая прибыль на акцию составила $1,66 и $1,69 за первые кварталы 2022 и 2021 годов соответственно. Скорректированная разводненная чистая прибыль на акцию составила 1,72 доллара США за первые кварталы 2022 и 2021 годов.
  • Скорректированная EBITDA снизилась на 5,4% до 90,4 млн долларов за первый квартал 2022 года по сравнению с 95,6 млн долларов за аналогичный период 2021 года.

Ликвидность и Капитальные ресурсы

Наши неограниченные денежные средства и их эквиваленты, а также инвестиции составили 264,3 млн долларов США и 600,9 млн долларов США по состоянию на 31 марта 2022 года и 31 декабря 2021 года соответственно.  Наша позиция ликвидности, измеряемая денежными средствами и их эквивалентами, а также инвестициями, сократилась на 336,6 млн долларов США в течение 2022 финансового года, что в значительной степени было связано с выкупом акций в первом квартале 2022 года на сумму 399,6 млн долларов США, что частично компенсировалось денежными средствами, полученными от операционной деятельности в размере 70,3 млн долларов США.    

Воздействие COVID-19

С марта 2020 года мир пострадал и продолжает страдать от пандемии COVID-19. Эта инфекционная вспышка, которая продолжает распространяться, и связанные с ней неблагоприятные изменения в области общественного здравоохранения, которые происходили в разное время с марта 2020 года, включая приказы о предоставлении убежища на месте, ограничения на поездки и обязательное закрытие предприятий, не имеющих существенного значения, негативно сказались на рабочей силе, организациях, клиентах, экономике и финансовых рынках во всем мире. Это также нарушило нормальную работу многих предприятий, в том числе нашего и наших университетских партнеров. 

В соответствии с Соглашением об основных услугах GCE предоставляет образовательные услуги GCU в обмен на 60% доходов GCU от платы за обучение и сборов, которые включают комиссионные доходы от проживания, питания и других вспомогательных предприятий, включая студенческое поле для гольфа и отель.   В GCU есть четыре типа студентов: студенты традиционного наземного университета, которые посещают занятия в его кампусе в Финиксе, штат Аризона, и из которых примерно 70% исторически жили на территории кампуса в общежитиях, принадлежащих университету; студенты-профессионалы, работающие взрослые студенты, которые посещают занятия один вечер в неделю в кампусе Феникса; онлайн-студенты, которые посещают занятия полностью онлайн; и студенты, которые обучаются по гибридным программам, в которых наземный компонент проходит в классах и лабораториях за пределами кампуса. 

Вспышка COVID-19, а также меры, принятые для сдерживания ее распространения, повлияли на студентов GCU и его бизнес несколькими способами.  Полное описание этих воздействий приведено в нашей форме 10-K. на 2021 год.  Ниже приводится объяснение последствий пандемии COVID-19, которые повлияли на доходы GCU от обучения и не связанные с обучением в течение 2021 года и первого квартала 2022 года и, следовательно, на доходы от услуг, которые мы получили в соответствии с Соглашением об основных услугах:  

  • Проживание, питание и определенный гонорарный доход негативно сказались в весеннем семестре 2021 года на традиционных студентах GCU, поскольку первая неделя весеннего семестра 2021 года была завершена в режиме онлайн, чтобы обеспечить большую гибкость для студентов, возвращающихся в кампус после каникул. Очное обучение в течение семестра началось 11 января 2021 года и закончилось 1 апреля 2021 года примерно для 80% занятий, за которыми последовали две недели онлайн-обучения. Около 3500 студентов, обучающихся на традиционных курсах, решили завершить весенний семестр 2021 года полностью в режиме онлайн. Традиционные студенты GCU, проживающие в кампусе в общежитиях GCU, вернулись к историческому уровню в весеннем семестре 2022 года, и весь семестр проводился лицом к лицу. Таким образом, в первом квартале 2022 года GCU значительно увеличила эти доходы по сравнению с предыдущим годом и, следовательно, доходы от услуг, полученные GCE;
  • Во втором квартале 2020 года рост онлайн-регистрации в GCU значительно ускорился и достиг высоких однозначных цифр. Возросший уровень онлайн-регистрации в то время был результатом сочетания факторов, включая ускорение поступления новых студентов на программы, большее, чем ожидалось, число студентов, возвращающихся в университет, которые сделали перерыв в своей программе ("повторно поступают") и меньшее, чем ожидалось, число о студентах, решивших бросить учебу или сделать перерыв в своей программе. Мы считаем, что эти тенденции были в первую очередь вызваны остановками, вызванными вспышкой COVID-19, поскольку все большее число работающих взрослых решили вернуться в школу, чтобы закончить программы бакалавриата, которые они начали ранее, или начать новые программы получения степени магистра в течение этого времени. Эти тенденции, как правило, сохранялись в течение первого квартала 2021 года. Начиная со второго квартала 2021 года темпы роста онлайн-зачисления по сравнению с предыдущим годом начали замедляться, поскольку число новых и повторных зачислений из года в год снижалось, число учащихся, бросающих школу или делающих периодические перерывы в своей программе, вернулось к историческому уровню, а учащиеся завершили свои программы значительно увеличился в годовом исчислении. Эти тенденции сохранялись до конца 2021 года, и, таким образом, темпы роста онлайн-продаж в годовом исчислении продолжали снижаться. Сокращение числа новых учащихся по сравнению с предыдущим годом, начавшееся во втором квартале 2021 года и продолжающееся до первого квартала 2022 года, также было результатом проблем с набором персонала, вызванных ограниченным доступом к школам, больницам и предприятиям, где работают наши потенциальные студенты. Мы считаем, что по мере того, как сопоставимые показатели из года в год возвращаются к историческим уровням, а школы, больницы и предприятия полностью открываются, темпы роста нашего онлайн-зачисления начнут вновь ускоряться; и
  • Число студентов, обучающихся по специальности, значительно сократилось с начала вспышки COVID-19. Студенты, изучавшие профессиональные дисциплины в то время, были переведены в среду онлайн-обучения; с тех пор большинство из них завершили свои программы, в то время как новые группы не были созданы до самого недавнего времени. Теперь, когда университет одобрил набор новых групп специалистов, мы ожидаем, что число этих студентов начнет расти.

Изменения, описанные выше в GCU, повлияли или повлияют на доходы GCE от услуг в соответствии с Соглашением об основных услугах.  Кроме того, из-за ограниченных операционных расходов, которые мы несем для предоставления этих услуг, произошло или произойдет прямое снижение нашей операционной прибыли и операционной маржи.

GCE также предоставляет услуги многочисленным университетским партнерам по всей территории Соединенных Штатов, включая GCU, в аудиториях и лабораториях за пределами кампуса.  Большинство студентов этих университетов-партнеров обучаются по ускоренной программе бакалавриата наук в области сестринского дела ("ABSN"), которая предлагается в формате 12-16 месяцев в течение трех или четырех академических семестров.  Начиная с летнего семестра 2021 года мы столкнулись со снижением дохода на одного студента от студентов этих программ, вызванным в первую очередь тем, что некоторые студенты откладывали свои запланированные клинические курсы из-за ограничений на вакцинацию в больницах-партнерах, и мы начали наблюдать снижение темпов роста числа студентов, обучающихся за пределами наших аудиторий и лабораторий, в основном из-за задержек в открытие запланированных новых объектов и просьбы некоторых наших партнеров из университетов или больниц или их государственных регулирующих органов сократить численность когорты из-за опасений по поводу потенциальной доступности клинических факультетов, вызванной нехваткой медсестер и других медицинских работников.  Это особенно верно в отношении программы ассистентов по трудотерапии одного из наших университетских партнеров ("OTA"), в которой число учащихся сократилось на 35,4% в период с 31 марта 2021 по 2022 год, поскольку университет-партнер прекратил прием новых студентов на большую часть 2021 года из-за отставания в приеме на работу.  Ни один из наших партнеров ABSN не прекратил прием новых студентов, но некоторые отделения, которые планировалось открыть в 2021 и 2022 годах, были перенесены, а некоторые существующие партнеры сократили количество поступающих из-за опасений, что не хватает медсестер для работы в качестве клинических преподавателей.

В настоящее время не ожидается никаких других изменений с другими нашими университетскими партнерами, связанных с весенним семестром 2022 года, которые оказали бы существенное влияние на доходы от услуг GCE, операционную прибыль и операционную маржу.  Однако, если один из наших университетских партнеров закроет аудиторию и лабораторию за пределами кампуса до конца весеннего семестра 2022 года или предпримет какие-либо другие действия, которые негативно повлияют на зачисление на программу, такое событие сократит доходы от услуг, получаемые GCE. 

Начиная с момента вспышки COVID-19, значительная часть нашей рабочей силы начала работать удаленно и, как ожидается, продолжит это делать в обозримом будущем.  Такая степень удаленной работы может увеличить риски в области внутреннего контроля, кибербезопасности и использования дистанционных технологий и, таким образом, привести к перерывам или сбоям в нормальных операционных процессах.       

На данный момент мы не можем полностью предсказать продолжительность или масштабы неблагоприятных последствий пандемии COVID-19 и ее последствий для нашего бизнеса, результатов деятельности или финансового состояния, но такие последствия могут быть существенными в будущих кварталах.   

2022 Outlook 




Q2 2022:

Service revenue of between $199.5 million and $202.7 million; As Adjusted Operating Margin of between 17.2% and 18.4%; Effective tax rate of 24.9%; As Adjusted Diluted EPS of between $0.80 and $0.87 using 32.1 million diluted shares  

Q3 2022:

Service revenue of between $209.8 million and $218.0 million; As Adjusted Operating Margin of between 18.7% and 21.8%; Effective tax rate of 24.9%; As Adjusted Diluted EPS of between $0.93 and $1.12 using 31.7 million diluted shares  

Q4 2022:

Service revenue of between $254.2 million and $266.8 million; As Adjusted Operating Margin of between 34.1% and 37.2%; Effective tax rate of 24.5%; As Adjusted Diluted EPS of between $2.08 and $2.38 using 31.5 million diluted shares  

Full Year 2022:

Service revenue of between $907.6 million and $931.6 million; As Adjusted Operating Margin of between 26.4% and 28.3%; Effective tax rate of 24.9%; As Adjusted Diluted EPS of between $5.53 and $6.09 using 32.5 million diluted shares

Прогнозные заявления

Этот пресс-релиз содержит "прогнозные заявления", которые включают информацию, касающуюся будущих событий, будущих финансовых показателей, ожиданий от стратегий, конкурентной среды, регулирования и наличия ресурсов.  Эти прогнозные заявления включают, помимо прочего, заявления относительно: предлагаемых новых программ; могут ли изменения в законодательстве, экономике или бизнесе или другие вопросы оказать или не оказать существенное негативное влияние на наше финансовое положение, результаты операций или ликвидность; прогнозы, прогнозы, ожидания, оценки и прогнозы, а также к нашему бизнесу, финансовым и операционным результатам и будущим экономическим показателям; а также цели и задачи руководства и другие подобные выражения, касающиеся вопросов, которые не являются историческими фактами.  Такие слова, как "может", "должен", "мог бы", "хотел бы", "прогнозирует", "потенциал", "продолжать", "ожидает", "ожидает", "будущее", "намеревается", "планирует", "полагает", "оценивает" и подобные выражения, отрицательные из этих выражений, а также утверждения в будущем времени идентифицируют прогнозные заявления.

Прогнозные заявления не следует рассматривать как гарантию будущих результатов или результатов, и они не обязательно будут точными указаниями на время или к которому такие результаты или результаты будут достигнуты.  Прогнозные заявления основаны на информации, доступной на момент составления этих заявлений, или на добросовестных убеждениях руководства на тот момент в отношении будущих событий и подвержены рискам и неопределенностям, которые могут привести к тому, что фактические показатели или результаты будут существенно отличаться от тех, которые выражены или предложены в прогнозных заявлениях.  Важные факторы, которые могут повлиять на наши фактические результаты или результаты могут существенно отличаться от тех, которые выражены или предложенные прогнозные заявления включают, но не ограничиваются следующим: вред для нашего бизнеса, результатов деятельности и финансового состояния, а также вреда университеты-партнеры в результате эпидемий, пандемий, в том числе продолжаются, и потенциальных, отрицательных последствиях COVID-19 пандемией, или кризисы в области общественного здравоохранения: в наступлении каких-либо событий, изменить или других обстоятельствах, которые могут привести к прекращению какой-либо из наших основных университет партнерских соглашений; способность грамотно управлять риски и вызовы, связанные со стратегическими инициативами, в том числе потенциальных приобретений или выбытий, или инвестиции в новые предприятия, приобретение новых свойств и новых вузов-партнеров, а также расширения услуг, предоставляемых нашими существующими партнерами университета; наши несоблюдение обширной нормативной основы, применимые к нам либо непосредственно в качестве третьего лица образовательных услуг поставщика либо косвенно посредством наших вузов-партнеров, в том числе и главы IV закона О высшем образовании и инструкцию к нему, государственных законов и нормативных требований, и аккредитационная комиссия требования; конкуренции с другими образовательными услугами учреждения в нашем географическом регионе и рыночного сектора, в том числе конкурс для студентов, квалифицированных топ-менеджеров и другого персонала; темпы роста нашего университета партнеров подачи заявки и ее влияние на темпы нашего роста; наши способности, от имени нашего университета партнерами, конвертировать потенциальных студентов, учащихся и, чтобы сохранить активные студенты на выпускной; наш успех в обновлении и расширении содержания существующих программ и разработке новых программ в экономически эффективным образом и своевременно, для наших вузов-партнеров; влияние каких-либо стихийных бедствий или чрезвычайных ситуациях в области общественного здравоохранения; и другие факторы, рассмотренные в докладах на файл с по ценным бумагам и биржам, включая, указанных в части I, П. 1А годовой отчет по форме 10-К за период, закончившийся 31 декабря 2021, как обновить в наших последующих докладах, поданных в Комиссию по ценным бумагам по форме 10q или форма № 8-к.

Прогнозные заявления делаются только на дату их составления.  Вы не должны чрезмерно полагаться на какие-либо прогнозные заявления.  Мы не берем на себя никаких обязательств по обновлению прогнозных заявлений для отражения фактических результатов, изменений в допущениях или изменений в других факторах, влияющих на прогнозную информацию, за исключением случаев, когда это требуется применимым законодательством о ценных бумагах.  Если мы действительно обновляем одно или несколько заявлений прогнозного характера, не следует делать никаких выводов о том, что мы будем вносить дополнительные обновления в отношении тех или иных заявлений прогнозного характера.

Конференц-связь

Grand Canyon Education, Inc. обсудит свои результаты за первый квартал 2022 года и перспективы на весь 2022 год во время телефонной конференции, запланированной на сегодня, 4 мая 2022 года, в 4:30 вечера по восточному времени (ET).  Чтобы принять участие в прямом эфире, инвесторы должны набрать 877-577-1769 (внутренний и канадский) или 706-679-7806 (международный), код доступа 3393146 в 4:25 вечера (по восточному времени). Веб-трансляция будет доступна на веб-сайте Grand Canyon Education, Inc. по адресу www.gce.com .

Повторный вызов будет доступен примерно через два часа после завершения вызова по телефону 855-859-2056 (внутренний) или 404-537-3406 (международный), код доступа 3393146.  Он также будет заархивирован по адресу www.gce.com в разделе по связям с инвесторами в течение 60 дней.

О компании Grand Canyon Education, Inc.

Grand Canyon Education, Inc. ("GCE"), зарегистрированная в 2008 году, является публичной компанией по предоставлению образовательных услуг, которая в настоящее время предоставляет услуги 27 университетским партнерам.  GCE занимает уникальное положение в сфере образовательных услуг, поскольку ее руководство обладает более чем 30-летним опытом в предоставлении полного спектра вспомогательных услуг в секторе послесреднего образования и разработало важные технологические решения, инфраструктуру и операционные процессы для предоставления высококачественных услуг в этих областях в больших масштабах.  GCE предоставляет услуги, которые поддерживают студентов, преподавателей и сотрудников партнерских учреждений, такие как маркетинг, стратегическое управление зачислением, консультационные услуги, финансовые услуги, технологии, техническая поддержка, соблюдение требований, человеческие ресурсы, работа в классе, разработка контента, набор и обучение преподавателей и другие.  Для получения дополнительной информации о GCE посетите веб-сайт компании по адресу www.gce.com .

Grand Canyon Education, Inc., 2600 W. Camelback Road, Феникс, Аризона 85017, www.gce.com .

Grand Canyon Education, INC.

Consolidated Income Statements

(Unaudited)




Three Months Ended




March 31, 




2022


2021


(In thousands, except per share data)








Service revenue


$

244,133


$

236,934


Costs and expenses:








     Technology and academic services



36,306



32,051


     Counseling services and support



67,513



61,239


     Marketing and communication



50,851



47,731


     General and administrative



9,893



9,582


     Amortization of intangible assets



2,105



2,105


Total costs and expenses



166,668



152,708


Operating income



77,465



84,226


     Interest income on Secured Note





14,549


     Interest expense





(799)


     Investment interest and other



205



121


Income before income taxes



77,670



98,097


Income tax expense



19,592



19,985


Net income


$

58,078


$

78,112


Earnings per share:








     Basic income per share


$

1.67


$

1.70


     Diluted income per share


$

1.66


$

1.69


     Basic weighted average shares outstanding



34,806



46,084


     Diluted weighted average shares outstanding



34,901



46,300


Grand Canyon Education, INC.

Consolidated Balance Sheets




As of March 31, 


As of December 31,

(In thousands, except par value)


2022


2021

ASSETS:



(Unaudited)




Current assets







     Cash and cash equivalents


$

201,933


$

600,941

     Investments



62,396



     Accounts receivable, net



102,006



70,063

     Income taxes receivable





1,275

     Other current assets



14,020



8,766

Total current assets



380,355



681,045

Property and equipment, net



136,677



136,120

Right-of-use assets



55,672



57,652

Amortizable intangible assets, net



183,114



185,219

Goodwill



160,766



160,766

Other assets



1,802



1,943

Total assets


$

918,386


$

1,222,745

LIABILITIES AND STOCKHOLDERS' EQUITY:







Current liabilities







     Accounts payable


$

29,638


$

24,306

     Accrued compensation and benefits



31,986



32,714

     Accrued liabilities



30,705



27,593

     Income taxes payable



20,694



5,895

     Deferred revenue



12,172



10

     Current portion of lease liability



7,514



7,426

Total current liabilities



132,709



97,944

Deferred income taxes, noncurrent



27,344



25,962

Other long-term liabilities



30



37

Lease liability, less current portion



51,866



53,755

Total liabilities



211,949



177,698

Commitments and contingencies







Stockholders' equity







Preferred stock, $0.01 par value, 10,000 shares authorized; 0 shares issued and outstanding at December 31, 2021 and December 31, 2020





Common stock, $0.01 par value, 100,000 shares authorized; 53,826 and 53,637 shares issued and 33,278 and 37,722 shares outstanding at December 31, 2021 and December 31, 2020, respectively



538



536

Treasury stock, at cost, 20,548 and 15,915 shares of common stock at December 31, 2021 and December 31, 2020, respectively



(1,506,766)



(1,107,211)

Additional paid-in capital



299,858



296,670

Accumulated other comprehensive loss



(323)



Retained earnings



1,913,130



1,855,052

Total stockholders' equity



706,437



1,045,047

Total liabilities and stockholders' equity


$

918,386


$

1,222,745

Grand Canyon Education, INC.

Consolidated Statements of Cash Flows

(Unaudited)




Three Months Ended



March 31, 

(In thousands)


2022


2021








Cash flows provided by operating activities:







Net income


$

58,078


$

78,112

Adjustments to reconcile net income to net cash provided by operating activities:







     Share-based compensation



3,190



3,019

     Depreciation and amortization



5,724



5,426

     Amortization of intangible assets



2,105



2,105

     Deferred income taxes



1,480



1,776

     Other, including fixed asset impairments



719



65

     Changes in assets and liabilities:







          Accounts receivable and interest receivable from university partners



(31,943)



(29,601)

          Other assets



(5,312)



(6,166)

          Right-of-use assets and lease liabilities



179



165

          Accounts payable



5,427



971

          Accrued liabilities



2,377



10,714

          Income taxes receivable/payable



16,074



16,305

          Deferred revenue



12,162



6,936

Net cash provided by operating activities



70,260



89,827

Cash flows used in investing activities:







     Capital expenditures



(6,784)



(8,911)

     Additions of amortizable content



(95)



(90)

     Purchases of investments



(62,834)



(31,337)

     Proceeds from sale or maturity of investments





5,519

Net cash used in investing activities



(69,713)



(34,819)

Cash flows used in financing activities:







     Principal payments on notes payable





(8,286)

     Repurchase of common shares including shares withheld in lieu of income taxes



(399,555)



(69,342)

     Net proceeds from exercise of stock options





2,680

Net cash used in financing activities



(399,555)



(74,948)

Net decrease in cash and cash equivalents and restricted cash



(399,008)



(19,940)

Cash and cash equivalents and restricted cash, beginning of period



600,941



245,769

Cash and cash equivalents and restricted cash, end of period


$

201,933


$

225,829

Supplemental disclosure of cash flow information







     Cash paid for interest


$


$

895

     Cash paid for income taxes


$

306


$

230

Supplemental disclosure of non-cash investing and financing activities







     Purchases of property and equipment included in accounts payable


$

1,442


$

876

     ROU Asset and Liability recognition


$

1,980


$

1,596

Grand Canyon Education, inc.

Скорректированный показатель EBITDA (Финансовый показатель, Не относящийся к GAAP)

Скорректированная EBITDA определяется как чистая прибыль плюс процентные расходы, за вычетом процентных доходов и прочих прибылей (убытков), признанных по инвестициям, плюс расходы по налогу на прибыль, а также плюс износ и амортизация (EBITDA), скорректированная на (i) взносы в частные организации, занимающиеся обучением в школах Аризоны, вместо уплаты государственных подоходных налогов; (ii) убытки по сделке; (iii) компенсация, основанная на акциях, и (iv) необычные расходы или доходы, такие как судебные разбирательства и нормативные резервы, расходы на обесценение и списание активов, а также расходы на выход или прекращение аренды.  Мы представляем скорректированный показатель EBITDA, поскольку считаем его важным дополнительным показателем наших операционных показателей.  Мы также принимаем определенные решения о компенсации, частично основываясь на наших операционных показателях, измеряемых скорректированной EBITDA.  Все корректировки, внесенные в наш расчет Скорректированной EBITDA, являются корректировками статей, которые, по мнению руководства, не отражают наши основные операционные показатели.  Руководство считает, что наши основные операционные показатели - это те, на которые могут повлиять наши менеджеры в любой конкретный период в результате их управления ресурсами, которые влияют на наши основные операции по получению доходов и прибыли в течение этого периода, и не считает статьи, по которым мы вносим корректировки (как указано выше), отражающими наши основные производительность.

Мы считаем, что скорректированный показатель EBITDA позволяет нам сравнивать наши текущие операционные результаты с соответствующими историческими периодами и с операционными показателями других компаний в нашей отрасли, поскольку он не влияет на потенциальные различия, вызванные изменениями в структуре капитала (влияющие на относительные процентные расходы, включая влияние списания расходов на отсроченное финансирование, когда компании рефинансируют свою задолженность), налоговые позиции (например, влияние на периоды или компании изменений эффективных налоговых ставок или чистых операционных убытков), балансовая амортизация нематериальных активов (влияющая на относительные расходы на амортизацию) и другие статьи, которые мы не считаем отражающими основные операционные показатели.  Мы также представляем скорректированный показатель EBITDA, поскольку считаем, что он часто используется аналитиками по ценным бумагам, инвесторами и другими заинтересованными сторонами в качестве показателя эффективности.

При оценке скорректированной EBITDA инвесторы должны знать, что в будущем мы можем понести расходы, аналогичные корректировкам, описанным выше.  Наше представление скорректированной EBITDA не должно быть истолковано как вывод о том, что на наши будущие результаты не повлияют расходы, которые являются необычными, нерегулярными или повторяющимися.  Скорректированный показатель EBITDA как аналитический инструмент имеет ограничения, заключающиеся, среди прочего, в том, что он не отражает:

  • денежные расходы на капитальные затраты или контрактные обязательства;
  • изменения или потребности в денежных средствах для удовлетворения наших потребностей в оборотном капитале;
  • процентные расходы или денежные средства, необходимые для замены активов, которые амортизируются или амортизируются; и
  • влияние на наши отчетные результаты доходов или расходов в результате статей, по которым мы вносим корректировки в нашу EBITDA, как описано выше и приведено в таблице ниже.

Кроме того, другие компании, в том числе другие компании в нашей отрасли, могут рассчитывать эти показатели иначе, чем мы, что ограничивает полезность скорректированной EBITDA в качестве сравнительного показателя.  Из-за этих ограничений Скорректированный показатель EBITDA не следует рассматривать как замену чистой прибыли, операционного дохода или любого другого показателя эффективности, полученного в соответствии с GAAP и отраженного в отчетности, или как альтернативу денежному потоку от операционной деятельности или как показатель нашей ликвидности.  Мы компенсируем эти ограничения, полагаясь в основном на наши результаты по ОПБУ и используя скорректированную EBITDA только в качестве дополнительного показателя эффективности.

В следующей таблице приведена сверка чистой прибыли с скорректированной EBITDA, которая является показателем, не относящимся к GAAP, для указанных периодов:











Three Months Ended




March 31, 




2022


2021




(Unaudited, in thousands)


Net income


$

58,078


$

78,112


Plus: interest expense





799


Less: interest income on Secured Note





(14,549)


Less: investment interest and other



(205)



(121)


Plus: income tax expense



19,592



19,985


Plus: amortization of intangible assets



2,105



2,105


Plus: depreciation and amortization



5,724



5,426


     EBITDA



85,294



91,757


Plus: loss on fixed asset disposal



661




Plus: share-based compensation



3,190



3,019


Plus: litigation and regulatory reserves



1,271



814


Adjusted EBITDA


$

90,416


$

95,590


Чистая Прибыль Без учета ОПБУ и Разводненная Прибыль на Акцию Без учета ОПБУ

Компания считает, что представление информации о чистой прибыли без учета GAAP и разводненной прибыли на акцию без учета GAAP, которая исключает амортизацию нематериальных активов, позволяет инвесторам получить более четкое представление о результатах деятельности Компании с течением времени.  Соответственно, за три месяца, закончившихся 31 марта 2022 и 2021 годов, в таблице ниже представлена сверка этих статей, не относящихся к GAAP, с чистой прибылью по GAAP и разводненной прибылью на акцию по GAAP, соответственно:











Three Months Ended




March 31, 




2022


2021




(Unaudited, in thousands except per share data)

GAAP Net income


$

58,078


$

78,112


Amortization of intangible assets



2,105



2,105


Loss on disposal of fixed assets



661




Income tax effects of adjustments(1)



(698)



(429)


As Adjusted, Non-GAAP Net income


$

60,146


$

79,788










GAAP Diluted income per share


$

1.66


$

1.69


Amortization of intangible assets (2)


$

0.05


$

0.03


Loss on disposal of fixed assets (2)


$

0.01


$


As Adjusted, Non-GAAP Diluted income per share


$

1.72


$

1.72






(1)

The income tax effects of adjustments are based on the effective income tax rate applicable to adjusted (non-GAAP) results. 





(2)

The amortization of acquired intangible assets per diluted share is net of an income tax benefit of $0.02 and $0.01 for the three months ended March 31, 2022 and 2021, respectively.





(3)

The loss on disposal of fixed assets per diluted share is net of an income tax benefit of nil for the three months ended March 31, 2022.

Контактное лицо по связям с инвесторами: Даниэль Э. Бахушиф, финансовый директор компании Canyon Education, Inc.602-639-6648[email protected]

ИСХОДНЫЕ Grand Canyon Education

Показать большеПоказать меньше

Источник www.prnewswire.com
Показать переводПоказать оригинал
Новость переведена автоматически
Установите Telegram-бота от сервиса Tradesense, чтобы моментально получать новости с официальных сайтов компаний
Установить Бота

Другие новости компании Grand Canyon Education


17.02.2022, 00:05 МСК GRAND CANYON EDUCATION, INC. REPORTS FOURTH QUARTER 2021 RESULTS PHOENIX, Feb. 16, 2022 /PRNewswire/ -- Grand Canyon Education, Inc. (NASDAQ: LOPE), ("GCE" or the "Company"), is a publicly traded education services company that currently provides services to 27 university partners.  GCE provides a full array of support services in the post-secondary education sector and has developed significant technological solutions, infrastructure and operational processes to provide superior services in these areas on a large scale.  GCE today announced financial results for the quarter ended December 31, 2021. Grand Canyon Education, вкл. сообщает результаты за четвертый квартал 2021 года PHOENIX, 16 февраля 2022 г. /PRNewswire/ -- Grand Canyon Education, Inc. (NASDAQ: LOPE) («GCE» или «Компания») — это публичная компания, предоставляющая образовательные услуги, которая в настоящее время предоставляет услуги 27 университетам-партнерам. GCE предоставляет полный спектр вспомогательных услуг в секторе послесреднего образования и разработала важные технологические решения, инфраструктуру и операционные процессы для предоставления превосходных услуг в этих областях в больших масштабах. Сегодня GCE объявила финансовые результаты за квартал, закончившийся 31 декабря 2021 года.
Новости переведены автоматически

Остальные 13 новостей будут доступны после Регистрации

Попробуйте все возможности сервиса Tradesense

Моментальные уведомления об измемении цен акций
Новости с официальных сайтов компаний
Отчётности компаний
События с FDA, SEC
Прогнозы аналитиков и банков
Регистрация в сервисе
Tradesense доступен на мобильных платформах