Pic

Old Dominion Freight Line, Inc.

$ODFL
$329.50
Капитализция: $42.5B
Показать больше информации о компании

О компании

Old Dominion Freight Line, Inc. является ведущим перевозчиком малотоннажных отправок («LTL») без профсоюзов, который оказывает региональные, межрегиональные и национальные услуги LTL, включая наземные и воздушные перевозки, самовывоз и доставку, в показать больше
рамках единой интегрированной организации. В дополнение к основным услугам LTL, эмитент предлагает спектр дополнительных услуг, включая местные безрельсовые перевозки контейнеров, брокерские услуги в сфере грузовых перевозок, консультирование по цепочке поставок и складирование. Более 97% прибыли компания получает от перевозки грузов LTL для своих клиентов, спрос среди которых обычно зависит от промышленного производства и общего состояния внутренней экономики США.
Old Dominion Freight Line, Inc. operates as a less-than-truckload (LTL) motor carrier in the United States and North America. It provides regional, inter-regional, and national LTL services, including expedited transportation. The company also offers various value-added services, such as container drayage, truckload brokerage, and supply chain consulting. As of December 31, 2020, it owned 9,288 tractors, as well as operated 244 service and 42 maintenance centers. Old Dominion Freight Line, Inc. was founded in 1934 and is based in Thomasville, North Carolina.
Перевод автоматический

показать меньше

Отчетность

03.11.2021, 23:08 EPS за 3 квартал составил ХХ, консенсус YY

04.08.2021, 23:12 Прибыль на акцию за 2 квартал XX, консенсус-прогноз YY
Квартальная отчетность будет доступна после Регистрации

Прогнозы аналитиков

Аналитик Аарон Кесслер поддерживает с сильной покупкой и снижает целевую цену со xxx до yyy долларов.

25.10.2021, 16:02 Аналитик Berenberg Сунил Райгопал инициирует освещение на GoDaddy с рейтингом «Покупать» и объявляет целевую цену в xxx долларов.
Прогнозы аналитиков будут доступны после Регистрации

Old Dominion Freight Line Reports First Quarter 2022 Earnings Per Diluted Share of $2.60

Old Dominion Freight Line сообщает о прибыли за первый квартал 2022 года на разводненную акцию в размере 2,60 доллара США.

27 апр. 2022 г.

Operating Ratio Improves to 72.9%

THOMASVILLE, N.C.--(BUSINESS WIRE)--Old Dominion Freight Line, Inc. (Nasdaq: ODFL) today announced financial results for the three-month period ended March 31, 2022.

 

Three Months Ended

 

 

 

 

 

March 31,

 

 

 

 

(In thousands, except per share amounts)

2022

 

2021

 

% Chg.

Total revenue

$

1,497,280

 

 

$

1,126,515

 

 

 

32.9

%

LTL services revenue

$

1,475,781

 

 

$

1,109,622

 

 

 

33.0

%

Other services revenue

$

21,499

 

 

$

16,893

 

 

 

27.3

%

Operating income

$

405,618

 

 

$

269,657

 

 

 

50.4

%

Operating ratio

 

72.9

%

 

 

76.1

%

 

 

 

 

Net income

$

299,751

 

 

$

199,359

 

 

 

50.4

%

Diluted earnings per share

$

2.60

 

 

$

1.70

 

 

 

52.9

%

Diluted weighted average shares outstanding

 

115,173

 

 

 

117,256

 

 

 

(1.8

)%

Greg C. Gantt, President and Chief Executive Officer of Old Dominion, commented, “Old Dominion is off to a successful start in 2022 with first quarter financial results that include new Company records for revenue and earnings per diluted share. The increase in revenue for the quarter reflects the consistent strength in demand for our superior service that was supported by a favorable domestic economy. We continue to provide best-in-class service at a fair price while also offering available network capacity, both of which differentiate Old Dominion in the marketplace and support our ongoing ability to win market share.

“Revenue for the first quarter increased 32.9% due primarily to a 17.4% increase in LTL revenue per hundredweight and a 12.0% increase in LTL tons per day. The increase in our LTL tons per day included a 13.2% increase in LTL shipments per day that was partially offset by a 1.1% decrease in LTL weight per shipment. This decrease in LTL weight per shipment and the 1.2% increase in our average length of haul contributed to the increase in our reported yield. The 10.0% increase in our LTL revenue per hundredweight, excluding fuel surcharges, also reflects the success of our long-term pricing strategy, which focuses on consistent increases in yield to offset cost inflation and support further investments in capacity.

“Our operating ratio improved 320 basis points to 72.9% for the first quarter of 2022, which is a new Company record for the first quarter. The improvements in both freight density and yield created operating leverage that allowed us to improve most of our cost categories as a percent of revenue. We also continued to operate with great efficiency during the quarter and maintained our disciplined control over discretionary spending. As a result, we improved both our direct operating costs and total overhead costs as a percent of revenue during the quarter. Our salaries, wages and benefit costs as a percent of revenue improved to 45.4% from 48.4% in the first quarter of 2021, which more than offset the increases in purchased transportation and operating supplies and expenses. The increase in operating supplies and expenses reflects the significant increase in the cost of diesel fuel and other petroleum-based products during the quarter. Our average number of full-time employees increased 18.5% during the first quarter, and we intend to continue hiring additional employees during the second quarter of 2022 to support our anticipated growth and reduce our reliance on purchased transportation.”

Cash Flow and Use of Capital

Old Dominion’s net cash provided by operating activities was $388.7 million for the first quarter of 2022. The Company had $262.1 million in cash and cash equivalents at March 31, 2022.

Capital expenditures were $93.7 million for the first quarter of 2022. The Company expects its aggregate capital expenditures for 2022 to total approximately $825 million, including planned expenditures of $300 million for real estate and service center expansion projects; $485 million for tractors and trailers; and $40 million for information technology and other assets.

Old Dominion continued to return capital to its shareholders during the first quarter of 2022 through its share repurchase and dividend programs. The Company utilized $438.4 million of cash for its share repurchase program, including a $400.0 million accelerated share repurchase agreement that will expire no later than August 2022, and paid $34.2 million in cash dividends during the quarter.

Mr. Gantt concluded, “Old Dominion produced strong financial results for the first quarter that included several new Company records. We extended our long track record of profitable growth by continuing to execute on our long-term strategic plan. This plan, which has been in place for many years now, is focused on providing our customers with superior service at a fair price and continuously investing in equipment and network capacity to stay ahead of anticipated volume growth. It takes a special team to consistently deliver on these core principles, which is why the most important element of our strategic plan is the ongoing investment in our OD Family of employees. These fundamental elements of our long-term strategic plan have allowed us to double our market share over the past ten years, and we believe they will continue to support our long-term growth initiatives. As a result, we are confident in our ability to produce further profitable growth and increased shareholder value.”

Old Dominion will hold a conference call to discuss this release today at 10:00 a.m. Eastern Time. Investors will have the opportunity to listen to the conference call live over the internet by going to ir.odfl.com. Please log on at least 15 minutes early to register, download and install any necessary audio software. For those who cannot listen to the live broadcast, a replay will be available at this website shortly after the call and will be available for 30 days. A telephonic replay will also be available through May 4, 2022, at (877) 344-7529, Access Code 8164823.

Forward-looking statements in this news release are made pursuant to the safe harbor provisions of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995. We caution the reader that such forward-looking statements involve risks and uncertainties that could cause actual events and results to be materially different from those expressed or implied herein, including, but not limited to, the following: (1) the challenges associated with executing our growth strategy, and developing, marketing and consistently delivering high-quality services that meet customer expectations; (2) various risks related to public health epidemics, pandemics and similar outbreaks, including the continuing impact of the COVID-19 pandemic; (3) changes in our relationships with significant customers; (4) our exposure to claims related to cargo loss and damage, property damage, personal injury, workers’ compensation and healthcare, increased self-insured retention or deductible levels or premiums for excess coverage, and claims in excess of insured coverage levels; (5) the availability and cost of new equipment, including regulatory changes and supply constraints that could impact the cost of these assets; (6) the availability and cost of third-party transportation used to supplement our workforce and equipment needs; (7) the availability and price of diesel fuel and our ability to collect fuel surcharges and the effectiveness of those fuel surcharges in mitigating the impact of fluctuating prices for diesel fuel and other petroleum-based products; (8) seasonal trends in the LTL industry, including harsh weather conditions and disasters; (9) the availability and cost of capital for our significant ongoing cash requirements; (10) decreases in demand for, and the value of, used equipment; (11) our ability to successfully consummate and integrate acquisitions; (12) the costs and potential liabilities related to our international business relationships; (13) the costs and potential adverse impact of compliance with anti-terrorism measures on our business; (14) the competitive environment with respect to our industry, including pricing pressures; (15) various economic factors such as recessions, downturns in the economy, global uncertainty and instability, changes in international trade policies, changes in U.S. social, political, and regulatory conditions or a disruption of financial markets, which may decrease demand for our services or increase our costs; (16) the negative impact of any unionization, or the passage of legislation or regulations that could facilitate unionization, of our employees; (17) increases in the cost of employee compensation and benefit packages used to address general labor market challenges and to attract or retain qualified employees, including drivers and maintenance technicians; (18) our ability to retain our key employees and continue to effectively execute our succession plan; (19) potential costs and liabilities associated with cyber incidents and other risks with respect to our information technology systems or those of our third-party service providers, including system failure, security breach, disruption by malware or ransomware or other damage; (20) the failure to adapt to new technologies implemented by our competitors in the LTL and transportation industry, which could negatively affect our ability to compete; (21) failure to keep pace with developments in technology, any disruption to our technology infrastructure, or failures of essential services upon which our technology platforms rely, which could cause us to incur costs or result in a loss of business; (22) the Compliance, Safety, Accountability initiative of the Federal Motor Carrier Safety Administration (“FMCSA”) could adversely impact our ability to hire qualified drivers, meet our growth projections and maintain our customer relationships; (23) the costs and potential adverse impact of compliance with, or violations of, current and future rules issued by the Department of Transportation, the FMCSA and other regulatory agencies; (24) the costs and potential liabilities related to compliance with, or violations of, existing or future governmental laws and regulations, including environmental laws; (25) the effects of legal, regulatory or market responses to climate change concerns; (26) the increase in costs associated with healthcare legislation and other mandated benefits; (27) the costs and potential liabilities related to legal proceedings and claims, governmental inquiries, notices and investigations; (28) the impact of changes in tax laws, rates, guidance and interpretations; (29) the concentration of our stock ownership with the Congdon family; (30) the ability or the failure to declare future cash dividends; (31) fluctuations in the amount and frequency of our stock repurchases; (32) volatility in the market value of our common stock; (33) the impact of certain provisions in our articles of incorporation, bylaws, and Virginia law that could discourage, delay or prevent a change in control of us or a change in our management; and (34) other risks and uncertainties described in our most recent Annual Report on Form 10-K and other filings with the SEC. Our forward-looking statements are based upon our beliefs and assumptions using information available at the time the statements are made. We caution the reader not to place undue reliance on our forward-looking statements as (i) these statements are neither a prediction nor a guarantee of future events or circumstances and (ii) the assumptions, beliefs, expectations and projections about future events may differ materially from actual results. We undertake no obligation to publicly update any forward-looking statement to reflect developments occurring after the statement is made, except as otherwise required by law.

Old Dominion Freight Line, Inc. is one of the largest North American LTL motor carriers and provides regional, inter-regional and national LTL services through a single integrated, union-free organization. Our service offerings, which include expedited transportation, are provided through an expansive network of service centers located throughout the continental United States. The Company also maintains strategic alliances with other carriers to provide LTL services throughout North America. In addition to its core LTL services, the Company offers a range of value-added services including container drayage, truckload brokerage and supply chain consulting.

OLD DOMINION FREIGHT LINE, INC.

Statements of Operations

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

First Quarter

(In thousands, except per share amounts)

2022

 

2021

Revenue

$

1,497,280

 

 

 

100.0

%

 

$

1,126,515

 

 

 

100.0

%

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Operating expenses:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Salaries, wages & benefits

 

680,189

 

 

 

45.4

%

 

 

545,659

 

 

 

48.4

%

Operating supplies & expenses

 

191,357

 

 

 

12.8

%

 

 

124,156

 

 

 

11.0

%

General supplies & expenses

 

35,513

 

 

 

2.4

%

 

 

31,168

 

 

 

2.8

%

Operating taxes & licenses

 

35,076

 

 

 

2.3

%

 

 

31,266

 

 

 

2.8

%

Insurance & claims

 

16,107

 

 

 

1.1

%

 

 

12,922

 

 

 

1.2

%

Communications & utilities

 

9,876

 

 

 

0.7

%

 

 

8,196

 

 

 

0.7

%

Depreciation & amortization

 

67,340

 

 

 

4.5

%

 

 

63,987

 

 

 

5.7

%

Purchased transportation

 

52,500

 

 

 

3.5

%

 

 

34,714

 

 

 

3.1

%

Miscellaneous expenses, net

 

3,704

 

 

 

0.2

%

 

 

4,790

 

 

 

0.4

%

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Total operating expenses

 

1,091,662

 

 

 

72.9

%

 

 

856,858

 

 

 

76.1

%

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Operating income

 

405,618

 

 

 

27.1

%

 

 

269,657

 

 

 

23.9

%

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Non-operating expense (income):

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Interest expense

 

73

 

 

 

0.0

%

 

 

507

 

 

 

0.0

%

Interest income

 

(129

)

 

 

(0.0

)%

 

 

(286

)

 

 

(0.0

)%

Other expense, net

 

605

 

 

 

0.1

%

 

 

128

 

 

 

0.0

%

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Income before income taxes

 

405,069

 

 

 

27.0

%

 

 

269,308

 

 

 

23.9

%

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Provision for income taxes

 

105,318

 

 

 

7.0

%

 

 

69,949

 

 

 

6.2

%

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Net income

$

299,751

 

 

 

20.0

%

 

$

199,359

 

 

 

17.7

%

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Earnings per share:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Basic

$

2.62

 

 

 

 

 

 

$

1.71

 

 

 

 

 

Diluted

$

2.60

 

 

 

 

 

 

$

1.70

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Weighted average outstanding shares:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Basic

 

114,419

 

 

 

 

 

 

 

116,498

 

 

 

 

 

Diluted

 

115,173

 

 

 

 

 

 

 

117,256

 

 

 

 

 

OLD DOMINION FREIGHT LINE, INC.

 

Operating Statistics

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

First Quarter

 

 

 

2022

 

2021

 

% Chg.

Work days

 

 

64

 

 

 

63

 

 

 

1.6

%

Operating ratio

 

 

72.9

%

 

 

76.1

%

 

 

 

 

LTL intercity miles (1)

 

 

183,607

 

 

 

161,174

 

 

 

13.9

%

LTL tons (1)

 

 

2,653

 

 

 

2,332

 

 

 

13.8

%

LTL tonnage per day

 

 

41,454

 

 

 

37,010

 

 

 

12.0

%

LTL shipments (1)

 

 

3,340

 

 

 

2,904

 

 

 

15.0

%

LTL shipments per day

 

 

52,190

 

 

 

46,090

 

 

 

13.2

%

LTL revenue per intercity mile

 

$

8.13

 

 

$

6.93

 

 

 

17.3

%

LTL revenue per hundredweight

 

$

28.13

 

 

$

23.96

 

 

 

17.4

%

LTL revenue per hundredweight, excluding fuel surcharges

 

$

23.11

 

 

$

21.01

 

 

 

10.0

%

LTL revenue per shipment

 

$

446.86

 

 

$

384.76

 

 

 

16.1

%

LTL revenue per shipment, excluding fuel surcharges

 

$

367.07

 

 

$

337.46

 

 

 

8.8

%

LTL weight per shipment (lbs.)

 

 

1,589

 

 

 

1,606

 

 

 

(1.1

)%

Average length of haul (miles)

 

 

939

 

 

 

928

 

 

 

1.2

%

Average active full-time employees

 

 

24,277

 

 

 

20,479

 

 

 

18.5

%

(1) -

In thousands

Note:

Our LTL operating statistics exclude certain transportation and logistics services where pricing is generally not determined by weight. These statistics also exclude adjustments to revenue for undelivered freight required for financial statement purposes in accordance with our revenue recognition policy.

OLD DOMINION FREIGHT LINE, INC.

 

Balance Sheets

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

March 31,

 

December 31,

(In thousands)

2022

 

2021

Cash and cash equivalents

$

262,122

 

 

$

462,564

 

Short-term investments

 

279,183

 

 

 

254,433

 

Other current assets

 

739,652

 

 

 

666,790

 

Total current assets

 

1,280,957

 

 

 

1,383,787

 

Net property and equipment

 

3,225,308

 

 

 

3,215,686

 

Other assets

 

216,385

 

 

 

222,071

 

Total assets

$

4,722,650

 

 

$

4,821,544

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Current liabilities

$

578,596

 

 

$

464,234

 

Long-term debt

 

99,951

 

 

 

99,947

 

Other non-current liabilities

 

540,796

 

 

 

577,556

 

Total liabilities

 

1,219,343

 

 

 

1,141,737

 

Equity

 

3,503,307

 

 

 

3,679,807

 

Total liabilities & equity

$

4,722,650

 

 

$

4,821,544

 

 

Note: The financial and operating statistics in this press release are unaudited.

 

Коэффициент полезного действия улучшается до 72,9%

ТОМАСВИЛЛ, Северная Каролина - (ДЕЛОВАЯ ПЕРЕПИСКА) -Old Dominion Freight Line, Inc. (Nasdaq: ODFL) сегодня объявила финансовые результаты за трехмесячный период, закончившийся 31 марта 2022 года.

 

Three Months Ended

 

 

 

 

 

March 31,

 

 

 

 

(In thousands, except per share amounts)

2022

 

2021

 

% Chg.

Total revenue

$

1,497,280

 

 

$

1,126,515

 

 

 

32.9

%

LTL services revenue

$

1,475,781

 

 

$

1,109,622

 

 

 

33.0

%

Other services revenue

$

21,499

 

 

$

16,893

 

 

 

27.3

%

Operating income

$

405,618

 

 

$

269,657

 

 

 

50.4

%

Operating ratio

 

72.9

%

 

 

76.1

%

 

 

 

 

Net income

$

299,751

 

 

$

199,359

 

 

 

50.4

%

Diluted earnings per share

$

2.60

 

 

$

1.70

 

 

 

52.9

%

Diluted weighted average shares outstanding

 

115,173

 

 

 

117,256

 

 

 

(1.8

)%

Грег К. Гантт, президент и главный исполнительный директор Old Dominion, прокомментировал: “Old Dominion успешно стартует в 2022 году с финансовыми результатами за первый квартал, которые включают новые рекорды Компании по выручке и прибыли на разводненную акцию. Увеличение выручки за квартал отражает постоянный рост спроса на наш превосходный сервис, который был поддержан благоприятной внутренней экономикой. Мы продолжаем предоставлять лучший в своем классе сервис по справедливой цене, а также предлагаем доступную пропускную способность сети, что отличает Old Dominion на рынке и поддерживает нашу постоянную способность завоевывать долю рынка.

“Выручка за первый квартал увеличилась на 32,9% в основном за счет увеличения выручки в литах на центнер на 17,4% и увеличения на 12,0% в тоннах литов в день. Увеличение наших тонн в литах в день включало увеличение отгрузок в литах на 13,2% в день, что было частично компенсировано снижением веса в литах на 1,1% на отправку. Это снижение веса в литрах на партию и увеличение средней продолжительности перевозки на 1,2% способствовали увеличению заявленной нами урожайности. Увеличение нашего дохода в литах на центнер на 10,0% без учета надбавок за топливо также отражает успех нашей долгосрочной ценовой стратегии, которая направлена на последовательное увеличение доходности для компенсации инфляции затрат и поддержки дальнейших инвестиций в производственные мощности.

“Наш операционный коэффициент улучшился на 320 базисных пунктов до 72,9% за первый квартал 2022 года, что является новым рекордом Компании за первый квартал. Улучшение как плотности перевозок, так и доходности создало операционный рычаг, который позволил нам улучшить большинство наших категорий затрат в процентах от выручки. Мы также продолжали работать с высокой эффективностью в течение квартала и сохраняли строгий контроль над дискреционными расходами. В результате мы увеличили как наши прямые операционные расходы, так и общие накладные расходы в процентах от выручки в течение квартала. Наши расходы на заработную плату, заработную плату и пособия в процентах от выручки выросли до 45,4% с 48,4% в первом квартале 2021 года, что более чем компенсировало увеличение закупленных транспортных и эксплуатационных материалов и расходов. Увеличение операционных поставок и расходов отражает значительное увеличение стоимости дизельного топлива и других нефтепродуктов в течение квартала. Наша средняя численность сотрудников, занятых полный рабочий день, увеличилась на 18,5% в течение первого квартала, и мы намерены продолжать нанимать дополнительных сотрудников во втором квартале 2022 года, чтобы поддержать наш ожидаемый рост и снизить нашу зависимость от приобретаемого транспорта ”.

Движение денежных средств и использование капитала

Чистые денежные средства Old Dominion, полученные от операционной деятельности, составили 388,7 миллиона долларов за первый квартал 2022 года. По состоянию на 31 марта 2022 года денежные средства и их эквиваленты составляли 262,1 миллиона долларов США.

Капитальные затраты за первый квартал 2022 года составили 93,7 миллиона долларов. Компания ожидает, что совокупные капитальные затраты на 2022 год составят около 825 миллионов долларов, включая запланированные расходы в размере 300 миллионов долларов на проекты по расширению недвижимости и сервисных центров; 485 миллионов долларов на тракторы и прицепы; и 40 миллионов долларов на информационные технологии и другие активы.

Old Dominion продолжала возвращать капитал своим акционерам в течение первого квартала 2022 года посредством программ обратного выкупа акций и выплаты дивидендов. Компания использовала 438,4 миллиона долларов наличными для своей программы обратного выкупа акций, включая соглашение об ускоренном выкупе акций на 400,0 миллионов долларов, срок действия которого истекает не позднее августа 2022 года, и выплатила дивиденды наличными на сумму 34,2 миллиона долларов в течение квартала.

Г-н Гантт заключил: “Old Dominion добился высоких финансовых результатов за первый квартал, которые включали несколько новых записей Компании. Мы расширили наш многолетний послужной список прибыльного роста, продолжая выполнять наш долгосрочный стратегический план. Этот план, который действует уже много лет, направлен на предоставление нашим клиентам превосходного сервиса по справедливой цене и постоянное инвестирование в оборудование и пропускную способность сети, чтобы опережать ожидаемый рост объемов. Для последовательного выполнения этих основных принципов требуется специальная команда, поэтому наиболее важным элементом нашего стратегического плана являются постоянные инвестиции в нашу семью сотрудников OD. Эти фундаментальные элементы нашего долгосрочного стратегического плана позволили нам удвоить нашу долю рынка за последние десять лет, и мы считаем, что они будут продолжать поддерживать наши долгосрочные инициативы по росту. В результате мы уверены в нашей способности обеспечить дальнейший прибыльный рост и увеличение акционерной стоимости”.

Old Dominion проведет телефонную конференцию, чтобы обсудить этот релиз сегодня в 10:00 утра по восточному времени. Инвесторы будут иметь возможность прослушать конференц-связь в прямом эфире через Интернет, перейдя по ir.odfl.com . Пожалуйста, войдите в систему по крайней мере за 15 минут до начала, чтобы зарегистрироваться, загрузить и установить любое необходимое звуковое программное обеспечение. Для тех, кто не может слушать прямую трансляцию, повтор будет доступен на этом веб-сайте вскоре после звонка и будет доступен в течение 30 дней. Телефонный повтор также будет доступен до 4 мая 2022 года по телефону (877) 344-7529, код доступа 8164823.

Прогнозные заявления в этом пресс-релизе сделаны в соответствии с положениями Закона о реформе судебных разбирательств по частным ценным бумагам 1995 года о безопасной гавани. Мы предупреждаем читателя, что такие прогнозные заявления связаны с рисками и неопределенностями, которые могут привести к тому, что фактические события и результаты будут существенно отличаться от тех, которые выражены или подразумеваются в настоящем документе, включая, но не ограничиваясь, следующим: (1) проблемы, связанные с реализацией нашей стратегии роста, а также разработкой, маркетингом и последовательным предоставление высококачественных услуг, отвечающих ожиданиям клиентов; (2) различные риски, связанные с эпидемиями, пандемиями и подобными вспышками в области общественного здравоохранения, включая продолжающееся воздействие пандемии COVID-19; (3) изменения в наших отношениях со значимыми клиентами; (4) наша подверженность претензиям, связанным с потерей и повреждением груза, материальным ущербом, телесными повреждениями, компенсацией работникам и медицинским обслуживанием, увеличением удержания по самострахованию или уровней франшизы или премий за превышение страхового покрытия, а также претензий, превышающих уровни страхового покрытия; (5) наличие и стоимость нового оборудования, включая изменения в законодательстве и ограничения поставок, которые могут повлиять на стоимость этих активов; (6) наличие и стоимость сторонних перевозок, используемых для удовлетворения наших потребностей в рабочей силе и оборудовании; (7) наличие и цена дизельного топлива, а также наша способность взимать топливные надбавки и эффективность этих топливных надбавок в смягчении последствий колебаний цен на дизельное топливо и другие продукты на основе нефти; (8) сезонные тенденции в литов промышленности, в том числе в суровых погодных условий и стихийных бедствий; (9) наличие и стоимость капитала для наших значительных текущих потребностей в денежных средствах; (10) уменьшается спрос, и значение, используемое оборудование; (11) наши возможности успешно законченным и интеграция приобретений; (12) издержки и потенциальные обязательства, связанные с наших международных деловых отношений; (13) издержки и потенциальные неблагоприятные последствия соблюдения антитеррористических мер на наш бизнес; (14) конкурентная среда в отношении нашей промышленности, в том числе и ценовое давление; (15) различные экономические факторы, такие, как кризисы, спады в экономике, глобальной неопределенности и нестабильности, изменения в международной торговой политике, изменениях в долларах социальной, политической и нормативных условий или разрушение финансовых рынков, что может привести к уменьшению спроса на наши услуги или увеличить наши затраты; (16) негативное воздействие каких-либо профсоюзов, или принятия законов или правил, которые могли бы способствовать объединению наших сотрудников; (17) увеличение стоимости работнику компенсации и пособия пакеты, используемые для решения общей проблемы рынка труда и, чтобы привлечь или удержать квалифицированных сотрудников, включая водителей и техническое обслуживание техники; (18) наша способность удерживать ключевых сотрудников и продолжать эффективно выполнять наш план преемственности; (19) возможные издержки и обязательства, связанные с кибер-инцидентов и других рисков в отношении наших информационно-технических систем или те наши сторонние поставщики услуг, в том числе системный сбой, нарушение правил безопасности, срыв вредоносных программ и программ-вымогателей и других повреждений; (20) неспособность адаптироваться к новым технологиям наших конкурентов в LTL и транспортной отрасли, что может негативно повлиять на нашу способность конкурировать; (21) неспособность идти в ногу с развитием технологий, любой сбой в нашей технологической инфраструктуре, или неудач основные услуги, от которых наши технологические платформы положиться, который может заставить нас нести расходы или потерю бизнеса; (22) соответствия, безопасности, ответственности инициативе Федерального автотранспортная компания Управление по безопасности (“Ф. Масса”) может отрицательно повлиять на нашу возможность нанять квалифицированных водителей, удовлетворения наши показатели роста и поддержания отношений с клиентами; (23) расходы и потенциальные неблагоприятные последствия соблюдения или нарушения, нынешних и будущих правил, выданного департаментом транспорта, Ф. Масса и других контролирующих органов; (24) расходы и потенциальные обязательства, связанные с соблюдением или нарушений, существующих или будущих государственных законов и постановлений, в том числе экологического законодательства; (25) последствий правовых, нормативно-либо реакции рынка на изменение климата касается; (26) увеличение расходов, связанных с медицинским законодательством, и другие обязательные льготы; (27) расходы и потенциальные обязательства, связанные с судебными разбирательствами и претензиями, правительственные запросы, уведомления и расследования; (28) влияние изменений в налоговом законодательстве, ставках, указания и разъяснения; (29) концентрация акционерной собственности с Конгдон семьи; (30) способность или неспособность объявлять будущие дивиденды в денежной форме; (31) колебания в количестве и частоте нашем складе выкупа; (32) волатильность рыночной стоимости обыкновенных акций компании; (33) влияния отдельных положений в наш учредительным договором, уставом, и Вирджиния закона, которые могли бы отпугнуть, задержать или предотвратить изменение контролем УЗИ или изменение в нашем управлении; и (34) другие риски и неопределенности, описанные в нашем последнем годовом отчете по форме 10-K и других документах сек. Наши прогнозные заявления основаны на наших убеждениях и предположениях с использованием информации, доступной на момент составления заявлений. Мы предостерегаем читателя от чрезмерного доверия к нашим прогнозным заявлениям, поскольку (i) эти заявления не являются ни прогнозом, ни гарантией будущих событий или обстоятельств, и (ii) предположения, убеждения, ожидания и прогнозы относительно будущих событий могут существенно отличаться от фактических результатов. Мы не берем на себя никаких обязательств по публичному обновлению любого прогнозного заявления, чтобы отразить события, происходящие после того, как заявление сделано, за исключением случаев, когда иное требуется законом.

Old Dominion Freight Line, Inc. является одним из крупнейших североамериканских автомобильных перевозчиков LTL и предоставляет региональные, межрегиональные и национальные услуги LTL через единую интегрированную организацию, свободную от профсоюзов. Наши услуги, которые включают ускоренную транспортировку, предоставляются через обширную сеть сервисных центров, расположенных по всей континентальной части Соединенных Штатов. Компания также поддерживает стратегические альянсы с другими перевозчиками для предоставления услуг LTL по всей Северной Америке. В дополнение к своим основным услугам LTL, Компания предлагает ряд дополнительных услуг, включая перевозку контейнеров, брокерские услуги по погрузке грузовиков и консалтинг в области цепочки поставок.

Old Dominion Freight Line, INC.

Statements of Operations

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

First Quarter

(In thousands, except per share amounts)

2022

 

2021

Revenue

$

1,497,280

 

 

 

100.0

%

 

$

1,126,515

 

 

 

100.0

%

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Operating expenses:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Salaries, wages & benefits

 

680,189

 

 

 

45.4

%

 

 

545,659

 

 

 

48.4

%

Operating supplies & expenses

 

191,357

 

 

 

12.8

%

 

 

124,156

 

 

 

11.0

%

General supplies & expenses

 

35,513

 

 

 

2.4

%

 

 

31,168

 

 

 

2.8

%

Operating taxes & licenses

 

35,076

 

 

 

2.3

%

 

 

31,266

 

 

 

2.8

%

Insurance & claims

 

16,107

 

 

 

1.1

%

 

 

12,922

 

 

 

1.2

%

Communications & utilities

 

9,876

 

 

 

0.7

%

 

 

8,196

 

 

 

0.7

%

Depreciation & amortization

 

67,340

 

 

 

4.5

%

 

 

63,987

 

 

 

5.7

%

Purchased transportation

 

52,500

 

 

 

3.5

%

 

 

34,714

 

 

 

3.1

%

Miscellaneous expenses, net

 

3,704

 

 

 

0.2

%

 

 

4,790

 

 

 

0.4

%

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Total operating expenses

 

1,091,662

 

 

 

72.9

%

 

 

856,858

 

 

 

76.1

%

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Operating income

 

405,618

 

 

 

27.1

%

 

 

269,657

 

 

 

23.9

%

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Non-operating expense (income):

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Interest expense

 

73

 

 

 

0.0

%

 

 

507

 

 

 

0.0

%

Interest income

 

(129

)

 

 

(0.0

)%

 

 

(286

)

 

 

(0.0

)%

Other expense, net

 

605

 

 

 

0.1

%

 

 

128

 

 

 

0.0

%

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Income before income taxes

 

405,069

 

 

 

27.0

%

 

 

269,308

 

 

 

23.9

%

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Provision for income taxes

 

105,318

 

 

 

7.0

%

 

 

69,949

 

 

 

6.2

%

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Net income

$

299,751

 

 

 

20.0

%

 

$

199,359

 

 

 

17.7

%

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Earnings per share:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Basic

$

2.62

 

 

 

 

 

 

$

1.71

 

 

 

 

 

Diluted

$

2.60

 

 

 

 

 

 

$

1.70

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Weighted average outstanding shares:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Basic

 

114,419

 

 

 

 

 

 

 

116,498

 

 

 

 

 

Diluted

 

115,173

 

 

 

 

 

 

 

117,256

 

 

 

 

 

Old Dominion Freight Line, INC.

 

Operating Statistics

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

First Quarter

 

 

 

2022

 

2021

 

% Chg.

Work days

 

 

64

 

 

 

63

 

 

 

1.6

%

Operating ratio

 

 

72.9

%

 

 

76.1

%

 

 

 

 

LTL intercity miles (1)

 

 

183,607

 

 

 

161,174

 

 

 

13.9

%

LTL tons (1)

 

 

2,653

 

 

 

2,332

 

 

 

13.8

%

LTL tonnage per day

 

 

41,454

 

 

 

37,010

 

 

 

12.0

%

LTL shipments (1)

 

 

3,340

 

 

 

2,904

 

 

 

15.0

%

LTL shipments per day

 

 

52,190

 

 

 

46,090

 

 

 

13.2

%

LTL revenue per intercity mile

 

$

8.13

 

 

$

6.93

 

 

 

17.3

%

LTL revenue per hundredweight

 

$

28.13

 

 

$

23.96

 

 

 

17.4

%

LTL revenue per hundredweight, excluding fuel surcharges

 

$

23.11

 

 

$

21.01

 

 

 

10.0

%

LTL revenue per shipment

 

$

446.86

 

 

$

384.76

 

 

 

16.1

%

LTL revenue per shipment, excluding fuel surcharges

 

$

367.07

 

 

$

337.46

 

 

 

8.8

%

LTL weight per shipment (lbs.)

 

 

1,589

 

 

 

1,606

 

 

 

(1.1

)%

Average length of haul (miles)

 

 

939

 

 

 

928

 

 

 

1.2

%

Average active full-time employees

 

 

24,277

 

 

 

20,479

 

 

 

18.5

%

(1) -

In thousands

Note:

Our LTL operating statistics exclude certain transportation and logistics services where pricing is generally not determined by weight. These statistics also exclude adjustments to revenue for undelivered freight required for financial statement purposes in accordance with our revenue recognition policy.

Old Dominion Freight Line, INC.

 

Balance Sheets

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

March 31,

 

December 31,

(In thousands)

2022

 

2021

Cash and cash equivalents

$

262,122

 

 

$

462,564

 

Short-term investments

 

279,183

 

 

 

254,433

 

Other current assets

 

739,652

 

 

 

666,790

 

Total current assets

 

1,280,957

 

 

 

1,383,787

 

Net property and equipment

 

3,225,308

 

 

 

3,215,686

 

Other assets

 

216,385

 

 

 

222,071

 

Total assets

$

4,722,650

 

 

$

4,821,544

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Current liabilities

$

578,596

 

 

$

464,234

 

Long-term debt

 

99,951

 

 

 

99,947

 

Other non-current liabilities

 

540,796

 

 

 

577,556

 

Total liabilities

 

1,219,343

 

 

 

1,141,737

 

Equity

 

3,503,307

 

 

 

3,679,807

 

Total liabilities & equity

$

4,722,650

 

 

$

4,821,544

 

 

Note: The financial and operating statistics in this press release are unaudited.

 
Показать большеПоказать меньше

Источник www.businesswire.com
Показать переводПоказать оригинал
Новость переведена автоматически
Установите Telegram-бота от сервиса Tradesense, чтобы моментально получать новости с официальных сайтов компаний
Установить Бота

Другие новости компании Old Dominion Freight Line

Новости переведены автоматически

Остальные 32 новости будут доступны после Регистрации

Попробуйте все возможности сервиса Tradesense

Моментальные уведомления об измемении цен акций
Новости с официальных сайтов компаний
Отчётности компаний
События с FDA, SEC
Прогнозы аналитиков и банков
Регистрация в сервисе
Tradesense доступен на мобильных платформах